چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 51422
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم مطرح کرد

فعالیت 950 دانشجو در 15 رشته

دوره کاردانی عکاسی خبری برگزار می‌شود
قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم گفت: تا کنون این مجموعه بیش از دو هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته که در نقاط مختلف در حال فعالیت هستند و امسال نیز 950 دانشجو در 15 رشته مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر فعالیت دارند.
فعالیت 950 دانشجو در 15 رشته/دوره کاردانی عکاسی خبری برگزار می‌شود
فعالیت 950 دانشجو در 15 رشته/دوره کاردانی عکاسی خبری برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال دانشگاه علمی و کاربردی بیست و پنجمین سال عمر خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: در این دانشگاه فقط به آموزش موارد نظری، تئوری و پژوهشی توجه نمی‌شود چرا که ماموریت اصلی دانشگاه اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی است.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه به دنبال کارآفرینی است، اضافه کرد: در دانشگاه نسل سوم علمی کاربردی تربیت نیرو به منظور معرفی به بازار کار دنبال می‌شود؛ علاوه بر آموزه‌های علمی، تاکیدات اصلی در این دانشگاه بر مهارت‌افزایی است به همین علت رشته‌هایی دنبال می‌شود که بستر اشتغال وجود داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم از فعالیت 18 مرکز علمی کاربردی در استان یاد کرد و گفت: بیشتر این مجموعه‌ها به نهادهای دولتی وابسته هستند و فعالیت خود را دنبال می‌کنند، مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر به منظور تربیت نیروهای متخصص در حوزه فرهنگی و هنری کار خود را زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر فعالیت خود را از سال 82 آغاز کرده است، تصریح کرد: تا کنون این مجموعه بیش از دو هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته که این افراد در نقاط مختلف استان و خارج از استان در حال فعالیت هستند و امسال نیز 950 دانشجو در 15 رشته مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر فعالیت دارند.

اسماعیلی‌طبا از جایگاه علمی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر در میان مراکز آموزشی استان یاد کرد و ادامه داد: با ‌استفاده مطلوب از فضاهای آموزشی و اساتید برجسته فرهنگ و هنر توانسته‌ایم تا کنون به نتایج مطلوبی برسیم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم با تاکید بر اینکه افراد با کمترین هزینه می‌توانند در حوزه فرهنگی و هنری به اشتغال برسند، مطرح کرد: افرادی که در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آموزش‌های مورد نظر را سپری می‌کنند با هزینه‌های پایینی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی از فعالیت شورای کارآفرینی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یاد کرد و گفت: این مجموعه بازارهای هدف را در استان شناسایی و دانشجویان را به این بازارها معرفی می‌کند چرا که بازار‌های استان نیازمند متخصصان و نیروهای توانمند هستند، تا کنون در این راستا با انجمن‌های هنری و اصناف ارتباط مطلوبی را برقرار کرده‌ایم.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه آثار دانشجویان در نمایشگاه شهید کلهری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر به نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی تخصصی به صورت کوتاه مدت ویژه دانشجویان و علاقمندان به رشته‌های فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز برای مهرماه امسال هشت رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی را پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حوزه بین‌الملل افراد بسیاری در استان قم فعالیت دارند، رشته دیپلماسی و ارتباطات فرهنگی را در استان دنبال می‌کنیم تا دانشجویان از ابتدای سال جاری در این رشته آغاز به تحصیل کنند.

اسماعیلی‌طبا از فعالیت خبرگزاری ها، سایت‌ها و مطبوعات توانمند در استان قم یاد کرد و گفت: دوره کاردانی عکاسی خبری امسال برگزار می‌شود که افراد می‌توانند بدون گذراندن آزمون در این رشته ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdxo0k.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما