پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 2678
لاریجانی:

لایحه جامع منابع طبیعی کشور تدوین شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی ‌از تدوین لایحه جامع منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت این طرح به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
لایحه جامع منابع طبیعی کشور تدوین شد
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی در نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که ‌ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد؛ اظهار کرد: اگر مسئله تقدس طبیعت به طور صحیح در کشور درک شود بسیاری از مشکلات محیط‌ زیستی حل خواهد شد.

وی افزود: چنانچه خواستار برقراری رابطه‌ای میان جهاد کشاورزی و جهاد اقتصادی باشیم باید به چند نکته اساسی توجه ویژه صورت گیرد که نخستین مورد آن کلیدی بودن کشاورزی و دامپروری برای اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای بحث کشاورزی و دامپروری در کشور گفت: اینها جزو محصولات استراتژیک هستند و خودکفایی در این موارد برای کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه خودکفایی گندم در دولت‌های پیشین مورد توجه مسئولان قرار داشت، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز با توجه به حیاتی بودن این محصول تاکید فراوانی بر خودکفایی گندم داشتند و سهل‌انگاری در این زمینه موجه نبود.

لاریجانی افزود: کشاورزی و دامپروری بخشی از مسائل حیاتی کشور بوده و وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مهم کشور تلقی می‌شود ضمن اینکه بسیاری از مردم کشور در این مباحث شرکت دارند بنابراین باید در سطح سیاست‌های کلان کشور توجه ویژه به آن صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای توسعه کشاورزی گفت: مجلس هشتم در این میان کارهای بسیاری انجام داده و سعی ما این است که موضوع کشاورزی و دامپروری را به عنوان موضوع استراتژیک کشور در نظر بگیریم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع دامپروری کشور ابراز کرد: بسیاری از مشکلات این حوزه با این قانون رفع شده و نیز قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی برای نخستین بار در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که هدف آن صیانت از محصولات کشاورزی است.

لاریجانی از قانون افزایش بهره‌وری از محصولات کشاورزی به عنوان یکی از قوانین مهم نام برد و گفت: این قانون به منظور صیانت از چرخه اقتصادی کشاورزی و دامپروری تدوین و تصویب شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون سنددار شدن اراضی کشاورزی و ساختمان‌های مسکونی روستایی و نیز طرح شناسنامه‌دار شدن چاه‌های فاقد پروانه در مجلس به تصویب رسیده است.

وی از تدوین لایحه جامع منابع طبیعی کشور خبر داد و افزود: این طرح به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون استخدام ۱۰ هزار نفر از ناظرین بخش کشاورزی گفت: تصور ما برطرف شدن بسیاری از مشکلات با مصوبات موجود در قانون برنامه پنج ساله بود اما باید به مسائل دیگری نیز توجه شود.

لاریجانی با تاکید بر بررسی مشکلات واقعی بخش کشاورزی تصریح کرد: برخی کارهای تبلیغاتی تاثیری بر حل مشکلات این بخش ندارد بلکه باید نکاتی چون اقتصادی کردن چرخه کشاورزی و دامپروری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه انسان‌ها به دنبال بهتر شدن زندگی خود هستند بنابراین باید مکانیزم‌هایی برای اقتصادی شدن چرخه کشاورزی و دامپروری طراحی شود و در این زمینه چندین برنامه در مجلس تنظیم شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.f8wbjh8pv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما