سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 8933
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم خواستار شد؛

تدوین برنامه ای مناسب برای سال تحصیلی جدید

قم نيوز : قم نیوز: معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم از مدیران مدارس خواست با تدوین برنامه مناسب هفتگی و داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای سال تحصیلی برنامه ریزی نمایند.
تدوین برنامه ای مناسب برای سال تحصیلی جدید
به گزارش قم نیوز، اکبر حیدری در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه استان قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که امروز در برآورد کیفیت فعالیت‌های مدارس از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود،‌ شروع خوب است که از مهم‌ترین مصداق‌های این شروع برای مدارس، برنامه هفتگی آن ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال ساماندهی دبیران مدارس را از دو ماه جلوتر انجام دادیم، ‌انتظار می‌رود مدیران مراکز نیز پیش از آغاز سال به استقبال برنامه هفتگی رفته و در چند روز آینده این برنامه تدوین شود.

معاون متوسطه و راهنمایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدارس استان امسال هم، همانند سال‌های گذشته با آزمون‌های متفاوتی از جمله ‌آزمون ورودی یا آغازین، ‌آزمون سطح پیشرفت و آزمون پنج مرحله‌ای همراه خواهند بود.

حیدری افزود: مدارس متوسطه استان با توجه به کسب رتبه سوم آزمون آغازین در کشور، ‌باید نسبت به برگزاری هر چه با کیفیت‌تر این آزمون‌ها، تمام تلاش خود را به کار گیرند؛‌ این آزمون‌ها در بالا بردن سطح کیفی فعالیت مدارس و افزایش توان تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

وی برنامه‌ریزی برای پیشرفت دانش‌آموزان را مهم خواند و بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که از مدیران مدارس به ویژه مدارس مقطع متوسطه انتظار می‌رود،‌ داشتن یک ارزشیابی مستمر از فعالیت‌های دانش‌آموزان است،‌ انتظار می‌رود به نسبت ساعاتی که دانش‌آموزان سر کلاس هستند،‌ حداقل هر دو هفته یک بار یک ارزشیابی از دانش‌آموز شده و به وی نمره‌ای تعلق گیرد.

وی افزود: ما با توجه به این ارزشیابی‌ها و نمراتی که به دانش‌آموزان می‌دهیم،‌ می‌توانیم از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مطلع شده و برای بهتر شدن این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

حیدری در ادامه گفت: طرح همیار پلیس هم یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که امسال در مدارس استان انجام خواهد شد، ‌این طرح همانند سال گذشته در ۱۷۰ مدرسه انجام شد، ‌امسال نیز این تعداد مدرسه مجری طرح همیار پلیس خواهند بود.

معاون متوسطه و راهنمایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: مدیران مدارس باید نسبت به ارسال نمرات و اطلاعات دانش‌آموزان به سیستم اداری آموزش و پرورش توجه خاصی داشته باشند؛‌ یکی از مهم‌ترین مواردی که در برنامه‌ریزی‌های مختلف مدنظر قرار می‌گیرد، ‌بحث آمار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تکمیل سیستم اداری آموزش و پرورش ما می‌توانیم نسبت به نیاز‌سنجی مدارس مختلف و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن نیازها و مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

حیدری تصریح کرد: تقاضایی که ما از شما به عنوان مدیران مدارس متوسطه استان داریم این است که قبل از شروع مدارس نسبت به تشکیل شورای دبیران مدرسه اقدام کنید.

معاون متوسطه و راهنمایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم کمک به ریشه‌کن کردن بی‌‌سوادی در جامعه را بسیار مهم خواند و گفت: همانطور که نسبت به تحصیل دانش‌آموزان وظیفه داریم، ‌نسبت به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به وسیله برگزاری کلاس‌های سواد‌آموزی هم مسئول هستیم.

معاون متوسطه و راهنمایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت تشکیل کلاس‌های سواد‌آموزی‌ از مدیران مدارس متوسطه خواست نسبت به شناسایی افراد بی‌سواد و تشکیل کلاس‌های سواد‌آموزی اقدام کنند.

وی افزود: ما باید به شناسایی افرادی که از سواد برخوردار نیستند،‌ جذب آنها به سمت تحصیل و تشکیل کلاس‌های سوادآموزی اقدامات پیوسته و مناسبی انجام دهیم.

حیدری بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت مدارس راهنمایی و متوسطه،‌ برنامه‌ها و طرح‌های کشوری و استانی مختلفی مد نظر داریم که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح کیفیت بخشی به رشته علوم انسانی، ‌توسعه فرهنگ نماز و انس با قرآن در دوران متوسطه و‌ توسعه طرح همیار معلم اشاره کرد.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdce.x8vbjh8ox9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما