دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : 11822
حجت الاسلام صالح عنوان کرد:

ارسال 80 مقاله به دبیرخانه همایش نیم قرن حضور

قم نيوز : قم نیوز: دبیر همایش نیم قرن حضور گفت: تاکنون 80 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش نیم قرن حضور ارسال شده است.
ارسال 80 مقاله به دبیرخانه همایش نیم قرن حضور
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن صالح بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری همایش نیم قرن حضور در سخنانی، جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه را از دیگر بخش‌های این همایش عنوان کرد و افزود: اعضای جامعه مدرسین در مبارزات پیش از انقلاب در شهرهای مختلف تبعید شده و در آنجا منشاء آثار و خدمات بوده‌اند، به همین لحاظ اسناد مکتوب و شفاهی گران بهایی از این تلاش‌ها وجود دارد که دبیرخانه همایش این اسناد را جمع اوری کرده است.

وی گفت: تا کنون ۲۱ هزار قطعه عکس علمای اسلام از دوران مشروطه تا کنون جمع آوری که به همراه روز شمار اخبار اعضای جامعه مدرسین از سال ۵۷ تاکنون در قالب نرم افزاری منتشر خواهد شد.

دبیر همایش نیم قرن حضور، با اشاره به محورهای فراخوان این همایش ابراز داشت: این فراخوان در هفت بخش اصلی شامل جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت، جامعه مدرسین؛ نهضت امام خمینی(ره)، جامعه مدرسین؛ نظام اسلامی، جامعه مدرسین؛ فرهنگ دینی مردم، جامعه مدرسین؛ امور بین الملل و جهان اسلام، جامعه مدرسین؛ ساختار و نهادهای وابسته، جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت بوده که ۱۰۱ موضوع جزئی برای آن‌ها تعریف شده است.

ارسال ۱۲۵ پایان نامه در مقاطع کار‌شناسی ارشد ودکتری
وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ عنوان مقاله به دبیرخانه همایش نیم قرن حضور ارسال شده است افزود: در بخش پایانامه‌های مرتبط با حوزه، روحانیت و انقلاب اسلامی با جامعه مدرسین تعداد ۱۲۵ عنوان پایان نامه در مقاطع کار‌شناسی ارشد ودکتری به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

حجت الاسلام صالح ابراز داشت: از تعداد ۲۰ نفر از اعضای جامعه مدرسین مصاحبه‌هایی انجام شده که به همراه فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری که در خصوص جامعه مدرسین ایراد داشتند به صورت مجموعه‌ای جمع آوری و منتشر خواهد شد.

دبیر برگزاری همایش نیم قرن حضور ادامه داد: دو ویژه نامه تخصصی با عناوین فصل نامه تخصصی زمانه به صورت مکتوب و دیگری به صورت مجازی برای این همایش تولید می‌شود.

حجت الاسلام صالح اضافه کرد: نرم افزاری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به همت موسسه فرهنگی پژهشی انقلاب اسلامی با ۱۲۰ عنوان سخنرانی جمع آوری و تهیه شده است.

از کتاب تعامل حوزه و نظام رونمایی می‌شود
وی با بیان اینکه کتاب تعامل حوزه و نظام نیز در این همایش رونمایی می‌شود افزود: در این کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام آمده است و همچنین سال شمار فعالیت‌های جامعه مدرسین از سال ۴۱ تا ۹۱ تهیه و منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام صالح همچنین با بیان اینکه ۱۰ مصاحبه با اعضای جامعه مدرسین از شبکه قرآن در حال پخش است افزود: کمیته اطلاع رسانی این همایش دو مستند را برای پخش در برنامه سراج از شبکه اول سیما آماده کرده و مستند ۷۵ دقیقه‌ای دیگر نیز از یکی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdxj0f.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما