پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 5198
موسوی؛

امام حسن عسگری به فضاسازی دوران غیبت پرداخت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام حسن عسگری با طراحی شبکه ارتباطی به آماده کردن فضا برای دوران غیبت امام عصر پرداخت.
امام حسن عسگری به فضاسازی دوران غیبت پرداخت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی  ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری  اظهار کرد: امام حسن عسگری به بزرگواری، زاهد بودن و دانای در بین مردم دوران خود مشهور بود و به همین دلیل توسط دستگاه ظلم و جور در مراقبت‌های شدید قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه حاکم نمی‌گذاشت، امام با بدنه مردم مرتبط باشد و از معاشرت ایشان با مردم جلوگیری می‌کرد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: امام حسن عسگری تعلیمات و تفسیر قرآن را در زمان خود ترویج داد و مردم را با متون، محتوا، آیات، تفسیر و علوم و فنون قرآنی آشنا کرد.

وی یادآور شد: پیشوای یازدهم شیعیان به نشر و ترویج احکام الهی پرداخت و مبارزات کلامی و جنبش گسترده‌ای را آغاز کرد.

موسوی به شکل‌گیری مناظرات فراوان از سوی امام حسن عسگری اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار مناظرات گسترده‌ای بین دانشمندان داشت و این مناظرات موفقیت‌آمیز بود و در یکی از این مناظرات فردی از دانشمندان و فلاسفه بزرگ عرب در مناظره‌ با امام حسن عسگری درمانده شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت فراوانی از شیعیان در عراق بودند، بنابراین خلفا ترس داشتند شیعیان قدرت را به دست گیرند و قدرت از دست حکام بنی‌عباس خارج شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دیگر اقدامات امام حسن عسگری  گفت: این امام بزرگوار به تربیت شاگردان فراوان اهتمام داشت، بنابراین به زمینه‌سازی فرهنگی و سیاسی علیه دستگاه جور و ستم و آماده کردن فضا برای حکومت پرداخت.

وی یادآور شد: بر‌اساس روایات متواتر و فراوانی مسلمانان می‌دانستند امام مهدی از نسل امام حسن عسگری  است و با ظهور خود زمین را پر از عدل و داد می‌کند و بساط ظلم را برمی‌چیند به همین دلیل حاکمان می‌ترسیدند فرزندی متولد شود.

موسوی با اشاره به تلاش‌های امام حسن عسگری  در مسیر ترویج اسلام و معارف الهی افزود: پیشوای یازدهم شیعیان حوزه‌های علمیه را تشکیل داد و انقلاب فرهنگی به وجود آورد.

وی ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان با استفاده از پیک‌ها و نمایندگان، دیدارهای سری امام با افراد و عناصر مختلف و پشتیبانی مالی شیعیان از سوی آن حضرت را از دیگر اقدامات این امام بزرگوار ذکر کرد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام حسن عسگری  رجال و عناصر مهم شیعه را تقویت و توجیه کرد و به آنها برای مقاومت و استقامت در برابر ظلم و ستم روحیه و امید داد.

وی با اشاره به آماده‌سازی شیعیان و دوستداران اهل بیت برای دوران غیبت امام زمان  گفت: امام حسن عسگری با طراحی شبکه ارتباطی به آماده کردن فضا برای دوران غیبت امام عصر  پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.o8nbjh8zv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما