جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 51152
منبع : خبرگزاری فارس

اسكندري اميد دو و ميداني‌ قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018

قم نيوز : قم نیوز: دارنده چندين مدال و ركورد پيكارهاي پرتاب وزنه استان قم از ميادين داخلي و بين‌المللي رشته دووميداني به عنوان يكي از اميدهاي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي تمرينات رسمي خود را آغاز كرد.
اسكندري اميد دووميداني‌ قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018
اسكندري اميد دووميداني‌ قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018
به گزارش قم نیوز، در شرایطی که نخستین دوره بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۵۰ میلادی برگزار شد، دومین دوره آن نیز سه سال بعد به انجام رسید اما از آن دوره به بعد تا کنون هر چهار سال یک بار برای برگزاری این رویداد مهم آسیایی برنامه‌ریزی می‌شود و حضور در آن برای ورزش ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چنانکه در سال 1974 میلادی یک بار کشورمان میزبانی این بازی‌ها را تجربه کرده است.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در واقع هجدهمین دوره این بازی‌ها به شمار می‌رود که در چندین رشته ورزشی تیمی و انفرادی با حضور چهره‌های شاخص ورزشی از کشورهای مختلف قاره کهن برگزار می‌شود و این دوره از بازی‌ها را شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی میزبانی می‌کند.

این در شرایطی است که بعد از برگزاری بازی‌های آسیایی سال 2014 در اینچئون کره‌جنوبی، شهر هانوی کشور ویتنام برای برگزاری بازی‌های چهار سال بعد برگزیده شد اما این کشور به دلیل مشکلات مالی از میزبانی بازی‌ها صرف‌ نظر کرد و میزبانی به شهر جاکارتا سپرده شد.

 

* کسب آخرین سهمیه قم در بازی‌های آسیایی از رشته کاراته

ورزش قم در چندین دوره متوالی یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی به سختی توانسته سهمیه حضور در این بازی‌ها را کسب کند ولی در دوره جدید این بازی‌ها که در سال 2018 برگزار می‌شود، به ورزشکاران چندین رشته امید دارد.

آخرین بار در سال 2014 و در جریان بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی بود که ستاره‌ سال‌های اخیر ورزش قم در رشته کاراته یعنی امیر مهدی‌زاده توانست برای ورزش قم سهمیه بازی‌های آسیایی را کسب کرده و در این بازی‌ها به مقام قهرمانی و نشان طلا نیز دست یابد.

قبل از آن هم امیر مهدی‌زاده و محمدمحسن ربانی در رشته دوومیدانی موفق به کسب سهمیه این بازی‌ها شده بودند اما درخشان‌ترین مدال‌ها از بازی‌های آسیایی نتیجه تلاش، انگیزه و رقابت ورزشکاران رشته کاراته بوده است و کاراته همچنان یکی از اصلی‌ترین ورزش‌ها نزد قمی‌ها برای گرفتن سهمیه این رویداد مهم آسیایی است که هر چهار سال یک بار به انجام خواهد رسید.

 

* شانس 10 رشته ورزشی قم برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018

در شرایطی که تعداد 44 هیأت‌ ورزشی در استان قم به فعالیت‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی در ورزش می‌پردازند اما می‌توان به تعدادی از این هیات‌ها یا رشته‌ها برای کسب سهمیه رویداد مهم و بزرگی همچون بازی‌های آسیایی 2018 امیدوار بود.

کاراته، کشتی، تکواندو، بوکس، تنیس، تیراندازی، دوومیدانی، کبدی و رزمی از جمله رشته‌ها و هیات‌های ورزشی هستند که در خود ورزشکاران شاخصی دارند که از قابلیت فنی، تکنیکی و همچنین سابقه خوبی در عرصه قهرمانی برای به دست آوردن سهمیه بازی‌های آسیایی سال آینده برخوردار هستند.

 

* دوومیدانی یکی از امیدهای اصلی ورزش قم برای سفر به جاکارتا

در بین تمام این رشته‌های ورزشی، یکی از امیدهای اصلی ورزش قم برای به دست آوردن سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی، رشته دوومیدانی است که در مواد مختلف زیر مجموعه خود دارای قهرمانان و ورزشکاران توانمندی است که اکثر آنها تجربه حضور در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته را دارند.

در حالی که قهرمانان زیادی در دوومیدانی قم فعالیت می‌کنند، یکی از بهترین‌ ورزشکاران این رشته که دارای عناوین مختلف داخلی و بین‌المللی است، محمدحسین اسکندری قهرمان رشته پرتاب وزنه است که رسما برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای گرفتن سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی آغاز کرده است.

 

* دوومیدانی قم به چند قهرمان خود برای کسب سهمیه امیدوار است

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم راجع به آماده‌سازی قهرمان پرتاب وزنه قم برای کسب سهمیه بازی‌های جاکارتا، اظهار کرد: مهمترین میدان پیش‌روی ورزش ایران و خانواده دوومیدانی، بازی‌های آسیایی 2018 در اندونزی است که در واقع آن را به عنوان المپیک آسیایی می‌شناسند و دوومیدانی نیز با امید به چند قهرمان ارزنده خود دارای شانس کسب سهمیه این بازی‌ها است.

علی رضایی عنوان کرد: محمدحسین اسکندری در رشته پرتاب وزنه یکی از شانس‌های دوومیدانی برای کسب سهمیه این بازی‌ها به شمار می‌رود و به همین منظور این قهرمان سرشناس، رکورددار و موفق دوومیدانی استان قم از این هفته رسما وارد تمرینات آماده‌سازی خود شد.

 

* اسکندری: تجربه حضور در 2 میدان آسیایی را دارم

قهرمان پرتاب وزنه دوومیدانی استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به چگونگی برگزاری تمرینات خود در راه کسب سهمیه بازی‌های آسیایی به خبرنگار  فارس گفت: برای این منظور زیر نظر حسین نثاری یکی از مربیان خوب پرتاب وزنه کار خواهم کرد و امیدوارم با یاری خدا و تلاشی که انجام می‌دهم در این کار موفق باشم.

محمدحسین اسکندری تصریح کرد: حسین نثاری مربی‌ای است که سه شاگرد قهرمان آسیا دارد و از این هفته زیر نظر وی در سالن سوده مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم رسما تمرینات خود را آغاز کرده‌ام تا مهیای حضور در میادین انتخابی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی شوم.

وی که دارای عناوین متعددی در رشته دوومیدانی است، اظهار کرد: دو بار تجربه اعزام به رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا در سال‌های 2012 به میزبانی چین و 2015 در کشور قطر را دارم، ضمن اینکه موفق به کسب رکورد پرتاب وزنه‌ داخل سالن ایران و چندین مدال طلا، نقره و برنز داخلی و بین‌المللی نیز شده‌ام.

 

* دوومیدانی قم و ظرفیتی غنی برای درخشش در میادین بین‌المللی

دبیر هیأت‌ دوومیدانی استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، این رشته را دارای ظرفیتی غنی برای درخشش در میادین بین‌المللی دانست و اظهار کرد: دوومیدانی قم بعد از کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا و همچنین به دست آوردن مجوز حضور در پیکارهای دوومیدانی قهرمانی دانش‌آموزان جهان و قهرمانی 2017 نوجوانان دنیا، چند میدان مهم دیگر نیز در سال جاری پیش‌رو دارد.

محمدرضا اسحاقی ادامه داد: علی سلامتیان امسال نماینده دوومیدانی قم در پیکارهای آسیایی 2017 در تایلند بود و سپس عضو تیم ملی اعزامی دانش‌آموزان کشورمان به رقابت‌های جهانی نانسی فرانسه شد، ضمن اینکه محمدتقی مهرعلی به نمایندگی از قم در پیکارهای جهانی کنیا حضور یافت.

دبیر هیأت‌ دوومیدانی استان قم اضافه کرد: چندین میدان و رقابت داخلی شامل قهرمانی کشور و رقابت‌های لیگ در انتظار دوومیدانی‌کاران قم است، ضمن اینکه چهره‌های شاخص این رشته تا پایان سال جاری حضور در چند مسابقه بین‌المللی و حتی برون‌مرزی را نیز تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به میادین مهم سال آینده دوومیدانی‌کاران قم، ابراز کرد: پیکارهای 2018 قهرمانی جوانان آسیا یکی از میادین مهمی است که از هم اکنون به فکر آماده‌سازی نماینده‌های قم برای کسب سهمیه این مسابقات هستیم چون ظرفیت و توانمندی کسب سهمیه را داریم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxf0k.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما