چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 37950
منبع : خانه مطبوعات استان قم

اولين جشنواره آيينه داران رسانه‌ای استان قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: با هدف معرفي آثار برتر رسانه‌ای استان قم اولين جشنواره آيينه داران وي‍ژه خبرنگاران، نويسندگان و عكاسان اين استان از سوي خانه مطبوعات قم و با همكاري سازمان‌ها و نهادهاي مختلف تابستان امسال برگزار می‌شود.
اولين جشنواره آيينه داران رسانه‌ای استان قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري خانه مطبوعات استان قم و شركت آرياپرديس، تفاهم نامه بخش اجرايي جشنواره آيينه داران رسانه‌ای استان قم در هشت بند مربوط به برگزاري مراسم اختتاميه، تبليغات محيطي، تأمین جوايز، پوشش تصويري و... به امضاي اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات و سلطاني مدير عامل شركت آريا پرديس رسيد.

در اين مراسم رئيس جشنواره آيينه داران گفت: از سوي وزارت ارشاد سال گذشته دستوري ابلاغ شد كه در آن توصيه شده بود به منظور رشد و آگاهي اهالي قلم جشنواره محلي برگزار نماييم.

وي افزود: در پي اين ابلاغ بعد از چندين جلسه با هيات مديره و مديران ادارات كل مقرر شد جشنواره آيينه داران در سال 95 در ايام بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شود.

رسول خادم گفت: اين جشنواره در دو بخش اصلي و جنبي برگزار می‌گردد كه بخش‌های جانبي با مشاركت ادارات و نهادها از جمله: اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان، شهرداري قم، نيروي انتظامي، بنياد نخبگان، ستاد اقامه نماز و ... است.

وي گفت: بخش اجرايي كار بعد از رایزنی‌های فراوان كه بسياري از مؤسسات و شرکت‌ها تقاضاي همكاري داشتند به شركت آريا پرديس به دليل سابقه خوب و تجربه‌های ارزشمندي كه در برگزاري مراسم، جشنواره‌ها، المپيادها و تبليغات محيطي و رسانه‌ای داشته و توانمندي خود را در اين زمينه به اثبات رسانده‌اند واگذار شد.

مدير عامل خانه مطبوعات استان گفت: شركت آريا پرديس با مديريت جناب سلطاني و همكاري دكتر زماني در برگزاري اين جشنواره دست اهالي قلم را گرفتند و كليه كارهاي اجرايي اين جشنواره در روز مراسم اعم از تبليغات محيطي و پذيرايي و اهداي تنديس به نفرات برتر و... حاصل تلاش اين عزيزان است.

وي گفت: فراخوان اصلي جشنواره به زودي منتشر و اطلاعات بيشتر نيز در سايت اداره كل ارشاد قم وهمچنين از طريق خانه مطبوعات قم به علاقمندان ارائه می‌شود.

در ادامه اين مراسم همچنين سلطاني مديرعامل شركت آريا پرديس با اشاره به تجربه‌های اين شركت در اجراي برنامه‌های مختلف فرهنگي و هنري در سطح ملي و استاني برلزوم توجه به اصل حرفه‌ای بودن و عزتمندي اهالي رسانه قم در اين جشنواره تاكيد كردو گفت: سعي داريم جشنواره‌ای در خور شأن رسانه و فرهيختگان رسانه‌ای برگزار كنيم.

همچنين محمد خامه يار رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات استان قم در اين مراسم با اشاره به اينكه سعي شده است در اولين جشنواره رقابتي اهالي رسانه استان قم اصل توجه به اصول حرفه‌ای و عزت مندي خبرنگاران و نويسندگان رعايت شود گفت: در اين جشنواره همه اصحاب رسانه اعم از نشريات محلي، پایگاه‌های خبري و نمايندگي خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسري می‌توانند شركت كرده و آثار خودرا به معرض داوري بگذارند.

به گفته خامه يار هر شركت كننده در جشنواره می‌تواند حد اكثر در 2 بخش و هر بخش با 3 اثر شركت كند.

در ادامه اين مراسم فخرالدين يوسف پور دبير جشنواره با اشاره به انتشار فراخوان اوليه آثار به خبرنگاران گفت: جشنواره آيينه داران رسانه‌ای استان قم در رشته‌های مختلف خبر، عكس، مصاحبه، گزارش، مقاله و...ويژه آثار منتشر شده ارديبهشت 94 تا پايان ارديبهشت 95 برگزار می‌شود و در مراسم اختتاميه كه مرداد امسال برگزار خواهد شد 18 اثر برتر در اين رشته‌ها معرفي خواهند شد.

وي افزود: جشنواره همچنين بخش‌های جنبي مختلفي دارد كه به زودي اعلام خواهد شد و در اين زمينه در حال رايزني با مراكز و سازمان‌های مختلف هستيم ضمن آنكه در اين بخش‌ها نيز داوري به صورت علمي و حرفه‌ای خواهد بود و سازمان‌های همكار دخالتي در گزينش آثار نخواهند داشت.

دبير جشنواره از جمله بخش‌های جنبي جشنواره را «فرهنگ شهروندي» با مشاركت شهرداري قم، «نماز» با مشاركت ستاد اقامه نماز استان و برخي بخش‌های ديگر ذكر كرد كه با قطعي شدن آن‌ها اعلام خواهد شد.

يوسف پور افزود: براساس آئين نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هيئت داوران جشنواره بايستي از داخل استان انتخاب و نام آن‌ها اعلام شود.
در ادامه زماني دبير اجرايي اين جشنواره گفت: ما سعي و تلاشمان اين است كه همچون هميشه اين مراسم نيز به بهترين نحو ممكن انجام شود و بازخورد خوبي براي اصحاب رسانه داشته باشد.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdzn0s.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما