چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14640
مدیرعامل آب و فاضلاب قم:

سرشاخه‌های آب سد دز کام زائران جمکران را گوارا کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به جاری شدن آب سرشاخه های دز برای نخستین بار در نیمه شعبان در جمکران گفت: درنیمه شعبان شاهد پیک مصرف آب بودیم و رکورد مصرف ۷ هزار لیتر آب بر ثانیه را ثبت کردیم.
سرشاخه‌های آب سد دز کام زائران جمکران را گوارا کرد
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی بینا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: در روز نیمه شعبان در قسمت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران 7 هزار لیتر بر ثانیه مصرف آب داشتیم که یک پیک لحظه ای بسیار بالا محسوب می شود که از تولید بیشتر می شود و مخازن ما آن را جبران کردند.
 
توکلی بینا  ادامه داد: امسال برای پوشش نیمه شعبان، حرکتی اساسی انجام دادیم و با ایجاد شبکه مجزای آب شیرین جمکران، مشکلات را حل کردیم.
 
وی افزود: برای این شبکه دو اتفاق مهم افتاد، یکی این که آب سرشاخه های دز جاری شد و دیگر این که با ایجاد عملیات فنی در شبکه اول خط اصلی جمکران، فشار را دو چندان کردیم و در ساعات اوج مصرف که افت فشار زیادی را تحمل می کرد، توانستیم پاسخ گو باشیم.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در خصوص مباحث پشتیبانی تلمبه خانه جمکران که بر اساس یک روز در سال طراحی شده است را در روز نیمه شعبان راه اندازی کردیم. این تلمبه خانه در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع است و دارای سه عدد تلمبه قدرتمند است.
 
توکلی بینا با اشاره به این که تیم های لجستیک اعم از برق و مکانیک برای تعمیرات و اتفاقات احتمالی در جایگاه های مخصوص آماده کمک رسانی به زائرین بودند، گفت: تیم های حوادث آب و فاضلاب هم برای رفع حوادث احتمالی منطقه جمکران به صورت شیفت با تجهیزات کامل کمک رسان زائرین بودند.
 
وی خاطر نشان کرد: در تلمبه خانه ی فاضلاب، برق اضطراری مستقر بود و در خصوص تأمین آب شیرین مخازن آب سرد که در مسجد جمکران و مسیر بلوار های منتهی به مسجد جمکران قرار دارد، هماهنگی لازم صورت گرفته بود تا آب شیرین از طریق تانکرهای مشخص به این مخازن رسانده شود.
 

انتهای پیام/ 122
https://qomnews.ir/vdce7p8z.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما