پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 38490
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم عنوان کرد

برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی ویژه ایمنی شهر قم در ایام نیمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تأمین ایمنی شهر در ایام نیمه شعبان تدارک دیده شده است.
برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی ویژه ایمنی شهر قم در ایام نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و معاونین خدمات شهری شهرداری کلانشهرهای مذهبی کشور، با بیان اینکه ساختار شهر قم قدیمی و عمدتاً دارای بافت قدیمی است، اظهار کرد: شهر قم در زمان طاغوت مورد غضب بوده، اما در سال‌های پس از انقلاب نیز اقدامات آنچنان که باید در این شهر صورت نگرفته است.

وی اقدامات سازمان آتش‌نشانی را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به بافت قدیمی شهر قم، توجه به زیرساخت‌ها کمتر بوده و قم در بسیاری از زمینه‌های خدماتی و زیرساختی ضعیف است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: شهرهای شیراز و مشهد توسعه خوبی در خدمات و زیرساخت‌ها داشتند ولی در قم این مهم اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به حضور زائران زیادی از اقصی نقاط کشور و جهان در شهر قم تصریح کرد: روند خدمات‌رسانی به توجه به زیرساخت‌های کم شهر قم به ویژه در ایام خاصی همچون نوروز و نیمه شعبان دچار مشکل می‌شود.

جعفری با اشاره به ساختار جغرافیایی شهر قم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در زمان بارندگی است که در بارندگی‌های شدید شهروندان دچار مشکلات شدیدی می‌شوند.

وی موقعیت شهر قم در مرکز کشور و شاهراه ارتباطی بیش از 17 استان کشور را متذکر شد و افزود: تصادفات نیز مشکلاتی را در شهر قم ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف شهر قم را یادآور شد و افزود: این مسائل حجم نیازهای خدماتی شهر را بسیار زیاد کرده که نیازمند توسعه ظرفیت‌های سازمان در شهر قم است.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی سازمان آتش‌نشانی گفت: آموزش خادمین حرم مطهر و جمکران، آموزش پرسنل ادارات، آموزش معلمان و برگزاری دوره‌های آموزش آتش‌نشان داوطلب در شهر جزو برنامه‌های آموزشی این سازمان بوده است.

جعفری ایام خاص و مناسبت‌های ویژه شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در این ایام با توجه به حضور خیل عظیم زوار در شهر قم چتر خدمات ایمنی سازمان در شهر گسترش یافته و برنامه‌ریزی ویژه خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی برنامه‌ریزی برای تأمین ایمنی مردم در ایام نیمه شعبان را یادآور شد و گفت: محدوده مسجد مقدس جمکران به چند منطقه عملیاتی تقسیم شده تا بتوان خدمات ویژه‌ای به مردم در این ایام ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: همچنین نیروهای آتش‌نشانی در پارکینگ‌های محدوده مسجد مقدس جمکران برای تأمین ایمنی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdzo0s.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما