يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 2498
نماینده مردم قم در مجلس:

دعا برای تعجیل در فرج از تکالیف شیعیان است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس گفت: شیعیان خالص باید علاوه بر تهذیب نفس و آماده ساختن خویش، دعا و استغاثه برای نزدیک شدن ظهور منجی حقیقی را فراموش نکنند.
دعا برای تعجیل در فرج از تکالیف شیعیان است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی بنایی اظهار کرد: دعا به درگاه الهی برای تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج) یکی از سفارشات بسیار مهمی است که در آموزه‌های شیعی وجود داشته و ائمه اطهار(ع) همواره پیروان خود را به این امر مهم و مقدس فرا می‌خواندند.

وی در ادامه افزود: این مسئله از زمان پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) وجود داشته و این بزرگواران همواره بر مسئله دعا و نیایش تاکید می‌فرمودند تا مسلمانان همیشه آن را به یاد داشته باشند و امروز نیز دعا برای تعجیل در فرج وظیفه همه مردم مسلمان و شیعیان است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیر فشار بودن شیعیان در برخی کشورها گفت: در چنین شرایطی دعا و استغاثه به درگاه الهی امری طبیعی است و بهترین دعا تعجیل در فرج و ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

وی ابراز کرد: این مسئله موجب شده که دعا به عنوان یکی از تعلیمات ضروری دین همواره مورد تاکید بزرگان قرار داشته باشد تا از شفاعت و یاری امام غایب به صورت لازم و کافی بهره مند شوند.

بنایی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه دعا سلاح مومن است، افزود: دعا و تضرع به درگاه الهی حربه مسلمانان به ویژه شیعیان است و خداوند نیز در مقابل فریادهای مظلومانه بندگان خویش، درخواست آنان را اجابت کرده و ظهور منجی عالم بشریت را نزدیک خواهد ساخت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعای دسته جمعی و به ویژه دعا در حق دیگران تاثیر بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روایات بسیاری از رسول گرامی اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) و سایر ائمه اطهار(ع) در این باره وجود دارد که دعای انسان در حق دیگر مومنان مورد استجابت خداوند قرار خواهد گرفت.

وی دعا برای تعجیل در فرج را یکی از وظایف و تکالیف مهم شیعیان در عصر غیبت برشمرد و گفت: شیعیان خالص باید علاوه بر تهذیب نفس و آماده ساختن خویش، وظیفه دیگری را نیز به نحو احسن انجام دهند و این تکلیف همان دعا و استغاثه برای نزدیک شدن ظهور منجی حقیقی است.

بنایی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه اظهار کرد: امید است که گفتار و دعای روحانیت شیعه به عنوان قشری که مورد اعتماد مردم بوده و سرباز امام زمان(عج) تلقی می‌شوند نیز در گسترش دعا برای تعجیل در فرج تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.o8wbjh8ev9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما