سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : 9158

بیرون انداختن، پاداشی دیگر برای خبرنگاران قمی

قم نيوز : قم نیوز: آیا شأن اصحاب رسانه در قم تا این حد پایین آمده که هر کس به خود اجازه بدهد که آنها را از مکانی که طی این چند سال به طور مرتب اخبارش را پوشش دادند بیرون بریزد؟
بیرون انداختن، پاداشی دیگر برای خبرنگاران قمی
سرویس فرهنگ و هنر قم نیوز: «در طول این چند سال، خبرنگاران همواره پیگیر مراحل ساخت این ضریح مقدس بودند و به بهترین نحوه ممکن اخبار مربوط به آن را منعکس کردند». «به پاس تقدیر از این تلاش‌ها، زمانی را به صورت اختصاصی برای بازدید و زیارت اصحاب رسانه و خبرنگاران و خانواده‌های آنها از ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار دادیم».

اینها جملات محمود پارچه باف، مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) بود که روز شنبه منتشر شد و خبرنگاران و اصحاب رسانه در قم را کمی امیدوار ساخت که اگر مسئولان ادارات و نهادهای مختلف به پاس انتشار رایگان اخبارشان از آنها تقدیر و تشکر نمی کنند لااقل زحماتشان و تاثیرشان از چشم دست اندرکاران ساخت ضریح مطهر اباعبدالله(ع) به دور نمانده است اما صد افسوس که این هم خیالی خوش و رویایی گذرا بود و زمانی که خبرنگاران در ساعت تعیین شده و همراه با اعضای خانواده به محل کارگاه مراجعه کردند با درهای بسته ای روبرو شدند که بیشتر مکانی برای تجمع افراد عادی بود تا همکاران مطبوعاتی شان.
البته از آنجا که تا چند ساعت قبل از برنامه، هیچ دعوت نامه رسمی و مستندی برای خبرگزاری ها و روزنامه های قم ارسال نشده بود این رفتار لااقل در نظر خبرنگاران دور از انتظار نبود چون آنها با اینگونه بی مهری ها غریبه نیستند.

پس از کشمش های زیاد و اظهار بی اطلاعی نگهبانان و تیم حفاظتی که در محل مستقر بود از برنامه مخصوص خبرنگاران، بالاخره درهای کارگاه باز شد و خیل شهروندانی که حضور خبرنگاران در میان آنها تقریبا نامشهود بود وارد این مکان شدند و جالب اینکه دقیقاً در زمان اعلام شده برای بازدید خبرنگاران از ضریح، آیت الله موسوی اردبیلی نیز در آنجا حضور داشت و این شائبه را به وجود آورد که گویی خبرنگاران دعوت شده بودند تا این دیدار را پوشش دهند نه اینکه خود محلی از اعراب داشته باشند.

بی نظمی در هنگام ورود افراد به مکان ضریح اگر قابل اغماض باشد، توهین هایی که در هنگام خارج کردن حضار صورت گرفت به هیچ وجه در شأن جامعه خبری قم نبوده و علاوه بر این قدرت اجرایی همه دست اندرکاران این مراسم و نیز معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که تنها نظاره گر جریان بود را به خوبی نشان داد.

نگارنده این جمله را از زبان یکی از کسانی که ظاهرا خادم این مکان بود شنید که «اگر دو نفر نیرو به من بدهید اینها را اینجا می ریزیم بیرون».

آیا شأن اصحاب رسانه در قم تا این حد پایین آمده که هر کس به خود اجازه بدهد که آنها را از مکانی که طی این چند سال به طور مرتب اخبارش را پوشش دادند بیرون بریزد؟

معمولا در چنین مراسم هایی که تنها خبرنگاران دعوت می شوند و بالطبع تنها خبرنگاران و عکاسان خبری باید حضور داشته باشند، مسئولان و دست اندرکاران مربوطه حاضر می شوند؛ به سوالات اصحاب رسانه در مورد چگونگی کار خود پاسخ می دهند و سپس عکسی به یادگار می گیرند اما در مراسم دیروز حتی اجازه ندادند که خبرنگاران به راحتی بتوانند عکس یادگاری شخصی با ضریح مطهر امام حسین(ع) داشته باشند به طوری که دست و پای کسانی که می خواستند آنها را بیرون بریزند در همه کادرها دیده می شود.

خاموش کردن چراغ های سالن در هنگام عکس برداری، هل دادن خبرنگاران و عکاسان، بی توجهی معاون مطبوعاتی ارشاد نسبت به این همه بی نظمی و بی برنامگی و ... بار دیگر دل خبرنگاران قمی را درد آورد و بار دیگر به آنها ثابت کرد که مدیران استان تنها وقتی نشست مطبوعاتی برگزار می کنند یادشان می آید که رسانه ها هم هستند و اگر نباشند اقدامات انجام داده و نداده شان در هیچ جا دیده نمی شود.

شایسته است اهالی رسانه در قم این موارد را فراموش نکرده به جبران این بی مهری ها، در آینده دست به واکنشی درخور بزنند تا شاید وجدان خفته برخی از افراد بیدار شده تا حداقل تلنگری به آنها زده شود.
انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdce.n8objh8zv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اوني كه اين متن رو نوشته بهتره بره چال كاظم دستفروشي اسمش خبرنگار نيست...
محمد
واقعا راست گفته و احسنت!
چون من خودم به عنوان یکی از خبرنگاران در این محل حاضر بودم و و اقعا چنین برخوردی متاسفانه صورت گرفت.
یک خبرنگار
اگرچه موافقم نگارنده باید بره چاله کاظم ولی واقعا شان خبرنگاران قم هم بسیار بالاتر از این حرف هاست!!!