دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 2056
حسینی کاشانی خبر داد:

اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه از اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی به همت مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه و مساعدت نهادهای اعزام کننده مبلغ خبر داد.
اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدروح الله حسینی کاشانی از اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی خبر داد و گفت: این طرح به همت مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه و مساعدت نهادهای اعزام کننده مبلغ و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه آمار صحیح از وضعیت طلاب و حوزه‌های علمیه آغاز شد.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح بیان داشت: این طرح به منظور بررسی و تحلیل آماری از وضعیت موجود طلاب اعزامی به سراسر کشور جهت تبلیغ صورت می‌گیرد.

حسینی کاشانی افزود: این طرح در راستای سیاست‌های برنامه ریزی شده حوزه علمیه به منظور داشتن اطلاعات کافی و دقیق از وضعیت مبلیغن حوزوی در سراسر کشور می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اطلاعاتی مانند؛ میزان آگاهی و دانش فردی و عمومی، تخصص‌ها، مدرک تحصیلی، سوابق تبلیغی، مکان و زمان تبلیغ، از جمله اطلاعات دریافتی بوده و ارائه آمار دقیق از تعداد مبلغین، بررسی پراکندگی محل اعزام طلاب در سال های مختلف و میانگین سنی از جمله مواردی است که در این طرح آماری به آن پرداخته می شود.

معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه یادآور شد: این طرح نقش بسزایی در شناخت ظرفیت حوزه علمیه و برنامه ریزی و سیاست گذاری برای طلاب و مناطق تبلیغی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی اهداف و سیاست‌های پیش رو تحقق می‌یابد که کلیه نهادهای حوزوی و تبلیغی مشارکت ویژه ای در اجرای این طرح داشته باشند.

حسینی کاشانی اظهار داشت: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان حج و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جامعه المصطفی العالمیه از جمله مراکز مرتبط با این طرح هستند.

وی ادامه داد: نتیجه جمع آوری اطلاعات از نهادهای مختلف تبلیغی ضمن روشن کردن وضعیت موجود، افق روشنی را برای تصمیم سازان و سیاستگذاران در عرصه تبلیغ مشخص می‌کند.

معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه تاکید کرد: مرکز آمار و اطلاعات حوزه های علمیه با توجه به وظیفه ذاتی خود در خصوص تهیه، تولید و پردازش آمار و اطلاعات دقیق از بخش ها و فعالیت های مختلف حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی از یک سو و دستورات موکد مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به آمار طلاب و حوزه های علمیه از سویی دیگر، پس ازتدوین طرح و بررسی های کارشناسی، اجرای آن را در نیمه دوم سال ۹۰ آغاز کرده است.

وی یادآور شد: این طرح با همکاری نهاد های تبلیغی و تجمیع اطلاعات از بخش های مختلف، و پردازش و تحلیل آماری انجام می شود و نتیجه آن پس از تصویب شورای عالی حوزه های علمیه در اختیار سیاست گزاران و برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.n8wbjh87p9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما