يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 27582
حجت الاسلام غروی:

راهپیمایی روز اربعین بهترین مانور قدرت مسلمانان بود

قم نيوز : قم نیوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی در باورهای مردم نمی‌تواند تاثیر بگذارد و راهپیمایی مردم در روز اربعین به نوعی بهترین مانور قدرت مسلمانان در برابر دشمنان بود.
راهپیمایی روز اربعین بهترین مانور قدرت مسلمانان بود
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام سید محمد غروی در گفت‌و‌گو با فارس در قم با اشاره به حضور میلیونی زائران در کربلای معلی اظهار کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم ایران در مراسم روز اربعین در کربلای معلی حضور داشتند.
 
وی افزود: با تهدیدات گروه‌های تکفیری و دشمنان غربی احتمال خطر برای زائران حرم سیدالشهدا (ع) وجود داشت اما مردم با توجه به ارادت و علاقه‌ای که به ائمه اطهار (ع) و به ویژه شهدای کربلا داشتند در این مکان مقدس حضور یافتند و پایبندی خود را به دین و دینداری به جهانیان نشان دادند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تهدید مسلمانان توسط دشمنان ضد اسلام گفت: هرچه تهدیدها از سوی دشمنان بیشتر باشد مردم بیشتر در مراسم دینی و مذهبی شرکت خواهند کرد که در راهپیمایی روز اربعین تجمع میلیونی مردم و محبان اهل بیت (ع) این ادعا را ثابت کرد.
 
غروی تصریح کرد: حضور گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی در باورهای مردم نمی‌تواند تاثیر بگذارد و راهپیمایی مردم در روز اربعین بهترین مانور قدرت مسلمانان در برابر دشمنان بود.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان خواستار فعالیت در امور کشورهای اسلامی هستند گفت: دشمنان می‌خواهند مسلمانان به عنوان تماشاگران فعالیت‌های آنان باشند اما نمی‌دانند که مراجع و علمای دینی هیچ‌گاه اجازه فعالیت به دشمنان را نخواهند داد و در برابر توطئه‌های آنان سکوت نمی‌کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان باید از عزم مردم برای حضور در مراسم روز اربعین در کربلای معلی تجربه کسب کنند و دیگر علیه مسلمانان و اسلام فعالیت نکنند.
 
غروی با اشاره به اینکه علاقه به اهل بیت (ع) تنها مختص شیعیان نیست گفت: در بسیاری از مواقع در مراسم‌های که ویژه اهل بیت (ع) برگزار می‌شود افرادی از ادیان دیگر حضور پیدا می‌کنند که امسال نیز در مراسم‌های ماه محرم و صفر از گروه‌های اهل سنت و ادیان دیگر نیز حضور پیدا کردند.
 
وی بیان کرد: امام حسین (ع) اختصاص به تمام محبان اهل بیت (ع) دارد و افرادی با مذاهب و ادیان دیگر نیز با توجه به ارادت و کرامت‌هایی که از ائمه اطهار (ع) تماشا کرده‌اند در مراسم روز عاشورا و اربعین حضور پیدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdxk0x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما