پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 44592
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

شباهت تکفیری‌ها با خوارج دوران امام علی(ع)/ باید در برابر کفار مقاوم بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خوارج مثل تکفیری‌ها و داعشی‌های امروز بودند و امام علی(ع) آن‌ها را در جنگ نهروان شکست داد.
شباهت تکفیری‌ها با خوارج دوران امام علی(ع)/ باید در برابر کفار مقاوم بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر دیروز در دیدار مسؤولان کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به ویژگی اصحاب پیامبر(ص) اظهار کرد: کسانی که همراه با پیامبر(ص) بودند، ویژگی‌هایی خاصی را داشتند، نخستین ویژگی آن‌ها این بود که در برابر کفار شدید، قوی و مبارز بودند.

وی ادامه داد: باید کفاری که دشمن اسلام هستند، را بشناسید، نباید در برابر کفار نرمش و مذاکره داشته باشید، بلکه باید در برابر آن‌ها قوی باشید، آیات فراوانی در قرآن وجود دارد که می‌گوید با کفار برخورد شدید داشته باشید، چون اگر در برابرشان نرمش نشان بدهید، آن‌ها بر شما غلبه می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: براساس آیات قرآن باید با پیشوایان کفر جنگید، چون آن‌ها پیمان را نمی‌فهمند، همچنین باید بدانیم که مکر شیطان هم ضعیف است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رفتار امام علی(ع) در جنگ اظهار کرد: ایشان در حال رفتن به جنگ نهروان بود که فرد منجمی امام علی(ع) را متوقف کرد، او گفت که نباید این ساعت به جنگ بروید، چون شکست می‌خورید، اما امام علی(ع) توجهی به این صحبت‌های فرد نکرد و به جنگ رفت و پیروز شد.

وی ادامه داد: جنگ نهروان جنگ امام علی(ع) با خوارج بود، گروهی که ادعای مسلمانی داشتند، خوارج مثل تکفیری‌ها و داعشی‌های امروز بودند و امام علی(ع) آن‌ها را در جنگ نهروان شکست داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: شیوه اهل‌بیت(ع) مقاوم بودن در برابر کفار است و لازم است که در برابر آن‌ها مقاوم باشیم، چند روز پیش نخست وزیر انگلیس به بحرین سفر کرد و در جمع سران عربی گفت که ایران خطر است و باید آن را از بین برد، وزیر دفاع آمریکا هم اخیرا گفته است که این کشور می‌خواهد بر منطقه حکومت کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رفتارهای مقام‌های ارشد غربی اظهار کرد: باید رفتارهای این افراد را ببینیم و از آن سو هم به آیات قرآن نگاه کنیم، انجیل و تورات فعلی تحریف شده است و آن کتاب آسمانی اصلی نیست، در انجیل و تورات فعلی تناقض‌های زیادی را می‌بینیم.

وی ادامه داد: پیامبران الهی یک روش دارند و انقلاب اسلامی هم امتداد انبیاء الهی است، سلاطین قرن‌ها بر ایران حکومت می‌کردند و مردم کشورمان در زمان حکومت آن‌ها کرامت خودشان را از دست دادند، در زمان سلاطین مردم دچار فقر مالی، علمی و فرهنگی شده بودند، در حالی که در اسلام حکومت سلطنتی وجود ندارد. 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی از اقدامات امام خمینی(ره) قلع و قمع استبداد داخلی بود، ما هم باید در مقابل استکبار خارجی بایستیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت مطالعه آثار امام خمینی(ره) اظهار کرد: من همیشه در دیدارها توصیه می‌کنم که افراد سه کتاب صحیفه نور، دفاتر تبیان و وصیت ‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنید، صحیفه نور 22 جلد دارد و انسان با مطالعه این کتاب با افکار امام خمینی(ره) آشنا می‌شود.

وی ادامه داد: 50 دفتر تبیان داریم که در این دفاتر سخنان امام خمینی(ره) به صورت دسته بندی شده آمده است، یکی از دفاتر تبیان در خصوص بسیج است، همچنین مطالعه وصیت نامه امام خمینی(ره) هم برای افراد ضروری است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: در انجیل آمده است کسانی که طرفدار پیامبران بودند در ابتدا تعدادشان کم بود، اما در ادامه تعداد این افراد افزایش پیدا کرد، طرفداران پیامبران همیشه در مقابل کفار خشم داشتند، قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌گوید که کفار از شما راضی نمی‌شوند، مگر اینکه از آن‌ها تبعیت کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت برخورد شدید با کفار اظهار کرد: نیازی به تبعیت از کفار نداریم و باید با آن‌ها برخورد شدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: همیشه نماز اول وقت بخوانید، کارهای خودتان را در صبح با قرائت قرآن شروع کنید، تهجد و سحرخیزی را ترک نکنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور است و همه ما باید خودمان را جزو لشکریان امام زمان(عج) بدانیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxk0o.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما