دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 52322
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دستگیری عامل زیرکردن مردم در راهپیمایی؛

پلیس آمریکا حادثه ویرجینیا را اقدام تروریستی اعلام نمی‌کند!

قم نيوز : قم نيوز: درحالی که پلیس آمریکا یک نژادپرست سفید پوست نئونازی را به جرم زیرکردن مردم در تظاهرات دیروز شارلوتزویل دستگیر کرده است، جرم وی قتل غیرعمد و نه اقدام تروریستی اعلام شده و رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره‌ای به این جنایت نکرده است.
پلیس آمریکا حادثه ویرجینیا را اقدام تروریستی اعلام نمی‌کند!
پلیس آمریکا حادثه ویرجینیا را اقدام تروریستی اعلام نمی‌کند!

به گزارش قم نيوز، پلیس آمریکا مردی را به جرم راندن تعمدی اتومبیل به جمعیت مردم راهپیمایی کننده در شارلوتزویل، واقع در ایالت ویرجینیا که روز گذشته اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 19 نفر شده دستگیر کرده است.

روز گذشته در شارلوتزویل تظاهرات مسالمت آمیزی در اعتراض به راهپیمایی نژادپرستان سفیدپوست نئونازی برگزار شده بود که در میانه روز به خشونت کشیده شد. درحالی که پلیس قادر به کنترل وضعیت نبود، یک نژادپرست سفید پوست با اتومبیل خود راهپیمایی‌کنندگان گروه‌های ضدنژادپرستی را زیر گرفت.

به گفته کول مارتین کومار، سرپرست زندان منطقه‌ای شارلوتزویل، جیمز فیلدز جوان 20 ساله از اوهایو به جرم راندن تعمدی اتومبیل به جمعیت تظاهرکنندگان، متهم به یک فقره قتل درجه 2، سه فقره زخمی ساختن شدید و عدم توقف در یک تصادف منجر به مرگ شده است.

* پلیس آمریکا این جنایت را تروریستی اعلام نمی‌کند!

پات جارت عکاسی که به حادثه نزدیک بوده به خبرنگاران گفت: یک ماشین دوج چارجر‬‎ خاکستری به سمت یک سدان کوبید و سپس یک مینی ون را شخم زد! و پیکرها بر زمین افتادند! مردم وحشت زده فریاد می‌زدند! کسانی که به حادثه نزدیک‌تر بودند می‌گویند که قطعا یک حمله خشونت آمیز بوده است.

در این میان مارکو روبیو یک سناتور جمهوری‌خواه در توئیتی نوشته بود: مهم است ترامپ این حادثه را یک حمله تروریستی توسط نژادپرستان افراطی سفیدپوست اعلام کند.

* ترامپ نژادپرستی را محکوم نکرد

در این میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به دلیل توییت ناقص خود در رابطه با این حادثه به شدت توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است و کاربران بی‌تفاوتی وی را به جان مردم آمریکا محکوم کردند. ترامپ در توییت خنثی و کلیشه‌ای «خشونت را در دو طرف» محکوم کرده است و هیچ اشاره‌ای به جنایت تروریستی انجام شده و محکوم سازی نژادپرستان سفیدپوست نکرده است.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxs0k.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما