پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 44600
آیت الله العظمی سبحانی؛

انس با قرآن، جوانان را از گناه دور می کند / در کشور نهضت عظیم قرآنی ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله سبحانی گفتند: جوانان به هر میزان که قرآن را قرائت، حفظ و مطالعه کنند، به همان میزان از گناه دور می شوند.
انس با قرآن، جوانان را از گناه دور می کند / در کشور نهضت عظیم قرآنی ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله سبحانی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره مدهامتان با اشاره به اینکه انبیاء الهی همگی دارای معجزه بودند، اظهار داشتند: معجزات انبیاء هر کدام متناسب با عصر و زمان خودشان بود.

معظم له با بیان اینکه به عنوان مثال در دوران حضرت موسی(ع) سحر و ساحری رواج داشت و از شاخص ترین معجزه های آن حضرت نیز یدبیضا و عصا بود، افزودند: در زمان پیامبر اسلام (ص) مساله خطابه و سخنوری مطرح بود؛ بنابراین معجزه پیامبر اسلام (ص) هم قرآن کریم بود که موقع نزول هیچکس نتوانست مانند آن را بیاورد و معلوم شد که این یک کتاب فوق بشری است.

ایشان با بیان اینکه علما معتقدند معجزه هر پیامبری باید متناسب با فن آن زمان باشد، ادامه دادند: این برای آن است که وقتی دیگران اظهار معجزه کردند بگویند که این کار بشر نیست بلکه کار خداست به همین دلیل میبینیم در زمان حضرت موسی(ع) مسئله سحر و جادو مطرح بود باید به نحوی وارد میدان می شد که شبیه آن کار باشد البته در ماهیت با آن تفاوت دارد.

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشتند: در زمان حضرت عیسی(ع) مسئله طبابت در یونان و فلسطین، فن رایج بود پس اگر حضرت عیسی(ع) از فن دیگری وارد می شد مردم می گفتند فن ما چیز دیگری است و تو باید مشابه کار ما ارائه بدهی بنابراین حضرت عیسی(ع) با معجزه طب به سراغ مردم آمد.

ایشان ادامه دادند: در زمان پیامبر اسلام(ص) فن خطابه مطرح بود بنابراین باید از این راه وارد می شد اما در این میان یک وجه است که ممکن است وجوه دیگری هم مطرح باشد.

معظم له عنوان کردند: پیامبری که آئین او جاودانه است باید معجزه جاودانه داشته باشد؛ یعنی نبوت و دین جاودانه باید معجزه آن جاودان باشد اگر پیامبر(ص) همچون معجزه های حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) استفاده می کرد دست ما الان خالی بود.

این مرجع تقلید خطاب به جوانان افزودند: من آزمایش کرده ام هرجوانی که با قرآن مانوس است و مقداری قرآن می خواند یا حفظ می کند به همان مقدار از گناه دور و به خدا نزدیکتر است.

مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه قرآن جوانان را در برابر گناه بیمه می کند افزودند: همه ما باید نهضت قرآنی در کشور ایجاد کنیم تا جوانان و مردم در برابرگناه بیمه شوند.

آیت الله سبحانی با توصیه جوانان به آرام خواندن قرآن به شیوه ترتیل گفتند: وقتی شما قرآن را آرام بخوانید کلمات قرآن با روح شما آمیخته می شود و همانند این است که یا خدا با شما سخن می گوید یا شما با خدا سخن می گویید.

معظم له توصیه کردند: سعی کنید قرآن را بعد از نماز صبح با صدای بلند بخوانید که بسیار اثر دارد و در روحتان تاثیر می گذارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcdz90o.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما