شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 48490
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان لندن ریختن زباله در خیابان‌ها را حرام اعلام کردند

قم نيوز : قم نیوز: با افزایش زباله‌ها در شهر لندن، و گذاشته شدن آشغال کنار خیابان‌ها و پشت درب خانه‌ها، گروهی از مسلمانان غرب لندن با انتشار فتوایی این عمل را ممنوع اعلام کردند.
مسلمانان لندن ریختن زباله در خیابان‌ها را حرام اعلام کردند
مسلمانان لندن ریختن زباله در خیابان‌ها را حرام اعلام کردند

به گزارش قم نیوز، گروهی از مسلمانان غرب لندن با انتشار فتوایی درباره «آشغال ریختن» و گذاشتن غیرقانونی زباله در خیابان‌ها و پشت درب خانه‌های مردم هشدار دادند.

امامان جماعت مساجد با ارائه این فتوا اعلام کردند، مسلمانان در صورتی که در امر کثیف کردن جامعه مشارکت داشته باشند، با خشم خداوند متعال روبرو شده و به نمازگزاران مساجد اعلام کردند حفظ پاکیزگی و نگهداری عمومی از محیط اطرافشان یک وظیفه دینی محسوب می شود.

این فتوا به علت افزایش زباله ریختن و گذاشتن کالاهایی بی‌مصرف درخیابان‌های شهر لندن صادر گردیده که منجر به زشت شدن چهره این شهر شده است.  با این حال فتوا دهندگان تاکید کردند که مسلمانان بیشتر از دیگر ساکنین لندن به گذاشتن زباله در خیابان‌ها اقدام نمی‌کنند و این یک مشکل عمومی محسوب می‌شود.

6 منطقه از مناطق دهگانه لندن بالاترین میزان آشغال‌گذاری در خیابان‌ها را به خود اختصاص داده که بیشتر شامل نواحی ساوت هال، هاناسلو و ایلینگ می‌شود.

قاری امین چیستی امام جماعت 55 ساله مسجد جامع در منطقه ساوت هال در این باره گفت: اسلام تاکید زیادی بر محیط زیست و پاکیزگی دارد. پاکیزگی بخش مهمی از زندگی یک مسلمان خوب محسوب می‌شود و ما صرفا به نمازگزاران نتایج منفی این بی‌توجهی را یادآوری می‌کنیم. ما می‌خواهیم آن‌ها مسئولیت نظافت محل زندگی و کارشان را بیشتر بر دوش خود احساس کنند.

وی در سخنانش افزود: خداوند به سخن انسان‌های کثیف گوش نمی‌دهد. نه تنها از لحاظ معنوی بلکه از لحاظ جسمی و این چگونگی برخورد با جامعه را نشان می‌دهد. نماز خواندن در مساجد و سپس از مسجد بیرون رفتن و ریختن زباله در خیابان‌ها حرام است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7e8e.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما