جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 11750
در شورای برنامه‌ریزی عنوان شد:

بهره‌برداری از مجموعه پل‌های جمهوری قم در سال آینده

قم نيوز : قم نیوز: معاون استاندار قم با بیان اینکه مجموعه پل‌های جمهوری به طول 1200 متر مناطق 2 و 4 شهری قم را به هم وصل می‌کند، گفت: این پروژه با 40 درصد پیشرفت، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
بهره‌برداری از مجموعه پل‌های جمهوری قم در سال آینده
به گزارش قم نیوز، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم شامگاه پنجشنبه ویژه مناطق ۴ و ۸ شهری قم برگزار شد که این جلسه چند مصوبه همراه داشت.

در ابتدای این جلسه سید رضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: این جلسه، پانزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم در سال ۹۱ با موضوع رسیدگی به وضعیت عمومی مناطق ۴ و ۸ شهری قم برگزار می شود.

وی آماری از تعداد خانوار، تعداد جمعیت، تراکم جمعیتی، تعداد بوستان ها و فضای سبز، تعداد مدارس و دانش آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، مدارس علمیه، مراکز تحقیقاتی، حسینیه ها، کتابخانه ها، اماکن ورزشی، سرانه ورزشی، ادارات دولتی مستقر، دفاتر پیشخوان دولت، و مراکز بهداشتی و درمانی مناطق ۴ و ۸ شهری قم ارائه داد.

کمبود مسجد
معاون برنامه ریزی استاندار گفت: در مجموع در این مناطق ۱۱ درصد مساجد استان قرار دارند که از این حیث کمبود داریم.

در ادامه این جلسه معاون امور عمرانی استاندار قم گزارشی از بازدید استاندار قم و هیئت همراه از مناطق ۴ و ۸ شهری قم و همچنین طرح های عمرانی در حال احداث این مناطق ارائه داد.

جواد دلاوری افزود: در بازدید امروز مدرسه شهدای شلمچه و همچنین بازارچه روز شهرداری محله پردیسان افتتاح شد و از مراحل اجرای چند پروژه مهم دیگر بازدید به عمل آمد.

وی افزود: یکی از این پروژه های مهمی که در استان در حال اجراست مجموعه پل های جمهوری به طول ۱۲۰۰ متر است که مناطق ۲ و ۴ شهری قم را به هم وصل می کند که این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر مبنای برنامه ریزی انجام شده سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور عمرانی استاندار قم پروژه مسکن مهر واقع در پردیسان را دیگر پروژه مورد بازدید امروز بر شمرد و اظهار داشت: در استان قم در مجموع ۳۱ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار بوده است که تا کنون ۱۸ هزار واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است و ۶ هزار واحد دیگر نیز آماده بهره برداری است که اگر مشکل آماده سازی محلات آن حل شود تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

دلاوری افزود: پروژه آخری که امروز مورد بازدید قرار گرفت عملیات اجرایی پل پردیسان بود که این پروژه هم مشکل تملک و هم مشکل قرارداد دارد که امیدواریم با برطرف شدن این مشکلات هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

لزوم رفع مشکل کمبود مدرسه در منطقه پردیسان
در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به اینکه منطقه پردیسان به سمت استقرار ۳۰۰ هزار نفر پیش می رود اگر هر چهار نفر را یک خانواده به حساب بیاوریم یعنی ۷۵ هزار خانوار در این منطقه ساکن خواهند شد.

محمد حسین امین جعفری ادامه داد: با در نظر گرفتن یک محصل از هر خانوار حداقل به ۷۵ مدرسه در این منطقه نیاز خواهیم داشت و اکنون با توجه به ۱۹ مدرسه موجود در این منطقه با کمبود مدرسه مواجه خواهیم بود.

وی گفت: ساخت ۱۰ مدرسه را راه و شهرسازی بر عهده گرفته که مناقصه، جانمایی و نقشه آن مشخص شده و اگر بحث اعتبارات آن نیز انجام شود می توانیم تا مهر ۹۲ از این مدارس نیز استفاده کنیم.

مشکلات و کمبودهای پردیسان
در ادامه این جلسه فرماندار قم نیز به بیان برخی مشکلات منطقه پردیسان پرداخت.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: در منطقه پردیسان نیاز به بسیاری از مشاغل و اصناف احساس می شود اما به برخی اصناف خدماتی مانند اتو سرویس‌ها و تعمیرگاه‌ها نیاز بیشتری وجود دارد که لازم است اصناف مربوطه به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: کمبود بانک و دستگاه های خودپرداز دیگر مشکل ساکنین این منطقه است که اگر ایجاد شعب بانک در حال حاضر امکان پذیر نیست، بانک‌ها می‌توانند چند دستگاه خودپرداز در این منطقه نصب کنند.

زارعی کوشا در پایان بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در کمک به خیرین در انجام امور مختلف تاکید کرد.

همچنین در این جلسه ابراهیم حاجی مظفری مدیرکل بهزیستی استان قم به کمبود مهدهای کودک در منطقه پردیسان اشاره کرد و خواستار اختصاص زمین برای تاسیس ۲۰ مهد کودک در این منطقه شد.

مصوبات جلسه
در این جلسه مصوب شد جلسه‌ای در استانداری با تعدادی از تعاونی‌های مسکن تشکیل شود تا مشکل مسکن مهر ایثارگران مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد پیشنهاد شهردار قم جهت واگذاری زمین در پردیسان برای تعویض زمین با مالکان پروژه پل پردیسان طی جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد.

دیگر مصوبه این جلسه تشکیل شورای اداری استان با حضور مجموعه مشورتی ایثارگران استان قم بود.

در پایان این جلسه از طرف شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم با اهدای لوح تقدیر به پاس زحمات تعدادی از مسئولین استان که در زمینه بررسی مشکلات مناطق محروم قم اهتمام ویژه ای داشتند تقدیر صورت گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdz50f.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما