شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 28690

نقش دکل‌های آمریکا در نوسان قیمت نفت

قم نيوز : قم نیوز: قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت کاهش شدید تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا به ۵۲.۹۹ دلار در هر بشکه رسید که نشان‌دهنده تاثیر افت قیمت نفت بر صنعت تولید نفت شیل آمریکاست.
نقش دکل‌های آمریکا در نوسان قیمت نفت
به گزارش قم نیوز، به دنبال کاهش شدید هفتگی تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا به کمترین رقم در نزدیک به ۳۰ سال گذشته، قیمت نفت در معاملات روز جمعه، جهانی حدود ۸ درصد افزایش یافت.
 
این افزایش در حالی رخ داد که شاخص دلار با پایان یافتن ماه ژانویه هفتمین ماه متوالی افزایشی خود را به ثبت رساند.
 
نفت برنت دریای شمال با افزایش ۳.۸۶ دلاری به ۵۲.۹۹ دلار رسید که رشد ۷.۸۶ درصدی را نشان می‌دهد. این افزایش بیشترین رشد طی یک روز از سال ۲۰۰۹ تاکنون به شمار می‌رود.
 
هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با افزایش ۸.۳ درصدی ۴۸.۲۴ دلار فروخته شد.
 
قیمت جهانی نفت طی ماه‌های گذشته به علت عرضه بیش از حد این کالای اساسی و عدم وجود تقاضا، نزدیک به ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده و به کم‌ترین رقم در ۶ سال گذشته رسیده است.
 
کاهش قیمت نفت با تصمیم اوپک با حمایت عربستان مبنی عدم کاهش تولید این سازمان شدت بیشتری گرفت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت نفت توطئه‌ای سیاسی با همدستی عربستان و آمریکا است.
 
آمریکا نیز پس از ۴۰ سال دروازه‌های صادرات نفت خود را گشود و نفتی مازاد به بازارهای اشباع شده جهان سرازیر شد که خود عاملی دیگر برای کاهش قیمت محسوب می‌شود.
 
در حال حاضر، با انتشار اخباری مبنی بر کاهش شدید فعالیت‌های حفاری در بخش نفت آمریکا، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی نزدیک به ۴ دلار افزایش یافت.
 
بر اساس آمارهای منتشره، تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا طی هفته گذشته کاهش ۷ درصدی معادل ۹۴ دکل را تجربه کرده است. به این ترتیب تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به کم‌ترین تعداد در سه سال گذشته رسیده است و کاهش هفتگی آن بیشترین کاهش از سال ۱۹۸۷ به شمار می‌رود.
 
اکنون به نظر می‌رسد که تلاش برای کاهش قیمت نفت بر تولید نفت آمریکا نیز تاثیرات خود را آشکار می‌کند. تولید نفت شیل بسیار هزینه بر است و اکنون که قیمت نفت به شدت کاهش یافته است، سبب شده تا تولید این نوع نفت با مشکلاتی روبرو شود. از اینرو احتمال می‌رود که روند کاهشی قیمت نفت بر روند تولید نفت شیل تاثیر کاهشی داشته باشد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdce7p8w.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما