دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 45762
منبع : خبرگزاری فارس
دادستان قم مطرح کرد

ضرورت مشارکت مردم در تأمین امنیت/توجه دادستانی به حذف بسترهای جرم‌خیز

قم نيوز : قم نیوز: دادستان قم گفت: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم خیز، جرم را کاهش می‌دهد که باید خود مردم نیز در این امر مشارکت داشته باشند تا بتوان امنیت و سلامت را در متن عمومی جامعه ایجاد کرد.
ضرورت مشارکت مردم در تأمین امنیت/توجه دادستانی به حذف بسترهای جرم‌خیز
به گزارش قم نیوز، مهدی کاهه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی اظهار کرد: دادستانی قم علاوه بر حفظ اقتدار و برخورد قاطعانه با هنجار شکنان و کسانی که عادت به قانون شکنی و بزهکاری دارند، پیشگیری از جرم و کاهش دادن جمعیت کیفری زندانیان را سرلوحه کار خود قرار داده تا کارآمدی خود را بیشتر کند.

وی افزود: با اقدامات زیربنایی، پیشگیری و حذف بسترهای جرم و آسیب شناسی علل افزایش جرم و بررسی آسیب‌های اجتماعی در محیط شهری از اولویت‌های کاری دادستانی قم است.

دادستان قم خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حذف بسترهای جرم، تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری برای همکاری در فضای پارک‌ها و پارکینگ‌های شهری امضاء شده است که می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش جرم کند.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم‌خیز، جرم را کاهش می‌دهد که باید خود مردم نیز در این امر مشارکت داشته باشند تا بتوان امنیت و سلامت را در متن عمومی جامعه ایجاد کرد.

کاهه افزود: ایجاد و فعال کردن بخش ویژه در دادستانی برای حل و فصل کردن مسائل جزئی و ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متهم و عدم ارسال پرونده‌های این چنینی به روند اجرایی محاکم قضایی از جمله فعالیت‌هایی است که در دادستانی در حال اجرا است که این اقدامات علاوه بر کاهش حجم پرونده‌های ارسالی، می‌تواند فرهنگ صلح و سازش را میان طرفین نهادینه کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdx50o.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما