دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 48580
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای شهر قم:

تضادهای قانون شوراها باید برطرف شود/لزوم ایجاد وزارت‌خانه شهرداری‌ها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه تضادهايي در قانون شوراها وجود دارد که بايد برطرف شود گفت: براي مثال اعضاي شوراي شهر، شهردار را انتخاب مي‌کنند اما حکم او را وزير کشور صادر مي‌کند،
رئیس شورای شهر قم: تضادهای قانون شوراها باید برطرف شود/لزوم ایجاد وزارت‌خانه شهرداری‌ها
رئیس شورای شهر قم: تضادهای قانون شوراها باید برطرف شود/لزوم ایجاد وزارت‌خانه شهرداری‌ها

به گزارش قم نیوز، ولی‌الله بیاتی، با تاکید بر اینکه موازی کاری مدیریت دولتی با شهرداری و شورای شهر به شهر آسیب می‌زند اظهار کرد: ما با تعامل بین دستگاه‌ها، سعی در برقراری ارتباط و عدم بروز اختلاف و اخلال کارها  در قم داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تضادهایی هم در قانون شوراها وجود دارد که باید برطرف شود خاطرنشان کرد: برای مثال اعضای شورای شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند اما حکم او را وزیر کشور صادر می‌کند. خب وقتی تشکیلاتی خودش اختیار انتخاب دارد، باید اختیار صدور حکم هم داشته باشد چرا که استیضاح را هم همین اعضا انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دیگر تضادهای قانونی شوراها گفت: مطلب دیگر در بحث بودجه است، تقریباً نزدیک به 10 درصد از بودجه شهرداری را بودجه دولتی تشکیل می‌دهد که نظارت دیوان محاسبات هم بر همین بخش است. اما در سایر قسمت‌ها اینگونه نیست و قوانین دست‌وپا گیری برای مدیریت شهری وجود دارد و به نظرم این‌ها تضادهایی است که باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد وزارت‌خانه مستقیم پیگیری امور شهرداری‌ها تصریح کرد: ما بایستی وزارتخانه‌ای با عنوان وزارت شهرداری‌ها داشته باشیم، چراکه 70 درصد جمعیت کشور در کلانشهرها است و متأسفانه این‌ها هیچ نمایند‌ه‌ای در دولت برای حمایت یا مخالفت با برخی لوایح ندارند.

بیاتی با بیان اینکه به دلیل نبود نماینده‌ای از شهرداری‌ها بعضا مصوباتی مغایر عملکرد و وظایف آنها در دولت تصویب می‌شود گفت: بعضاً مشاهده می‌کنیم مصوباتی از سوی دولت به مجلس ارسال می‌شود که در تضاد با مردم سالاری و شوراهای شهر و روستا است که این مشکل باید با بررسی و دقت نظر بیشتر در امور مدیریت شهری اصلاح شود.

وی در پایان یکی از ضرورت‌های تحقق شهری پایدار و توانمند و پیشرفته را شکل‌گیری مدیریت واحد شهری در کشور دانست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7n8e.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما