جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46482
منبع : خبرگزاری فارس
منوچهر متکی:

استکبار جهانی با طرح اسلام هراسی به دنبال نابودی ایران است

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: استکبار جهانی با ایجاد فرقه‌هایی مانند القاعده و داعش به دنبال اسلام هراسی و نابودی ایران است.
استکبار جهانی با طرح اسلام هراسی به دنبال نابودی ایران است
به گزارش قم نیوز، منوچهر متکی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش «وحدت و تمدن نوین اسلامی» که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات شکل گرفته در قالب تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب از اندیشه‌ها و ایده‌های امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب به شمار می‌رود، تصریح کرد: اصل این ایده پس از انقلاب توسط امام (ره) مطرح و توسط رهبر معظم انقلاب در قالب مجمع جهانی تقریب مذاهب شکل گرفت.

وی افزود: وحدت و تمدن سازی نوین اسلامی یک پیام روشن است و همانگونه که سیر تاریخی نشان داده، هر زمانی که مسلمانان به وحدت می‌رسند و بحث‌های علمایی انجام می‌دهند، امت واحدت اسلامی و تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: زمانی شکل گیری تمدن اسلامی امکان پذیر است که به همه ظرفیت‌های وحدت توجه شود، زیرا هر زمانی که میان مسلمانان اختلاف به وجود آمده در شکل گیری تمدن اسلامی با چالش مواجه شدیم و مظاهر این تمدن نیز تخریب شده است.

متکی اضافه کرد: تمدن نوین اسلامی به این معنی است که در زمان حاضر بتوانیم در ابعاد تئوری و نظری، یک نظام هماهنگ از اسلام را در حوزه‌های مختلف معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف مهم باید اسلام را در نظام‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اقتصادی باز تعریف کنیم، گفت: در این راستا نظام حکومتی الگو که به تأکید رهبر معظم انقلاب در برخی از محافل علمی پژوهشی و مطالعات اسلامی رسیده در حال شکل گیری است.

این کارشناس مسائلی سیاسی ادامه داد: برخی از پژوهشگران و محققان دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با تمدن اسلامی استخراج کردند و نکاتی را که در زمان امروزی ضروری به نظر می‌رسد مورد بازنویسی، باز تعریف قرار داده و در معرفی تمدن اسلامی تبیین کردند.

متکی با تاکید بر اینکه دو کلمه «ایران» و «آمریکا» در طول 38 سال گذشته میان این دو کشور بسیار به زبان آمده است، تصریح کرد: این مسئله در مرحله نخست نشان از اهمیت هر یک از طرفین و ظرفیت بالای بازیگری و نقش آفرینی این دو قدرت است.

وی نکته دومی که موجب چنین رویدادی شده است را قدرت و توان سخت افزاری و نرم افزاری این دو کشور دانست و گفت: این قدرت‌ها تأثیر بسزایی بر مهمترین تحولات و بحران‌های بین المللی دارد.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه انقلاب ایران معادلات و محاسبات جهان غرب به ویژه آمریکا را در ارتباط با ایران بر هم زد، عنوان کرد: سیاستمداران آمریکایی هرگز گمان نمی‌کردند که رژیم شاهنشاهی در ایران سرنگون شود.

متکی با اشاره به برنامه‌های استکبار جهانی علیه کشورمان ایران گفت: براندازی و استحاله کردن نظام و انقلاب اسلامی ایران مهمترین برنامه‌ای است که در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته و همچنان به دنبال آن هستند.

وی با بیان اینکه اسلام سعودی خطری برای غرب محسوب نمی‌شود و همواره مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد، گفت: این افراد اسلامی را ارائه می‌کنند که خوشایند غرب است و خطری برای استکبار ندارد.

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: سعودی‌ها در ادامه فعالیت‌های خود متوجه شدند که هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند از قدرت سربازگیری انقلاب اسلامی و امام راحل جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برخی عملیات‌های استکبار جهانی برای نابودی ایران، عنوان کرد: استکبار جهانی با ایجاد فرقه‌هایی مانند القاعده و داعش به دنبال اسلام هراسی و نابودی ایران است و برای رسیدن به این هدف ده‌ها هزار نفر را در سوریه، عراق و یمن به خدمت خود در آوردند تا به این شیوه بتوانند به اهداف خود دست یابند.

متکی با بیان اینکه در تشکیل این گروه‌ها و جذب جوانان تلاش فراوانی صورت گرفته است، گفت: این گروه‌ها چنان روی تفکر اعضای خود کار کردند که عاشق کشته شدن در این راه هستند و گمان می‌کنند پس از کشته شدن به رسول خدا می‌پیوندند.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز نفع دشمن را به دنبال دارد تبلور و شعله ور کردن آتش کینه میان اهل سنت و شیعیان است که به دنبال دستیابی به این هدف به منفعت می‌رسند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باید ابعاد گوناگون مسائل فقهی، قرآنی، روایی و تاریخی تقریب را شناسایی و به دنیا عرضه کرد تا بتوان با سوء استفاده دشمنان مقابله کرد.

متکی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اظهار نظرهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفت: این سخنان که از تریبون ریاست جمهوری آمریکا بیان می‌شود سخنان یک شخص نیست بلکه سیاست و افکار یک تیم است.

وی اضافه کرد: زمانی که آوازه کاندیداتوری خانم کلینتون و آقای ترامپ به میان آمد همه گمان می‌کردند که کلینتون ساکن کاخ سفید خواهد شد ولی ترامپ به پیروزی رسید.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سیاست داخلی ترامپ محبوبیت وی را از قشر متوسط به بالا برد که عمده‌ترین دلیل آن تمرکز بر جهان اسلام است.

متکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تفکرات اوباما و بوش در 16 سال اخیر مایه تنزل قدرت این کشور در جهان می‌دانند به همین دلیل به دنبال آن هستند آمریکای جدیدی را به دنیا ارائه کنند تا بتوانند آمریکا را به اوج خود برسانند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdxo0o.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما