چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 2623
هفتم دیماه در قم؛

همایش "فقه و ارتباطات" برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش "فقه و ارتباطات" به همت گروه دین و ارتباطات پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ در قم برگزار می‌شود.
همایش "فقه و ارتباطات" برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، این همایش به همت گروه دین و ارتباطات پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ و با همکاری مؤسسه سروش حکمت مرتضوی با هدف بررسی چگونگی نسبت فقه با جهان شکل گرفته بر اساس ارتباطات و اطلاعات، برگزار می شود که در آن آیت الله جواد فاضل لنکرانی، استاد حوزه، حجج الاسلام دکتر سید علی حسینی، ‌محمد علی حیدری، دکتر یعقوبعلی برجی از استادان حوزه و دانشگاه، دکتر محمد حسن زورق و دکتر کمال اکبری از استادان دانشگاه سخنرانی می‌کنند.

لازم به ذکر است، از مهم ترین محورهای مورد بحث در این همایش نسبت میان فقه و پدیده‌های ارتباطی همچون جامعه اطلاعاتی، فضای مجازی و نیز موضوعات فقه و ارتباطات در دو حوزة ارتباطات کلامی و ارتباطات غیرکلامی است.

مواردی چون کذب، غیبت، تهمت، سب و تمسخر، حریم خصوصی، تغریر جاهل، تشبیه به زن نامحرم، مدح کسی که مستحق مدح نیست، لهو، نمیمه و سخن‌چینی در ارتباطات انسانی و مسائل آن در رسانه‌های شفاهی، چاپی و الکترونیک از مهم ترین مسائل مطرح در ارتباطات کلامی و مواردی چون: کتب ضلال، تجسس در ارتباطات انسانی، هنرهای تجسمی، موسیقی و مسائل آن در رسانه‌های شفاهی، چاپی و الکترونیک از مهم ترین مسائل مطرح در ارتباطات غیرکلامی است.

لازم به ذکر است، این همایش روز چهارشنبه هفتم دی ماه سال جاری در محل سالن همایش های پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در فلکه شهدا برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.w8wbjh8px9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما