چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 3794
حجت‌الاسلام سعیدی:

جشن‌های دهه فجر حزبی و گروهی نشود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم احساس وابستگی گروهی از برگزارکنندگان جشن‌ها را به افراد یا جریان سیاسی خاصی احساس کنند بنابراین رعایت این مسائل زمینه برگزاری باشکوه و مردمی مراسم دهه فجر را فراهم می‌کند.
جشن‌های دهه فجر حزبی و گروهی نشود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی استان قم که به منظور اعلام و هماهنگی برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی در ساختمان اداری آستانه مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امسال شاهد تقارن مناسبت‌های مذهبی با ایام‌الله دهه فجر هستیم که یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی بوده و این امر نشان‌دهنده ارتباط گسترده این انقلاب با قرآن و عترت است.

وی افزود: در زمینه برگزاری جشن‌های دهه فجر انتظار ویژه‌ای از قم وجود دارد به همین دلیل روی آوردن به برخی مظاهر فرهنگی موجود در سایر مناطق کشور در قم مناسب نیست زیرا وجود حوزه علمیه و بارگاه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) جلوه فرهنگی بالایی به این استان می‌بخشد.

امام جمعه قم خواستار رعایت شئون شهر قم توسط همه دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: یکی از نکاتی که در برگزاری همه مراسم‌ها به ویژه جشن‌های دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد تکیه بر بعد مردمی است و مقام معظم رهبری نیز تاکید خاصی بر روی این مسئله دارند.

وی مردمی بودن مراسم ملی را موجب شکوه بیشتر آنها دانست و تاکید کرد: انجام هر کاری همراه با دقت و ظرافت سبب حل مشکلات می‌شود و با کمی دقت در مراسم مذهبی چون عزاداری محرم و صفر به راحتی می‌توان وجهه مردمی آن را تشخیص داد به طوری که بسیاری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در منازل شخصی و حتی عمومی نسبت به برپایی هیئت‌های مذهبی اقدام کرده و کسی نیز از این اقدام آنها دلگیر نمی‌شود.

سعیدی افزود: هیچ دستگاهی دارای ردیف بودجه دولتی به منظور برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیست اما هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد زیرا مردم به صورت خودجوش تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان به عنوان یکی دیگر از مراسمات خودجوش مردمی در ایران ابراز کرد: زمانی که انسان کودکانی را می‌بیند که قبل از میلاد امام زمان(عج) از افراد کوچه و بازار تقاضای کمک برای برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان را می‌کنند اما در حالت عادی و برای خود هیچ‌گاه حاضر به انجام چنین کاری نمی‌شوند آنگاه مردمی و صادقانه‌بودن تلاش‌ها در این زمینه آشکار می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های مذهبی و ملی گفت: برای افزایش وجهه مردمی ایام‌الله دهه فجر باید برنامه‌ریزی صحیح صورت گرفته و در این زمینه می‌توان از افراد جامعه به عنوان بهتر‌ین منبع طرح‌های جدید استفاده کرد.

سعیدی به همزمانی دهه فجر سال جاری با تبلیغات نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش مسوولان برگزار کننده مراسم‌های ملی و مذهبی باید در راستای جدایی این دو مسئله از یکدیگر باشد تا شاهد تلفیق این دو با هم نباشیم.

امام جمعه قم تبلیغ برای اصل حضور مردم در انتخابات را امری مثبت و مهم دانست و تصریح کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم احساس وابستگی گروهی از برگزارکنندگان جشن‌ها را به افراد یا جریان سیاسی خاصی احساس کنند بنابراین رعایت این مسائل زمینه برگزاری باشکوه و مردمی مراسم دهه فجر را فراهم می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مثبتی که می‌توان در دهه فجر انجام داد، سر زدن به اشخاص مشهور انقلابی و خانواده شهداست و این کار باید همانند دید و بازدیدهای عید نوروز و عید سعید غدیر در جامعه ما نهادینه شود.

سعیدی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد می‌توانند در این زمینه پیشگام شوند، اظهار کرد: حضور امام جمعه مسجد محله به همراه تعدادی از نمازگزاران در منزل پیشکسوتان و فعالان سیاسی پیش از انقلاب تاثیر بسزایی در افزایش روحیه انقلابی و اسلامی جامعه داشته و علاوه بر این موجب مردمی‌تر شدن جشن‌های انقلاب نیز می‌شود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خواستار توجه مردم و مسئولان به محتوای برنامه‌های این دهه شد و افزود: پیامبر اسلام دیدار و سر زدن مومنین به یکدیگر را موجب نزول رحمت بر امت خویش می‌داند و دیدار با برادر مومن نیز در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است به همین دلیل مردم ایران نیز می‌توانند با این کار ضمن افزایش دوستی‌ و آشنایی با یکدیگر، از مواهب الهی این کار نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.o8xbjh8fe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما