شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 29850
منبع : روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
آيت الله اراكي در هفدهمين جلسه درس خارج فقه نظام شهرسازي مطرح كرد:

تبديل حكم مستحب به واجب در فقه اجتماعي

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از مسائل که در حکم مستحب است در فقه اجتماعی که می‌آید تبدیل به حکم واجب می‌شود.
تبديل حكم مستحب به واجب در فقه اجتماعي
به گزارش قم نیوز، آیت الله اراکی در هفدهمین جلسه درس خارج فقه نظام شهرسازی که با حضور برخی از مدیران و کارکنان شهرداری قم و همچنین جمعی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از مسائل که در حکم مستحب است در فقه اجتماعی که می‌آید تبدیل به حکم واجب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قرآن به مسئولیت حکام و مسئولان مبنی بر انجام مستحبات در جایگاه واجبات در شهر شرعی اشاره شده است افزود: مدیر موظف است طوری عمل کند که مستحبات از جامعه برچیده نشود و موجب گسترش این مهم در جامعه اسلامی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود ساختمان‌های عمودی و مجوز دادن جهت ساخت این ساختمان‌ها باعث تعطیلی مستحبات خداوند مثل دیده شدن طلوع و غروب خورشید توسط ساکنین شهر به عنوان آیتی از آیات الهی می‌شود و باید مسئولین کاری کنند که مستحبات برچیده و کم ارزش نشود بلکه تبدیل به واجبات گردد.

وی با اشاره به اینکه آیات الهی باید در رفتار و اعمال مدیران و مسئولین به عنوان وظیفه ظاهر شود بیان کرد: این از وظایف حاکم است که فعل مستحب را طوری عمل و رفتار کند که برای او تبدیل به فعل واجب می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzj0x.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما