يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 47472
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم مطرح کرد

تأیید صلاحیت 1386 داوطلب حضور در شوراها/ داوطلبان رد صلاحیت شده حضوری از خودشان دفاع کنند/سهم عمده‌ دو تابعیتی‌ها در رد صلاحیت‌ها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم با بیان این‌که داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند حضوری از خودشان دفاع کنند، گفت: صلاحیت 1386 داوطلب حضور در شوراها در استان قم تأییدشده است.
تأیید صلاحیت 1386 داوطلب حضور در شوراها/ داوطلبان رد صلاحیت شده حضوری از خودشان دفاع کنند/سهم عمده‌ دو تابعیتی‌ها در رد صلاحیت‌ها
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی هیأت عالی نظارت استان، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده در دو روز گذشته نتایج بررسی هیأت‌های نظارت شهرستان و بخش‌ها به داوطلبان اعلام شد.

وی ادامه داد: نامزدهای رد صلاحیت شده به مدت چهار روز مهلت‌دارند تا اعتراض خود را به هیأت نظارت شهرستان و استان ارائه دهند.

امیرآبادی تصریح کرد: افرادی که در روستاها رد صلاحیت شدند اعتراض خود را به دبیرخانه هیأت نظارت شهرستان واقع در فرمانداری و افرادی که در شهر قم و 5 شهر کهک، دستجرد، سلفچگان، قنوات و جعفریه رد صلاحیت شدند اعتراض خود را به دبیرخانه هیأت عالی نظارت استان در استانداری قم تحویل دهند.

وی افزود: هیأت نظارت شهرستان و هیأت عالی نظارت استان 10 روز مهلت‌دارند تا صلاحیت‌ها را بررسی و اعلام کنند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ابراز کرد: این مرحله تأیید نهایی است و بعد از آن اسامی قطعی نامزدها از سوی هیأت عالی نظارت برای ورود به تبلیغات انتخابات شوراها به فرمانداری اعلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تأیید صلاحیت شده‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان قم از مجموع 603 داوطلب 543 نفر در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند و 46 نفر نیز رد صلاحیت شدند که طبق قانون افرادی که در شهرستان توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند، در صورت داشتن اعتراض باید به هیأت عالی نظارت استان مراجعه کنند و پرونده آن‌ها در هیأت نظارت شهرستان بررسی نمی‌شود.

امیرآبادی افزود: از مجموع 515 نفری که در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند، 28 نفر در هیأت نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند.

وی به آمار شهرها اشاره کرد و گفت: در شهر کهک هیأت اجرایی از مجموع 23 نامزد هیچ شخصی را رد صلاحیت نکرده بود اما هیأت نظارت صلاحیت چهار نفر را تأیید نکرد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ادامه داد: در شهر دستجرد نیز از مجموع 13 نفر، هیأت اجرایی 9 نفر را تأیید کرد و هیأت نظارت هم از 9 نفر تنها یک نفر رد صلاحیت شد.

وی افزود: در شهر سلفچگان 14 نفر نامزد بودند که صلاحیت هر 14 نفر در هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شد.

امیرآبادی به آمار شهر قنوات اشاره کرد و گفت: در شهر قنوات 16 نفر نامزد شده بودند که مشابه سلفچگان هر 16 نفر در هیأت اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: در شهر جعفریه نیز از مجموع 21 نفر یک نفر در هیأت اجرایی و چهار نفر نیز در هیأت نظارت رد صلاحیت شدند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ادامه داد: از 690 داوطلب در شهرهای استان 51 نفر در هیأت اجرایی و 37 نفر در هیأت نظارت رد صلاحیت شدند و 14 نفر انصراف دادند.

وی به آمار کل استان نیز اشاره کرد و گفت: در کل استان 1584 نفر داوطلب داشتیم که 1429 نفر در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت و 126 نفر رد صلاحیت شدند و 29 نفر نیز انصراف دادند.

امیرآبادی ادامه داد: از مجموع 1386 پرونده‌ای که به هیأت‌های نظارت در کل استان ارسال شد 44 نفر در کل استان رد صلاحیت شدند.

وی افزود: در مجموع نزدیک به 12 درصد از داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل استان در هیأت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موارد رد صلاحیت به خصوص بند ج ماده ۲۶ اشاره کرد و گفت: بندج ماده ۲۶ یک بند کلی مربوط به عدم التزام عملی به اسلام است که مصادیق آن را مراجع قانونی اعلام کرده‌اند.

وی به بررسی دقیق اعتراض‌ها اشاره و بیان کرد: هیأت عالی نظارت استان با دقت تمام به اعتراض‌ها رسیدگی خواهد کرد و حتماً افراد را دعوت می‌کنیم که از خودشان دفاع کنند.

 رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم افزود: در قانون به این موضوع اشاره نشده است اما بنده به عنوان رئیس هیأت نظارت استان قم آمادگی دارم که به افراد مراجعه کننده علت رد صلاحیت را اعلام کنیم.

وی به بحث دو تابعیتی‌ها اشاره کرد و گفت: بخش از عمده‌ای از پرونده‌های رد صلاحیت شده در شهر قم که 17 پرونده از 28 پرونده رد صلاحیت شده است، در خصوص دو تابعیتی‌ها است.

امیرآبادی تصریح کرد: برای این افراد در 10 روز آینده از وزارت خارجه و اطلاعات استعلام گرفته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد اگر اسناد جدیدی را ارائه دهند و ثابت کنند که ایرانی هستند، صلاحیت آن‌ها تأیید می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdxo0o.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما