سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 25520

خانه نخبگان قم تشکیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: ما به دنبال تشکیل خانه نخبگان در استان قم هستیم تا نخبگان نقش پررنگ تری در برنامه های بنیاد داشته باشند.
خانه نخبگان قم تشکیل می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید حسن اخوان علوی در برنامه دیدار جمعی از نخبگان استان با استاندار قم با اشاره به بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان قم در سال ۸۹ تاسیس شد، در ابتدا تعداد جامعه نخبگان استان قم پنجاه و چهار نفر بودند، اما امروز با گذشت چهار سال، تعداد جامعه نخبگان استان قم به دویست و پنجاه نفر رسید، شاخص تعداد نخبگان به جمعیت در استان قم بیشتر از شاخص کشوری است، البته اگر آئین نامه طلاب نخبه تصویب شود، تعداد نخبگان استان قم به بیش از دوبرابر وضعیت فعلی می رسد و اکنون سیزده هزار نفر در کل کشور تحت پوشش بنیاد نخبگان هستند.

وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان قم به دلیل مشارکت در برنامه های ملی جزو استان های معین ستاد کشوری بنیاد نخبگان است، از تاسیس بنیاد نخبگان کشور در سال ۸۴ تاکنون ماموریتهای این بنیاد تغییر نکرده است، اما وضعیت کشور و سیاست های بنیاد تغییر کرده است، یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت در عرصه های علمی و فناوری است و جغرافیای علمی در جهان در حال تغییر کردن است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برنامه های آتی این بنیاد در سطح کشور گفت: از جمله برنامه های آتی بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور گسترش دامنه شناسایی نخبگان، حمایت از نخبگان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان، مشارکت و همراهی جامعه نخبگان در برنامه ها، ایجاد امکان اشتغال نخبگان در شرکت های دانش بنیان و تقویت برنامه های فرهنگی این بنیاد است.

اخوان ایجاد خانه نخبگان استان قم را از برنامه های آتی بنیاد نخبگان دانست و افزود: ما به دنبال تشکیل خانه نخبگان در استان قم هستیم تا نخبگان نقش پررنگ تری در برنامه ها بنیاد داشته باشند، ستاد کشوری نخبگان نیز به دنبال تشکیل خانه نخبگان در تمام استانهای کشور است.

وی تصریح کرد: شرایط امروز می طلبد که جامعه نخبگان استان قم برای ایفای نقش ملی تلاش کنند که انجام این وظیفه، حمایت دستگاه های استانی را می طلبد و آمادگی برای این کار در دستگاه های استان قم وجود دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdzk0x.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما