يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 46870
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مشکل فرودگاه قم هرچه سریع‌تر برطرف شود/تبدیل قم به شهری آبرومند و در تراز مرکز شیعیان جهان

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند باشد و هرکس وارد این شهر می‌شود متوجه جایگاه و منزلت ویژه این شهر باشد.
مشکل فرودگاه قم هرچه سریع‌تر برطرف شود/تبدیل قم به شهری آبرومند و در تراز مرکز شیعیان جهان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی شنبه شب در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر اینکه همه باید برای شهر قم در کشور ویژه فعالیت کنند اظهار کرد: شهر قم متعلق به تمام جامعه شیعیان جهان است؛ اولا مرکز تشیع و محل بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و مرکز اصلی حوزه علمیه شیعه نیز در این شهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه نگاه شیعیان به قم متفاوت است افزود: مسوولان ملی و استانی باید بدانند که جایگاه قم چیست و چه وظیفه‌ای نسبت به آن دارند.

این مرجع تقلید بیان کرد: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند باشد و هرکس وارد این شهر می‌شود متوجه جایگاه و منزلت ویژه این شهر باشد.

وی با اشاره به مشکل بافت فرسوده در شهر قم تصریح کرد: بافت‌های فرسوده شهر قم هم خطرناک است و هم زیبنده نیست و باید کم کم به دنبال این باشیم که ساماندهی این بافت‌ها صورت گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های محدوده حرم مطهر گفت: هرکسی وارد قم می‌شود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌رود و این دو مکان مقدس باید ویژه رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پروژه فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: به استاندار هم گفتم که ایشان تاکید کردند که جدی دنبال این مساله هستیم و باقی مسوولان نیز بر همین مساله تاکید کردند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه فرودگاه اعتبار و توسعه را برای قم به همراه دارد خاطرنشان کرد: قطار سریع‌السیر به تنهایی نمی‌تواند امکانات قم را توسعه داده و مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به برنامه احداث بیمارستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: پیگیری شود تا عزمی که مسوولان جمکران و خیران گذاشته‌اند با حمایت وزیر بهداشت به زودی عملیاتی شود و این بیمارستان احداث شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شهرداری پیگیر تکمیل امور مرتبط با کتابخانه پردیسان باشد گفت: کتابخانه در پردیسان نیاز است و باید هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به این کتابخانه رفع شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdce7v8e.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما