شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 11580
معاون بین‌الملل مرکز نور خبر داد

تولید بیش از 500 نرم‌افزار علوم اسلامی و انسانی

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از تولید بیش از 500 نرم‌افزار در زمینه علوم اسلامی و انسانی خبر داد.
تولید بیش از 500 نرم‌افزار علوم اسلامی و انسانی
به گزارش قم نیوز، محسن مس‌چی با اشاره به تأسیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی در سال ۶۸ اظهار کرد: این مرکز به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بوده و از مؤسساتی است که افتخار جهان اسلام، شهر قم و جامعه روحانیت است.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس این مرکز از بزرگترین نتایج فکری است که امروز در گسترش علم، دانش و تعمیق آن در جهان اسلام و به ویژه در حوزه‌های علمی و دینی تأثیر بسیار شگرف و بسزایی داشته است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با بیان اینکه مرکز نور به عنوان بزرگترین تولید‌کننده نرم‌افزار اسلامی در جهان اسلام مطرح است گفت: این مرکز در سال ۲۰۰۹ میلادی از سوی اجلاس علمی سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین و برترین تولیدکننده نرم‌افزار در منطقه انتخاب شده است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به طلاب حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از فعالیت‌های مرکز گفت: عمده‌ترین کار علمی و فعالیت‌های مرکز تولید کتابخانه‌ها و مجموعه‌های دیجیتال علوم اسلامی و انسانی بوده و تاکنون بیش از ۵۰۰ نرم‌افزار در زمینه علوم اسلامی و انسانی تولید کرده است.

مس‌چی یادآور شد: این نرم‌افزارها در زمینه تاریخ، فقه، فلسفه، منطق، عقاید، کلام، حدیث، تفسیر، قرآن، ادعیه، شعر، لغت، طب اسلامی، جغرافیا و سایر علوم انسانی و اسلامی تولید شده است.

تولید بیش از ۱۰۰ نرم‌افزار از شخصیت‌های بزرگ
وی با اشاره به تولید مجموعه آثار بزرگان در قالب نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزارها ویژه عالمانی مانند شیخ مفید، شیخ صدوق، کلینی، طوسی، ملاصدرای شیرازی، ابن سینا و ملا محسن فیض کاشانی تولید شده است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور یادآور شد: تاکنون مرکز بیش از ۱۰۰ نرم‌افزار از شخصیت‌های بزرگ را تولید کرده و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

وی با بیان اینکه مرکز نور ۲۱ پایگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی و انسانی را راه‌اندازی کرده است گفت: نزدیک به ۷۵۰ هزار مقاله روی سایت نورمگز قرار گرفته که شامل حدود ۷ میلیون صفحه اطلاعات است.

مس‌چی عنوان داشت: این اطلاعات بزرگترین منبع علمی و فکری برای محققان و پژوهشگران بوده که به ابعاد مختلف علوم اسلامی انسانی نیاز دارند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdce7n8z.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما