جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 35600
امام جمعه قم:

محدودیت صدور روادید ایرانی بدبینی ایرانیان به آمریکا را بیشتر کرد

قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم با بیان اینکه محدودیت صدور روادید ایرانی بدبینی ایرانیان به آمریکا را بیشتر کرد گفت: شعار مرگ بر آمریکا همچنان از شعارهای اصلی ملت ایران است.
محدودیت صدور روادید ایرانی بدبینی ایرانیان به آمریکا را بیشتر کرد
به گزارش قم نگار، آیت الله سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: انسان زمانی که بداند کسانی از او مراقبت می‌کنند در اعمال خود توجه بیشتری دارد، در این حالت تقوای انسان بیشتر می‌شود تا کارنامه درخشانی نزد خدا داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به آیه دوم سوره صف افزود: خداوند خطاب به مومنان می‌فرماید چرا سخنی می‌گویید که خودتان به آن عمل نمی‌کنید. خدا از این کار به خشم می‌آید. در این آیات شان نزولهایی ذکر شده است که یکی از آنها این است که عده‌ای از اصحاب در مسجد پیامبر (ص) جمع شده بودند و می‌گفتند اگر می‌دانستیم محبوب‌ترین کار‌ها نزد خدا چیست به آن عمل می‌کردیم. در این حالت خداوند به آن‌ها خبر می‌دهد که شما به قول خود پایبند نیستید و این سبب خشم خداوند است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: مفهوم این آیات فراگیر است و تنها مخاطب آن مومنان صدر اسلام نیستند و شامل همه افرادی که قول آن‌ها با عملشان متفاوت است می‌شود.

وی با تقدیر از سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: تلاش نیروی انتظامی در گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قابل تقدیر است و دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز باید در این زمینه اقدام نمایند.

امام جمعه قم افزود: حتی کسانی که خودشان امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند ولی خودشان منکر را مرتکب می‌شوند شامل این آیه می‌شود. این توبیخ خطاب به مومنان است نه به منافقان. در قرآن نمونه‌های زیادی داریم که مومنان به خاطر ترک واجبات توبیخ شده‌اند. در مواردی مانند جنگ احزاب و صلح حدیبیه این موارد وجود داشته است. در پرتو همین تذکر‌ها مومنان به صلاح رسیدند و در واقع تربیت شده‌اند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: این آیه به مومنان اختصاص دارد، به همین دلیل باید مراقب قول و عمل خود باشیم تا در تضاد یکدیگر نباشند. خطر تضاد قول و عمل این است که سبب می‌شود انسان سر از نفاق در بیاورد که با روح مومن ناسازگار است. با توجه به اثرات این گناه بزرگ باید مراقب بود عمل و قول ما با هم مطابق باشد.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را روز مهرورزی نامیده‌اند زیرا ایشان فضای جامعه جاهلی را تبدیل به فضایی سرشار از مهر و محبت و ایثار کردند. در هفته وحدت شادی بر سر مشترکات است نه دعوا بر سر تفاوت‌ها که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

امام جمعه قم افزود: روز نهم دی ماه روز میثاق امت با ولایت است. با توجه به اینکه در ۱۹ دی ماه مردم قم به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند، مردم قم این فاصله ده روزه را دهه بصیرت می‌نامند و مراسمی در راستای بصیرت افزایی برگزار می‌کنند که قابل تقدیر است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: مسئله فتنه از چند جهت باید مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا معنای آن، آثار آن، مقایسه آن با گناه آدم کشی، گناه فتنه گران، نقش مقابله مردم با فتنه گران و فهمیدن اینکه در پی انتخابات سال ۸۸ چه اتفاقاتی در کشور افتاد و وظیفه ما در قبال انتخابات دیگر چیست از جمله مواردی است که در مقابل فتنه باید از آنها مطلع شد.

وی تصریح کرد: در قرآن آمده است از فتنه‌ای که در پیش است بپرهیزید و بکوشید، چون نه تنها به فتنه گران آسیب می‌زند بلکه همه شما را درگیر می‌کند. این خطاب اجتماعی است و همه را از اختلافات داخلی بر حذر می‌دارد. چون آثار شوم این اقدام عمومی است. فتنه به معنای آشوب و اختلاف آفرینی در جامعه است و گناهی اجتماعی است که آسیب آن به همه جامعه می‌رسد. از منظر قرآن گناه فتنه از گناه آدم کشی بالا‌تر است.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: قرآن دستور داده است فتنه گران را باید کشت. عده‌ای در برابر فتنه گران ساکت هستند در حالی که انسان نباید در برابر آشوبگران ساکت باشد. پیامبر اکرم (ص) در مورد ساکتان فتنه فرمودند هر کس در برابر حق و جایی که باید زبان بگشاید سکوت می‌کند همانند شیطانی گنگ است. پیشنهاد نهج البلاغه این است که در این مواقع باید به فتنه‌شناس مراجعه شود چون این فرد می‌تواند با فتنه مقابله کند.

امام جمعه قم بیان کرد: در سال ۸۸ دشمن با سو استفاده از مسئله‌ای داخلی آتشی به پا کرد که دیانت و بصیرت مردم و بصیرت رهبری نظام آن را از بین برد. دشمنان امروز هم در حاشیه انتخابات به دنبال نفوذ هستند. انتخابات ایران همیشه آزاد، قانونی و سالم برگزار می‌شود به همین دلیل نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و انتخابات متداول ترین روش برای ایفای نقش مردم در اداره کشور است. مردم ما افراد متعهد را برای اداره کشور و پیشبرد آن به سمت اهداف و آرمان‌های نظام انتخاب می‌کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: این خوشایند آن‌ها نیست و همواره در ایام انتخابات رسانه‌های آنها گسترده‌تر فعالیت دارند تا با حرکت‌های تفرقه انگیز کاری کنند تا مردم به بی‌راهه بروند و از اهداف دینی و انسجام فاصله بگیرند، در داخل تفرقه افکنی می‌کنند و به دنبال جلب موافق و مخالف در امور هستند و در این حالت به سود خود می‌رسند.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های دلسوز نظام باید مراقب حرف‌های خود باشند عنوان کرد: مردم هم باید در انتخابات افرادی را انتخاب کنند که دارای بصیرت هستند و از روحیه استکبار ستیزی برخوردارند، کسانی که مرز بندی شفاف با دشمنان و فتنه گران دارند در این صورت است که این مجلس نقشه‌های دشمنان را به موقع می‌شناسد و دست متجاوزان را قطع می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه شیعیان در نیجریه با جمعیتی حدود ۱۵ میلیون نفر بزرگ‌ترین اقلیت شیعی در بزرگ‌ترین کشور آفریقا است. این جمعیت به شدت تحت فشار هستند و مجامع بین المللی در این مورد سکوت کرده‌اند. فاجعه نیجریه پس از تجمع عظیم اربعین اتفاق افتاد. ۵ میلیون نفر برای عزای اهل بیت (ع) در شهر زاریا حرکت کرده بودند که توسط ارتش به گلوله بسته شدند. آن‌ها فکر کرده‌اند که با این کار با شیعیان مقابله کرده‌اند. از دولت نیجریه می‌خواهیم رهبر شیعیان را آزاد کند و مسببان این فاجعه را به مجازات کند.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع صدور روادید از ایران توسط کنگره آمریکا افزود: در کنگره موضوع صدور روادید از ایران صادر شد. این نشان دهنده عمق بغض و کینه دولت و مسئولان آمریکایی از ایران است. این اقدام بی‌اعتمادی ما را بیشتر کرده است و شعار مرگ بر آمریکا همچنان از شعارهای اصلی ملت ایران است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdz90s.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما