چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 3262

تراژدی تلخی به نام فوتسال قم!

محمد جعفر عابدی
قم نيوز : قم نیوز: هی سكوت كرديم، حرفی نزديم، چيزی ننوشتيم، گفتيم شايد مشكل تيم فوتسال فراز حل شود ولی اشتباه كرديم بايد همان موقع يقه آقايان را می‌گرفتيم تا امروز شاهد اين آبروريزی نباشیم.
تراژدی تلخی به نام فوتسال قم!
به گزارش قم نیوز، آنچه كه نبايد اتفاق می‌افتاد، رخ داد و اعتبار فوتسال زير سؤال رفت! مقصر كيست؟ اداره كل ورزش و جوانان؟ كميته فوتسال هيأت فوتبال؟ و يا گردانندگان تيم فوتسال فراز؟ اين موضوع بيش از ۳ تيتر می‌طلبيد ولی به همين ۳ تيتر اكتفا كرديم تا عمق فاجعه بيشتر روشن شود كه همه بدانيم چه مديريتی بر سيستم فوتسال و ورزش حاكم است!

قصه تيم فوتسال فراز به چندين سال پيش بر می‌گردد. ولی برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب فقط در رابطه با اتفاقاتی كه در جريان بازی تيم فوتسال فراز قم و صدرای شيراز از سری مسابقات فوتسال ليگ دسته يك باشگاه‌های كشور رخ داد، می‌پردازيم.

تيم فوتسال فراز به عنوان نماينده فوتسال قم در ليگ دسته يك فوتسال كشور حضور دارد و امسال با شروع بازی‌ها، این تيم به دليل مشكلات‌ مالی قصد حضور در اين رقابت‌ها را نداشت. كما اين كه در بازی اول خود مقابل حريف به ميدان نرفت. در
هفته‌های دوم مقابل بنياد مسكن شيراز ۷ بر 2 شكست خورد در بازی سوم مقابل فولاد ماهان به پيروزی 2 بر 1 دست يافت در بازی چهارم مقابل اميديه به ميدان نرفت.

تا اين كه در هفته پنجم در سالن 2هزار نفری شهيد حيدريان قم مقابل صدرای شيراز صف‌آرايی كرد. در اين بازی اتفاقاتی برای اين تيم به وجود آمد كه بی شباهت به يك فيلم كمدی نيست. اين اتفاقات به شرح ذيل بود:
۱ـ فراز فقط يك بازيكن اصلی داشت
۲ـ فراز از چند بازيكن غير قانونی استفاده كرد.
۳ـ فراز پيراهن برای بازی نداشت!
۴ـ فراز پيراهن قرضی از صدرا گرفت
۵ـ ورود بازيكنان تقلبی به داخل زمين فوراً توسط برخی عناصر قمی به سرپرست تيم حريف اطلاع داده می‌شد.
۶ـ فيلم‌بازی برای جلوگيری از رسوايی توسط... ربوده شد.
۷ـ عكس بازيكنان به كميته انضباطی فدراسيون فوتبال ارسال شد.
۸ـ كميته انضباطی بازيكنان خاطی را فراخوانده است.

در نهايت اين چنين آبروی فوتسال به باد رفته و فيلم به ظاهر كمدی تبديل به تراژدی تلخی شد كه از آن می‌توان به عنوان يك "فاجعه" نام برد. حال دنبال كدام مقصر بگرديم؟ چه كسی را زير سؤال ببريم؟

اداره كل ورزش و جوانان را كه قول مساعدت داده بود و به وعده‌اش عمل نكرد؟ كميته فوتسال هيأت فوتبال را كه نبايد اجازه می‌داد چنين اتفاقاتی رخ دهد؟ يا گردانندگان عاشق تيم فراز كه علاقه مفرطی به تيم‌داری دارند اما گويا نمی دانند تنها علاقه كافی نيست!

آقايان! امروز شرايط حاكم بر فوتبال و ورزش اين مملكت با گذشته تفاوت بسياری كرده است.

امروز تيم داری كردن با وعده و وعيد و جيب خالی غير ممكن است. امروز با دستان خالی نمی‌شود
به جنگ حريفان رفت. اين واقعيت را بپذيريد، قم ظرفيت تيم‌داری در عرصه حرفه‌ای را ندارد. بی جهت فرياد ورزش قهرمانی را سر ندهيد. نه برنامه داريد نه پول و نه امكانات، اين بساط حرفه‌ای بودن را جمع كنيد.

كجا ديديد تيمی از قم به مسابقات اعزام شود كه در يك اتاق با امكانات زير صفر، ۳۰ بازيكن شب را تا صبح سپری كنند، تيم بسكتبال جهش ترابری چه بلايی بر سرش آمده، تيم فوتبال سازان راه چگونه به باد رفت.

در اينجا به دنبال مقصر نمی‌گرديم، سيستم حاكم بر ورزش بيمار است. بهمن نيكخو،  مدير كل سابق تربيت بدنی قم به صراحت به تمامی كسانی كه تيم‌داری می كردند اعلام كرد كه اگر مشكل مالی داريد تيم‌داری نكنيد و اجازه بدهيد كسانی كه متمول هستند تيم‌ها را در عرصه قهرمانی هدايت كنند.

و هم او بعد گفت: "وظيفه تربيت بدنی تيم داری نيست و همه باشگاه‌ها بايد به دنبال منابع مالی ثابت ‌باشند". وی حتی آن روز‌ها به نحوه عملكرد هيأت فوتبال اعتراض داشت و می‌گفت راهی كه فوتبال قم در پيش گرفته راه درستی نيست و بايد برای خارج شدن از بن‌بست تغيير مسير داد و امروز نيز بايد برای جلوگيری از اين گونه مسائل و حرفه‌ای شدن به معنای واقعی تغيير مسير و انديشه بدهيم و آنچه كه در بازی فراز رخ دادِ، يك جريان اتفاقی نبوده است بلكه راه طی شده اشتباه بوده كه در آن بازی بروز پيدا كرد.

انتهای پیام /101
https://qomnews.ir/vdce.p8xbjh8ww9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ببخشید من سر در نمیارم بعضی از این آقایون خبرنگار چرا این جور وقت ها زبونشون باز میشه؟ اکثرشون برای یه موقعیت کوچیک بین مسوولان ساکت می شن ولی این جور وقت ها نمی دونم نطقشون باز میشه. اصلا وقتی جلوی مسوولان میرسن لال میشن. خودشون هم خوب می دونن فقط بلدن تو این جور سایت ها مطلب بنویسن.
ببخشید من سر در نمیارم بعضی از این آقایون خبرنگار چرا این جور وقت ها زبونشون باز میشه؟ اکثرشون برای یه موقعیت کوچیک بین مسوولان ساکت می شن ولی این جور وقت ها نمی دونم نطقشون باز میشه. اصلا وقتی جلوی مسوولان میرسن لال میشن. خودشون هم خوب می دونن فقط بلدن تو این جور سایت ها مطلب بنویسن.