يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 6511
موسی پور:

ادارات حق خرید کالای خارجی ندارند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان اجازه خرید کالاهای خارجی را ندارند.
ادارات حق خرید کالای خارجی ندارند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی مورد توجه و اولویت قرار گرفته بود و حجم عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی در ایام نوروز ۹۱ به انجام رسید.

وی گفت: حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی به منظور مقابله با تهاجم و تحریم‌های اقتصادی دشمنان، نیازمند تغییر بینش و فرهنگ در جامعه بوده و برای تحقق این شعار به ظاهر اقتصادی، فرهنگ سازی نقش اساسی ایفا می‌کند.

استاندار قم با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی باید راهکارها و برنامه‌های خود را برای تعمیق این فرهنگ در جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: در همین راستا تبلیغ هر نوع کالای خارجی در فضاهای عمومی و تابلوهای تبلیغاتی ممنوع است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان اجازه خرید کالاهای خارجی را نداشته و در راستای رونق و شکوفایی تولید و اشتغال در استان، خرید کالاها و تولیدات داخل استان اولویت خواهد داشت و مسوولان امر باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز رشد علوم انسانی کشور در استان قم، خواستار برقراری ارتباط و هماهنگی نهادهای فرهنگی با این مجموعه شد.

استاندار قم گفت: این مرکز به دنبال بومی سازی علوم انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و کاربردی ساختن آن در عرصه‌های مختلف بوده و کار بسیار ارزشمندی به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه حضور خیل عظیم زائران و مسافران در ایام نوروز در این خطه مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط قم به لحاظ قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی کشور و حضور زائران در تمام ایام سال بسیار ویژه بوده و همواره میزان حضور زائران و مسافران در استان فراتر از امکانات و زیرساخت‌های زیارتی و خدماتی استان است.

استاندار قم گفت: یکی از مسایل مهم در ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران و مسافران ضرورت ایجاد جذابیت در عرصه‌های مختلف گردشگری برای افزایش اقامت مسافران در استان بوده و در این خصوص زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی باید فراهم شود.

وی اظهار داشت: زیر ساخت‌های زیارتی در حال احداث از قبیل میدان بزرگ امام خمینی در قسمت شمالی حرم مطهر، توسعه ضلع شرقی حرم و بلوار پیامبراعظم می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای زائرین و مجاورین باشد و در تسهیل خدمات رسانی موثر است.

موسی‌پور با اشاره به حضور کم‌نظیر زائران در شهر مقدس قم در ایام فاطمیه، این امر را مایه خرسندی و نشانه عظمت این ایام در نزد مردم مومن کشورمان عنوان کرد و افزود: مسوولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در استان قم وظایف مضاعفی بر عهده داشته و ایام تعطیل برای آنها معنا ندارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی باید همواره برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر دخت موسی بن جعفر آمادگی کامل داشته باشند و اجرای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی را نیز در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به سفر اخیر به کشور مالزی از استقبال بسیار خوب مسوولان و علمای دینی این کشور از گسترش روابط فرهنگی با استان قم خبر داد و گفت: به زودی هفته فرهنگی استان قم با محوریت ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی در این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.z8pbjh8nz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما