پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 2209
معاون فرهنگی تربیتی مركز مدیریت خواهران:

حوزه های علمیه خواهران پاسخگوی نیاز قرآنی جامعه باشند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی تربیتی مركز مدیریت خواهران گفت: حوزه های علمیه خواهران با تربیت متخصصان قرآنی، پاسخگوی نیازهای قرآنی افراد جامعه بخصوص جوانان باشند.
حوزه های علمیه خواهران پاسخگوی نیاز قرآنی جامعه باشند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد تقی قندی روز پنج شنبه در همایش تربیت داور مسابقات قرآنی حوزه های علمیه خواهران دراردوگاه فاطمه الزهرا قم بااشاره به تشكیل مجمع فعالان قرآنی درآینده، بیان كرد: هدف ازتشكیل این مجمع پاسخگویی مناسب، علمی و برنامه ریزی شده حوزه های علمیه خواهران به نیاز های قرآنی در سطح كشور و حتی جهان اسلام است.

وی اضافه كرد: مجمع فعالان شامل انجمن های داوران، انجمن تدبر و انجمن فعالان تبلیغی و ترویجی قرآنی است كه امید است با همكاری و مشاركت اساتید و داوران قرآنی این اهداف به زودی محقق شود.

وی تامین نیروی انسانی كارآمد را یكی از مهمترین پیش شرط های تشكیل مجمع عنوان كرد و افزود: این نیزوی انسانی می تواند از سوی حافظان، داوران، اساتید و علاقه مندان فعالیت های قرآنی باشد.

قندی با اشاره به اینكه لمس ظاهری قرآن نیاز به طهارت ظاهری دارد، ادامه داد: جهت لمس باطنی قرآن باید ابتدا به طهارت باطنی دست پیدا كرد تا بتوان در هدایت و پاسخگویی دیگران موفق شد.

وی با بیان اینكه برگزاری دوره تربیت داور تشویق و ترغیب افراد جهت شركت در امور قرآنی و مسابقات خواهد شد گفت: این دوره با هدف تامین داوران قرآنی در سطح كشور به منظور برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم و یكسان‌سازی داوری‌های مسابقات قرآن كریم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی مركز مدیریت خواهران مباحث این دوره را شامل وقف و ابتدا، حسن حفظ و تجوید دانست و اظهار داشت: با توجه به فراوانی مدارس علمیه، از هر استان اساتیدی در این دوره شركت كردند كه در پایان دوره پس از شركت درآزمون و كسب نمره قبولی، گواهی‌نامه پایان دوره دریافت می كنند.

دومین دوره تربیت داور مسابقات قرآنی با حضور حدود ۱۰۰ شركت‌كننده از ۲۶ استان‌ كشور از سوی مركز مدیریت حوزه علمیه خواهران از چهارشنبه ۹ آذر آغاز شده است و تا جمعه ۱۱ آذرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.78wbjh8wo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما