يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 30010
آیت‌الله اعرافی:

امواج عرفانی اعتکاف در جهان گسترش یافته است/ انقلاب عامل احیای اعتکاف

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم معتقد است که نور انقلاب اسلامی و امواج عرفانی اعتکاف در جهان گسترش یافته است.
امواج عرفانی اعتکاف در جهان گسترش یافته است/ انقلاب عامل احیای اعتکاف
به گزارش قم نیوز: آیت‌الله علیرضا اعرافی شنبه شب در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری(ع) از اعتکاف به عنوان خیزش معنوی و نهضت عرفانی در کشورهای اسلامی یاد کرد و اظهارداشت: اعتکاف یکی از امواج عرفان و معرفتی است که از انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است.

وی افزود: نسل امروز فراموش نکند که این امواج معنوی و عرفانی با خون دل‌های زیادی به دست آمده است. مرحوم آیت‌الله گلپایگانی با همه عظمتشان برای اداره حوزه با مشکلاتی مواجه بودند چون طاغوت‌ها بر این کشور حاکم بودند ولی انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه معادلات عالم را تغییر داده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به گسترش نور انقلاب و اعتکاف در سراسر عالم اظهار داشت: اعتکاف یک گل از باغ مصفای انقلاب اسلامی است ولی خیلی‌ها حقیقت این موج عالمی اسلام و انقلاب اسلامی را درک نمی‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه علمیه و مردم قم باید به خودشان ببالند که اعتکاف در عالم تجلی پیدا کرده است، اظهار داشت: یکی از تلاش‌های جامعه المصطفی که هزاران نفر را از ۱۰۰ کشور عالم به عنوان سرباز امام زمان تربیت می‌کند این است که موج بیداری اسلامی و اعتکاف معنوی را در جهان ترویج کند.

روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که آن حضرت فرمودند عبادت به سه نوع است؛ عبادتی که از سر ترس از جهنم انجام می‌پذیرد که این عبادت بندگان است. دوم عبادتی که از سر شوق به بهشت و نعمت‌های بهشتی می‌شود که این عبادت تجار و معامله کنندگان است. سوم عبادتی است که برای شکر الهی انجام می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: روایتی دیگری از پیامبر است که عبادت سوم را از انگیزه محبت و عشق به خدا می‌دانند.

وی با تشریح دلایل توجه به این سه نوع عبادت تاکید کرد: هر انسانی که شغلی دارد، کار می‌کند که از ترس و خطر رهایی پیدا کند. دوم اینکه کار می‌کند که به نعمتی برسد یا امکاناتی به دست بیاورد. اما وقتی کسی کاری انجام می‌دهد چون خود آن کار را دوست دارد.

آیت‌الله اعرافی درباره اهمیت عبادت شاکرانه، خطاب به معتکفان گفت: هنر شما در اعتکاف این است که از درجه بهشت و جهنم پر بکشید و به عبادت سپاسگزارانه و شاکرانه نائل شوید. اگر در نماز شب و دعای خود به این سطح پر کشیده‌اید گام بزرگی به سوی خدا برداشته‌اید.

وی بر لزوم بهره‌گیری معتکفان از نصایح اخلاقی استادان حوزه تاکید کرد و افزود: گاهی یک سخن که از یک انسان پاک بر می‌خیزد جان شما را متحول می‌کند و سرنوشت شما را تغییر می‌دهد.

امام جمعه قم افزود: خداوند در اعتکاف لذتی قرار داده که هیچ لذتی به آن نمی‌رسد که این عبادت عابدانه و از سر عشق و محبت و معرفت است.

آیت‌الله اعرافی در توصیه دیگری به معتکفان تاکید کرد: از اعتکاف نردبانی بسازید تا از جهنم بالا بروید و از بهشت بگذرید و فقط به عشق خدا سخن بگویید. این راهی است که علی ابن ابیطالب مولود کعبه برای ما گشوده است.

وی با بیان اینکه در جوانی باید پایه ترقیات عرفانی و عبادی را گذاشت، گفت: لحظه وداع شما با اعتکاف باید با لحظه ورود به مراسم اعتکاف فرق کند. اگر این مهم اتفاق افتاد عبادت شما به اوج معطوف می‌شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه چشم مردم جهان به اعتکاف شماست، تاکید کرد: امروز همه طاغوت‌های عالم صف کشیده‌اند تا بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی متزلزل شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: ما بدون موتور عبادت نمی‌توانیم در عالم پیش برویم. در همه عالم گوش شنوا برای شنیدن معارف الهی باز است بنابراین رسالت امروز ما دشوارتر از گذشته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzz0s.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما