چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 22560

مداح نباید به هر قیمتی مردم را به گریه بیاندازد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی گفت: نباید درباره مقام اهل بیت(ع) توسط مجلس عزاداری غلو گفته شود زیرا این موضوعات آسیب های بسیار جدی را به همراه دارد و مداحل نباید به هر قیمتی مردم را به گریه بیاندازد.
مداح نباید به هر قیمتی مردم را به گریه بیاندازد
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه خارج از اصول خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) اظهار کرد: انسان اگر مطلبی را به دین نسبت بدهد که دین در این مورد نظر داد باشد بدعت است.

آیت الله سبحانی افزود: پس از پیامبر اکرم (ص) برخی از افراد مطالبی را از دین حذف و یا به دین اضافه کردند که پس از ظهور اجتهاد در دین برخی از مطالب افزایش یا کاسته می‌شود که در این میان اصحاب پیامبر طرز رفتار و اعمال پیامبر (ص) را دیده بودند و در مواقعی که مردم دچار اشتباه می‌شدند آنان را راهنمایی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب باید مراقب باشند تا نداسته برخی از سخنان را وارد دین نکنند عنوان کرد: متاسفانه برخی از طلاب سخنانی را مطرح می‌کنند که به نظر خود سعی در ترویج دین دارند اما این سخنان آنان ترویج دین نیست و به نوعی تشویش در دین ایجاد می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر فعل حرامی که در دین وارد شود بدعت نیست بلکه باید کم و زیاد عنوان شود تا بتوانیم بگوییم بدعت است.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه نکته مهم آن است که نباید گمان کنیم فقط دیگران اهل بدعت هستند زیرا ممکن است ‏خود ما هم گرفتار چنین موضوعی شویم. عنوان کرد: همین دسته های عزاداری سبب استحکام دین شده اند و همه باید توجه کننند که مطلبی را کمتر و یا بیشتر برای مردم عنوان نکنند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید مردم را به هر وسیله ای گریاند بلکه ما باید با استناد به منابع صحیح و حدیثی این کار را انجام دهیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید در مورد تمام منابعی که در روضه استفاده می شود عنوان کرد: برخی ها مطالبی را به خیال خود عنوان می کنند که متاسفانه به نام دین نوشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: نباید درباره مقام اهل بیت(ع) توسط مجلس عزاداری غلو گفته شود زیرا این موضوعات آسیب های بسیار جدی را به همراه دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7n8w.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما