يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 32162
منبع : روابط عمومی استانداری قم
یادداشت/ سید رضا طباطبایی

فرصتی برای تقویت ارتباط دو سویه دولت و ملت

قم نيوز : قم نگار: مسئولان دستگاه‌های دولتی استان قم باید در هفته دولت از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند تا گزارش فعالیت‌های خود را به مردم ارائه دهند.
فرصتی برای تقویت ارتباط دو سویه دولت و ملت
به گزارش قم نگار، دوم تا هشتم شهریور ماه که به یاد و خاطره دو دولتمرد بزرگ شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نام نهاده‌اند، هر ساله فرصتی مغتنمی است که در آن دولت‌های مسئول در امور اجرایی کشور، به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود پرداخته و از این رهگذر، زمینه را برای تحقق اصل پاسخگو بودن مسؤلان در برابر مطالبات و نیز نقد و ارزیابی شفاف عملکرد مدیران توسط مردم فراهم آورند.

پس از نامگذاری سال ۹۴ با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید این شعار را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قرار داده و با تکیه بر این عامل کلیدی و اساسی، فضا و بستر لازم را برای تقویت اقتدار و امنیت ملی و ارتقای توان مردمی نظام در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه سیاست خارجی و توسعه روابط بین المللی و منطقه ای فراهم کرده است. در این راستا انتخاب عبارت «دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم» برای شعار محوری هفته دولت امسال نیز برگرفته از شعار سال و نشان دهنده عزم و اهتمام جدی دولت برای برجسته کردن سهم همکاری‌ها و همگرایی‌های عمومی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان ملی است.

جا دارد که مسئولان دولت تدبیر و امید و دستگاه‌های دولتی در استان قم نیز در این ایام و با استفاده مناسب از ظرفیت رسانه‌ها اعم از صدا وسیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، گزارش خدمات و فعالیت‌های خود را به مردم ارائه دهند و با تقویت این ارتباط که دولت و ملت همیشه همدل و همزبان همدیگر بوده‌اند به منصه ظهور گذاشته شود و فرصتی باشد تا دولت یازدهم که با وجود مشکلات و چالش‌های پیش رو، از جمله کاهش شدید قیمت نفت، ناامنی منطقه، اوج‌گیری فعالیت گروهک‌های تکفیری و داعش در منطقه و ... در این دو سال اول استقرار خود، عملکرد مثبتی از خود بجای گذاشته است همچنان با موفقیت در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی ارائه عملکرد در هفته دولت از جمله اقداماتی است که همه ساله در هفته دولت برای اطلاع رسانی خدمات دولت برگزار می‌شد. امسال دولت با هدف صرفه جویی و امکان اطلاع رسانی گسترده، برگزاری این نمایشگاه را در قالب غیر حضوری و به صورت مجازی در دستور کار دارد.

در استان قم نیز به همین منظور با اخذ گزارش اقدامات دو ساله دولت از سوی مدیران دستگاه اجرایی استان، نمایشگاه مجازی طراحی و به آدرس http://www.ghom.ir در دسترس عموم مردم شریف قم و هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور قرار دارد که امید واریم همگی این برنامه‌ها، زمینه ساز جلب مشارکت و اعتماد عمومی به دولتمردان و افزایش شور و نشاط اجتماعی در جامعه باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdxf0s.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما