چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 6025

تالار مرکزی قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از افتتاح تالار مرکزی قم تا پایان سال جاری خبر داد.
تالار مرکزی قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی اسماعیلی‌طبا با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید، اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال ۹۱ برنامه‌های متعددی برای ارتقای وضعیت فرهنگی در استان قم در نظر دارد که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از جمله این فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها که با حضور ناشرانی از سراسر کشور برگزار می‌شود، در ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان نقش موثری داشته و در عین حال راهی برای حمایت از ناشران، به ویژه ناشران بومی استان قم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: از طرفی تخصصی شدن این نمایشگاه‌ها در حوزه کتاب حوزه و کودک و نوجوان از دیگر اقداماتی است که به منظور کیفیت‌بخشی به این نمایشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان و برنامه‌ریزی برای تامین کتب مورد نیاز مدارس از دیگر مسائلی است که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم روی آن کار خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا افزود: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و نمایشگاه نرم‌افزارهای قرآنی نیز از فعالیت‌هایی است که در عرصه فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی گفت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله گلپایگانی و بسیاری از جشنواره‌ها و همایش‌ها فرهنگی دیگر در سال جاری توسط مجموعه فرهنگ و ارشاد استان قم پیگیری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: بخش دیگری از فعالیت‌هایی که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال جاری انجام خواهد داد، اقدامات عمرانی در عرصه فرهنگ است که سبب تقویت توانایی‌های فرهنگی در این استان خواهد شد.

وی افزود: در این راستا پروژه بزرگ تالار مرکزی شهر قم در سال جاری به پایان خواهد رسید و فضای جدیدی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان باز خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا خاطرنشان کرد: این تالار دارای یک سالن بزرگ ۶۵۰ نفره نمایش و یک سالن ۲۲۰ نفره است و پس از اتمام آن تقریبا تمام فعالیت‌های هنری استان در این تالار متمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح جزو ۸۰۰ طرح مهم ملی است که باید تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این طرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اعتبارات تکمیل تالار مرکزی قم تامین شده است، ابراز داشت: این طرح که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، فضای مطلوبی در اختیار هنرمندان استان قم برای ارائه آثار خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی که در سال جاری پیگیری خواهد شد، احداث مجتمع فرهنگی هنری به مساحت ۲۰ هزار متر در پردیسان قم است که در حال انجام مقدمات آن هستیم.

اسماعیلی‌طبا افزود: اعتبارات این مرکز از سفر مقام معظم رهبری به استان قم تامین شده و مراحل ساخت آن در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال جدید با همکاری اداره‌ کتابخانه‌های استان انجام خواهد شد، احداث کتابخانه بزرگ مرکزی استان قم است که اعتبارات این طرح نیز از محل سفر مقام معظم رهبری تامین و زمین آن نیز در خیابان امام خمینی(ره) تملک شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در کنار این کتابخانه نیز یک مجتمع فرهنگی و هنری احداث خواهد شد و محل کتابخانه مرکزی را به یک پایگاه فرهنگی در شهر قم تبدیل خواهد کرد.

وی ابراز داشت: مجموعه این فعالیت‌ها به این خاطر است که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر قم که بسیار اندک است، افزایش یابد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به کارنامه مجموعه فرهنگ و ارشاد استان قم در سال ۹۰ افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم در سال گذشته تلاش فشرده‌ای به ویژه در شش ماهه دوم سال برای ارتقای بخش‌های مختلف فرهنگ در استان قم انجام داد که برگزاری چندین نمایشگاه کتاب، جشنواره کریمه اهل‌بیت(ع)، جشنواره طلیعه ظهور، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و جشنواره ناشران استان قم شاهدی بر این موضوع است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.w8pbjh87n9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما