شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 52530
منبع : خبرگزاری مهر

کمبود پزشک مرتبط با بیماری‌های جانبی کودکان سرطانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بیمارستان کودکان حضرت معصومه(س) قم گفت: استان قم در زمینه بیماری‌های جانبی کودکان مبتلا به سرطان با کمبود پزشک مواجه است.
کمبود پزشک مرتبط با بیماری‌های جانبی کودکان سرطانی در قم
کمبود پزشک مرتبط با بیماری‌های جانبی کودکان سرطانی در قم
به گزارش قم نیوز، سید کمال اسحاق حسینی با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی بیمارستان کودکان حضرت معصومه(س) تا کنون ۲۶۱ کودک مبتلا به سرطان به این مرکز مراجعه کرده و پذیرش شده‌اند، گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ پزشک فوق تخصص شیمی درمانی در کل کشور وجود دارد.

وی که خود یکی از این پنجاه نفری است که در قم حضور دارد و علاوه بر ریاست بیمارستان، ریاست بخش آنکولوژی را هم بر عهده دارد گفت: در سه سال گذشته بخش آنکولوژی دارای ۹ تخت بود که این تعداد در حال حاضر به ۱۵ تخت رسیده است.

رئیس بیمارستان کودکان حضرت معصومه(س) در ادامه ابراز داشت: چون کودکان مبتلا به سرطان به شکل دوره‌ای و متناوب به این بیمارستان مراجعه می‌کنند کمبود تخت محسوس نیست اما در دوره‌ای از سال هم ممکن است با ازدحام مراجعان مواجه شویم.

وی در این باره افزود: در حال حاضر بخش خون و بیماران مبتلا به سرطان در یک بخش است که این امر باعث شده تا بخش آنکولوژی به تخت بیشتری نیاز داشته باشد و چنانچه تخت‌ها در حال حاضر به ۲۴ برسد تقریبا نیازها مرتفع می‌شود.

کاهش مراجعه بیماران به تهران

اسحاق حسینی، راه‌اندازی بخش آنکولوژی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: راه‌اندازی این بخش باعث شده تا تعداد مراجعه کنندگان به تهران کاهش چشمگیری داشته باشد و حتی از برخی شهرهای اطراف قم همچون ساوه، کاشان، محلات و حتی کشورهایی همچون عراق کودکان به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس استاندارد مطرح شده بین ۱۲ تا ۱۴ کودک در سال به ازای کل تولدهای یک سال به سرطان مبتلا می‌شوند که با توجه به رقم ۲۶۱ کودکی که به این بیمارستان مراجع کرده‌اند تعداد کمی بیشتر از استاندارد است.

روند درمان کودکان مبتلا به سرطان کاملا رایگان است

رئیس بیمارستان کودکان قم ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که قم از نظر ابتلای کودکان به سرطان وضعیت خطرناکی دارد بلکه این استان به دلیل مهاجرپذیری شرایطی دارد که برخی از کودکان از سایر شهرها هستند.

برخی از درمان‌های جانبی نیازمند هزینه است که در این بیمارستان کودکان از حمایت خیرین برخوردار هستند

وی به کمک خیرین هم اشاره و ابراز داشت: به دلیل اینکه بیمارستان کودکان نمی‌تواند سود چندانی را داشته باشد بخش خصوصی تمایلی برای ساخت بیمارستان‌های کودکان ندارد و این امر بیشتر بر عهده دولت است و البته کمک خیرین هم در کنار دولت این بیمارستان را همراهی می‌کند.

اسحاق حسینی با اشاره به اینکه روند درمان کودکان مبتلا به سرطان کاملا رایگان است، افزود: برخی از درمان‌های جانبی مانند ام ار آی و یا عکسبرداری‌ها و تغذیه نیازمند هزینه است که در این بیمارستان کودکان از حمایت خیرین برخوردار هستند.

وی در ادامه درباره کمبود پزشک در این بیمارستان عنوان کرد: کمبود بیشتر در پزشکان مرتبط با بیماری‌های اطفال است و به عنوان مثال گرچه در زمینه فوق تخصص سرطان مشکلی وجود ندارد اما درباره بیماری‌های جانبی این کودکان کمبود پزشک وجود دازد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7n8n.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما