پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 22010
در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) انجام می‌شود

رونمایی دانشنامه فاطمی در قم با حضور حدادعادل

قم نيوز : قم نیوز: معاون علمی دانشنامه فاطمی گفت: آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله استادی از اعضای شورای علمی دانشنامه فاطمی و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانان اصلی این برنامه هستند.
رونمایی دانشنامه فاطمی در قم با حضور حدادعادل
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشنامه فاطمی پس از انتشار دانشنامه امام ‏علی (ع) در سال ۱۳۸۱ که مورد توجه علما، اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی قرار ‏گرفت.

معاون علمی دانشنامه فاطمی افزود: پس انتشار مجموعه‌ ۱۲ جلدی دانشنامه امام علی (ع) پیشنهاد تدوین دانشنامه‌ای در ارتباط با ‏حضرت زهرا (س) ارائه شد و رهبر معظم انقلاب نیز این کار را به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ‏اسلامی سپردند. ‏

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به محتوای این دانشنامه افزود: ۱۱۸ مقاله ‏در ۶ جلد دانشنامه فاطمی وجود دارد که سه جلد نخست درباره حیات، منزلت و ‏شخصیت حضرت زهرا (س) و با استفاده از منابع دست اول تدوین شده‌اند. ‏

معاون علمی دانشنامه فاطمی با اشاره به مجموعه دست اندرکار در تدوین این دانشنامه تصریح کرد: این دانشنامه با نظارت شورای علمی دانشنامه، مورخان، اساتید، عالمان بزرگ حوزوی مانند ‏آیت‌الله استادی، حجت‌الاسلام یوسفی غروی، حجت‌الاسلام رشاد، خانم علاسوند و ‏آقای بهجت‌پور تدوین شده است.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اینکه البته در کنار شورای عالی، چهار گروه تاریخ و سیره، حقوق، ‏اجتماعی و حکمت نیز مقالات را زیر نظر شخصی فرهیخته به عنوان مدیرگروه تدوین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۲۰ نفر در شورای ‏عالی و علمی گروه‌ها و نیز ۱۰۰ نفر به عنوان ارزیاب علمی در تدوین دانشنامه نقش داشته‌اند.

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به مراسم رونمایی دانشنامه فاطمی تصریح کرد: آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله استادی از اعضای شورای علمی دانشنامه فاطمی و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانان اصلی این برنامه هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce778w.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما