چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 45050
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

دلایل وقوع فتنه در کشورمان بررسی شود/ به برکت انقلاب بستر سوادآموزی در کشورمان گسترش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید تحلیل کرد چه عواملی موجب بروز واقعه تلخ فتنه در کشورمان شد درحالی‌که نظام این کشور برگرفته از سرآمدترین انقلاب‌های جهان است.
دلایل وقوع فتنه در کشورمان بررسی شود/ به برکت انقلاب بستر سوادآموزی در کشورمان گسترش یافته است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش‌و پرورش، توجه به علم و سوادآموزی را بسیار بااهمیت برشمرد و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با ضرورت کسب علم و دانش، اظهار کرد: زمانی که کودکی به دنیا می‌آید از بدو تولد علم و آگاهی ندارد و به این نکته خداوند به‌ صورت صریح در قرآن اشاره‌ کرده و نشان‌دهنده آن است که هیچ‌کسی در بدو تولد صاحب علوم نیست و باید برای کسب آن تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی به علوم و معرفت برای انسان غریزی نیست، گفت: خداوند ابزاری برای انسان فراهم کرده که به‌ وسیله آن بتوانند به علوم گوناگون دست یابند که در این راستا می‌توان به ابزارهایی مانند چشم، گوش و دل اشاره کرد که خداوند برای درک علم و معرفت در اختیار انسان گذاشته و او می‌تواند با بهره مطلوب بردن از این ابزار به درجات علمی بالایی دست یابد.

علوی گرگانی ادامه بابیان اینکه باید خدا را سپاس گذار باشیم که خداوند ما را در انسانیت هم عاقل آفریده است، تصریح کرد: برخی افراد انسان هستند ولی عقل ندارند و همه باید به این نکته باور داشته باشیم که داشتن عقل جای شکر بسیاری دارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش به نعمت بهره‌مندی از سواد اشاره و عنوان کرد: نعمت سوادآموزی در کشور از نعمت‌هایی است که انسان باید شکر گذار آن باشد.

علوی گرگانی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی و تدابیر حکیمانه بنیان‌گذار انقلاب و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب، در زمان کنونی شاهد هستیم که بستر سوادآموزی برای همه اقشار جامعه فراهم‌شده است.

وی تأکید کرد: در حالی شاهد رونق علم‌آموزی در کشور هستیم که نعمت سوادآموزی رایگان بوده و در این زمینه عوامل تشویقی نیز برای سوادآموزی برای سواد آموزان در نظر گرفته‌شده است که جای قدردانی دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دو سوم مشکلات جامعه از بی‌سوادی مردم است، گفت: نداشتن سواد و آگاهی موجب سوء استفاده و تسلط دشمنان بر آن‌ها می‌شود، زیرا که افراد بی‌سواد به دلیل نداشتن آگاهی از امور گوناگون همیشه متضرر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش، واقعه تلخ فتنه را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: باید تحلیل کرد چه عواملی موجب وقوع این رخداد تلخ در کشورمان شد درحالی‌که نظام این کشور برگرفته از سرآمدترین انقلاب‌های جهان است.

علوی گرگانی همه این اتفاقات را ناشی از آگاهی نداشتن و بی‌سوادی ذکر کرد و گفت: موضوع چنین رخدادهایی موجب کفران نعمت است، زیرا که همواره می‌بینم که ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است و زمانی بیش‌ازپیش به این موضوع پی می‌بریم که از مرزهای کشور پا فراتر بگذاریم و اوضاع منطقه را ببینیم.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه به مسؤولان توصیه کرد: نباید اجازه داد از آرامش مردم سوءاستفاده شود و مردم در مسائل گوناگون رنج بکشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdzz0o.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما