يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 25340

واگذاری 30 هزار و 18 واحد مسکن مهر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: تاکنون 30 هزار و 18 واحد مسکن مهر در قم به تعاونی ها و مردم واگذار شده است.
واگذاری 30 هزار و 18 واحد مسکن مهر در قم
به گزارش قم نیوز، مهندس محمدرضا فرج روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سهم استان قم در مسکن مهر ۴۰ هزار واحد بود که در این راستا ۳۰ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر تاکنون واگذار شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۴ هزار واحد مسکن مهر تا پایان مرداد ماه سال جاری واگذار خواهد شد و تا پایان سال ۹۳ نیز ۴ هزار واحد مسکن مهر دیگر واگذار خواهد شد.

به گفته مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم؛ در ابتدای سال ۹۴ نیز ۲ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد.

فرج از جایگزینی طرح مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر خبر داد و عنوان کرد: دیگر ابلاغیه ای در خصوص ساخت مسکن مهر نخواهیم داشت و به جای آن مسکن اجتماعی که ویژه اقشار ضعیف جامعه می باشد در برنامه های دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: در مسکن اجتماعی بحث بافت های فرسوده و نحوه مشارکت خیرین و بنیاد مسکن ویژه اقشار ضعیف جامعه مطرح است که شیوه نامه آن به زودی توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم، در ادامه با تشریح وام مسکن مهر در دولت قبل گفت:وام مسکن مهر ۲۵ میلیون تومان بود که شامل ۱ میلیون تومان جهت آماده سازی و ۲۴ میلیون تومان برای ساخت مسکن که تحویل تعاونی های مسکن می شد.

فرج تصریح کرد:پس از بررسی های کارشناسان این مبلغ وام واگذار می شد که زمان بازپرداخت آن از هنگام شروع ساخت از ۱۵ سال به ۲۰ سال نیز افزایش یافت.

وی در مورد سود وام مسکن مهر نیز عنوان کرد:سود وام مسکن برای کلان شهر تهران ۹ درصد و برای کلان شهرهای دیگر از جمله استان قم ۷ درصد است که در راستای استعلام وام و سود مردم می توانند به بانک های عامل مراجعه نمایند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdzs0x.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما