چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 52710
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع):

راه مقابله با افزایش آمار طلاق بازگشت به سبک زندگی دینی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با نگران کننده توصیف کردن افزایش آمار طلاق در کشور، راه مقابله با این وضعیت ناپسند را بازگشت به سبک زندگی دینی دانست.
راه مقابله با افزایش آمار طلاق بازگشت به سبک زندگی دینی است
راه مقابله با افزایش آمار طلاق بازگشت به سبک زندگی دینی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد علی محسن زاده با اشاره به این که بر اساس آمار ثبت احوال کشور، بخش قابل توجهی از آمار طلاق مربوط به سه سال اول زوجین می باشد، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش آمار طلاق در جامعه و به خصوص در بین زوج های جوان این است که متاسفانه شیوه و سبک زندگی مان تا حدودی رنگ و بوی زندگی غربی و غیر اسلامی به خود گرفته است.

وی افزود: البته در این بین نباید از اهمیت مبحث شناخت طرفین و رسیدن به یک درک مشترک غافل شد و این هم برمی گردد به مراحل قبل از ازدواج که دختر و پسر باید با شناخت کامل تر و مشورت مناسب تر به سراغ گزینه های مورد نظر خود بروند تا بعد در زندگی مشترک و در اوایل زندگی زناشویی به مشکلات جدی و خدای ناکرده طلاق، کارشان ختم نشود.

این کارشناس علوم دینی همچنین گفت: بسیاری از آسیب هایی که امروز مردم و جامعه ما با آن مواجه هستند از جمله همین مساله طلاق برمی گردد به ضعف و کمرنگ شدن مسایل دینی و اخلاقی در زندگی که اگر ما بتوانیم این مساله را حل و درمان کنیم، قطعاً بسیاری از آسیب ها در جامعه مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: از سویی همین فضای مجازی اگر نسبت به آفت ها و آسیب های آن فکری نشود، ممکن است هویت فردی و اجتماعی ما را به سمت آموزه های غیر دینی سوق دهد.

حجت الاسلام محسن زاده ادامه داد: طبعاً وقتی این غفلت رخ دهد نتیجه اش آن می شود که به عنوان مثال کشور ما در بحث طلاق و زندگی زناشویی در وضع چندان مطلوبی به سر نبرد.

وی در خاتمه بیان داشت: بی شک برای حل معضل طلاق باید قبل از هر چیز یک آسیب شناسی نسبت به وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه داشته باشیم تا بعد بتوانیم بر اساس این شناخت درست به تقویت بنیه های اعتقادی و فکری و به کارگیری راهکارهای فرهنگی در جهت مقابله با افزایش آمار طلاق حرکت کنیم که در این خصوص هم نیاز به نقش آفرینی رسانه ها احساس می شود و هم ورود عالمانه و دغدغه مندانه نخبگان جامعه.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7f8n.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما