شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 37590

گارانتی‌های غیرمجاز و تقلبی از بازار جمع می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: امسال با بررسی مدارک و مجوزهای شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، گارانتی‌های غیرمجاز را از سطح بازار لوازم خانگی جمع آوری می‌کنیم.
گارانتی‌های غیرمجاز و تقلبی از بازار جمع می‌شود
به گزارش قم نیوز،‌ یکی از مشکلاتی که مشتریان پس از خرید کالا به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه هستند عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش از سوی شرکت‌هایی است که کالاها را به اصطلاح گارانتی می‌کند.نکته جالب توجه اینکه هر برند مشخصی که در کشور نمایندگی رسمی دارد شرکتی معتبر را به عنوان پشتیبان خدمات پس از فروش معرفی می‌کند و بقیه شرکت‌ها به صورت موازی و گاهی حتی غیرمجاز گارانتی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال شرکت گلدایران به عنوان شرکت پشتیبان ال‌جی، سام سرویس برای برند سامسونگ و سیهاوی خدمات پس از فروش برند بوش را ارائه می‌کند.اما هنگام خرید کالا کارت‌های گارانتی با نام شرکت‌های ناشناخته به مشتری عرضه می‌شود که ممکن است مربوط به کالاهای قاچاق یا ورود این کالاهای از مجاری غیر از نمایندگی رسمی باشد.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مورد فعالیت‌های گارانتی‌های متفرقه اینگونه توضیح می‌دهد که برخی از فروشندگان خود مستقیم به صورت موازی از کشورهایی همچون امارات و از طریق گمرکات رسمی لوازم خانگی را وارد می‌کنند که حق و حقوق دولت را هم می‌پردازند. اما از آنجایی که این کالا به طور موازی وارد شده گارانتی که روی کالا در نظر می‌گیرند مربوط به یک شرکت متفرقه است که نحوه خدمات رسانی آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه در این زمینه تاکنون چه برخوردی داشته است اظهار داشت: اولین کار ما در سال ۹۵ این است که برخورد با گارانتی‌های متفرقه را به طور جدی تشدید کرده و در دستور کار قرار دهیم.

به گفته طحان‌پور در گام اول متولیان این شرکت‌ها را به اتحادیه دعوت کرده و اسناد و مدارک لازم را از آنها درخواست می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمام آنهایی که خدمات گارانتی ارائه می‌کنند باید از شرکت خارجی مجوز داشته باشند و در عین حال تمام گارانتی‌های متفرقه را از شرکت‌های اصلی استعلام می‌کنیم که آیا مجوز گرفته اند یا خیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به این نکته هم اشاره کرد: که ثبت شماره تماس شرکت‌ های خدمات پشتیبان در سامانه ۱۱۸ یکی دیگر از مشکلاتی است که بنا داریم تا در سال ۹۵ آن را اصلاح کنیم تا تنها شماره شرکت‌های گارانتی معتبر در این سامانه ثبت شود.

در حال حاضر برای دریافت شماره شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و تماس با سامانه ۱۱۸ چندین شماره به مخاطب ارائه می‌شود که مشخص نیست کدام یک نمایندگی اصلی و معتبر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzk0s.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما