چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 52412
منبع : خبرگزاری فارس
معاون برنامه‌ريزي و پايش مركز تخصصي امام خامنه‌اي:

سطح 4 رشته فقه و فرهنگ جهاد راه‌اندازي مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ريزي و پايش مركز تخصصي امام خامنه‌اي از راه‌اندازي سطح چهار رشته فقه و فرهنگ جهاد در آينده‌اي نزديك خبر داد.
سطح 4 رشته فقه و فرهنگ جهاد راه‌اندازي مي‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی دانش امروز با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی امام خامنه‌ای اظهار کرد: این مرکز به صورت رسمی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال امتداد عملی و اجتماعی علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه است تا به نیازهای نظام اسلامی و جامعه پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با چند حوزه علمیه در ارتباط است که آموزش طلاب از دروس مقدماتی حوزه در آن بخش‌ها شروع می‌شود و بنا دارد با رویکرد خود به پرورش طلبه تا سطوح عالی حوزه بپردازد.

معاون برنامه‌ریزی و پایش مرکز تخصصی امام خامنه‌ای با بیان اینکه مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در رشته فقه و فرهنگ جهاد با رویکرد فقهی و اجتهادی در سطح سه حوزه دانش‌پژوه می‌پذیرد گفت: این مرکز 30 نفر دانش‌پژوه در سطح سه این رشته در سال گذشته پذیرش کرد.

وی یادآور شد: مرکز امسال نیز در دوره دوم آموزشی خود حدود 20 نفر دانش‌پژوه پذیرفته برنامه‌های فکری و عملی دانش‌پژوهان به طور کامل رویکرد فقاهتی و اجتهادی دارد که آموزش‌هایی در موضوعات و مسائل مختلف مربوط به موضوع جهاد این افراد به صورت بین رشته‌ای با محوریت فقه دریافت می‌کنند.

دانش از راه‌اندازی سطح چهار رشته فقه و فرهنگ جهاد در پنج گرایش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: گرایش‌ها در حوزه‌های مختلف مبانی، فقه جهاد، مدیریت جهاد و... است که اکنون مراحل طراحی را می‌گذراند.

وی خاطرنشان کرد: چند رشته دیگر برای سطح سه در نظر گرفته شده که این رشته‌ها به طور عمومی رشته‌های کاربردی و در مقام پاسخ به نیازهای نظام اسلامی با رویکرد فقاهتی، اجتهادی، نظری و عملی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxo0k.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما