سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 31830

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۳

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۳پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۳به شرح زیر است:

آیت الله جوادی آملی: راه رشد سروگونه انسان تمسک به قرآن و اهلبیت است
در نامه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به شیخ الازهر مطرح شد: کنفرانسی با حضور علمای شیعه و سنی برای بررسی موانع وحدت برگزار شود
آیت‌الله حسینی بوشهری: معرفی علما کمک به رشد باورهای اعتقادی است
انتقاد آیت‌الله خاتمی از دروغ‌پراکنی نسبت به مراجع تقلید در فضاهای مجازی
آیت‌الله اعرافی: مقاومت اسلامی در بحرین با حقوق بین الملل انطباق دارد
آیت‌الله اراکی: روشهای مبارزه استكبار با جهان اسلام تغییر یافته است


** جام جم ۹۴/۵/۱۳
* سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری تشریح کرد
محسنی اژه‌ای: مشخص نیست زنجانی، پول‌ها راچه کرده است.
هیات‌هایی از دادستانی، بانک،‌ وزارت نفت و اطلاعات در این زمینه تشکیل شده است.
خودش بگوید جای پول‌ها کجاست، به نفعش است.
آقای مشایی نه بازداشت شده و نه به دادگاه احضار شده است، همه خبرها در این زمینه کذب است.
خبر بازداشت آقای سعیدلو، معاون احمدی‌نژاد کذب محض است.
فهرست افرادی که از رحیمی پول گرفته‌اند هیچ وقت اعلام نمی‌شود.
* رستم قاسمی حضور خود در همایش حامیان احمدی‌نژاد را تکذیب کرد
وزیر نفت دولت دهم حضور خود را در همایش حامیان احمدی‌نژاد که روز پنجشنبه در دانشگاه ایرانیان برگزار شده بود، تکذیب کرد.
پیش از این برخی رسانه‌ها از حضور و سخنرانی رستم قاسمی در نشست حامیان احمدی‌نژاد خبر داده بودند.
* نامزد خبرگان می‌شوم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گویی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان نامزد شود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که «آیا حضرتعالی قرار است تحرکی داشته باشید؟»، گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ‌ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

** همشهری ۹۴/۵/۱۳
* مخالفان چند رای دارند؟
پیتر راسکام، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، طی بیانیه‌ای گفته است موافقت ۲۱۸ نماینده را برای رد توافق هسته‌ای به دست آورده است.
اگر این ادعا درست باشد اوباما باید تصمیم کنگره را وتو کند.
* نظر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نگاه کری
جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای تشریح استراتژی جدید آمریکا به منطقه سفر کرده است، دیروز در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در دوحه گفت: همه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق دارند زمانی که توافق هسته‌ای ایران اجرا شود به امنیت دراز مدت منطقه کمک می‌کند.
* تهدید به ترور رئیس رژیم صهیونیستی توسط صهیونیست‌ها
به دنبال انتقاد رئیس رژیم صهیونیستی از یهودیان افراطی که خانه‌های فلسطینیان را آتش می‌زنند، این گروه‌ها وی را تهدید به ترور کردند.
سرزمین‌های اشغالی دیروز هم صحنه تظاهرات و درگیری میان فلسطینی‌های معترض به کشته شدن کودک ۱۸ ماهه فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

** کیهان ۹۴/۵/۱۳
* انجام تغییرات در تاسیسات هسته‌ای قبل از تصویب مجلس غیر قانونی است
محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس: جمع آوری سانتریفیوژهای مازاد و اصلاح در فردو آب سنگین اراک قبل از تصویب توافق در مجلس غیر قانونی است.
دولت اگر فکر می‌کند توافق باید زودتر اجرا شود باید در ارائه لایحه توافق به مجلس تسریع کند.
هیچ مرجعی اعم از مجلس و دولت حق امضای قراردادی که موجب سلطه بیگانگان به امورات اساسی کشور شود مثل نیروهای مسلح و فرهنگ و اقتصاد کشور را ندارد اگر چنین قراردادی در مجلس تصویب شود در شورای نگهبان رد خواهد کرد.
* داعش، القاعده و عربستان در یک سنگر با انقلابیون می‌جنگند
سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به «جنایات عربستان» تاکید کرد، داعش، القاعده و آل سعود در یک جبهه با انقلابیون می‌جنگند.
* اسرائیل و عربستان بیش از هر زمانی به هم نزدیک شده‌اند
مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در تازه‌ترین پژوهش خود فاش کرد، تل‌آویو و ریاض بیش از هر زمانی به هم نزدیک شده‌اند.

** شرق ۹۴/۵/۱۳
* ریاست مجدد
خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در بیست‌وسومین دوره نشست‌های این ائتلاف در شهر استانبول ترکیه با به‌دست‌آوردن ۵۹ رأی بر رقیبش «موفق نیربیه» که ۳۸ رأی آورده بود، پیروز و بار دیگر رئیس ائتلاف مخالفان سوریه شد.
* عدم بیعت خانواده ملاعمر با رهبر تازه
در بیانیه‌ای صوتی که خبرگزاری‌ها به آن دسترسی پیدا کرده‌اند، خانواده رهبر پیشین طالبان، «ملا عمر» که مرگ او را این گروه و نیز دولت افغانستان تأیید کرده است، می‌گوید با رهبر تازه‌ای بیعت نکرده است.
پیش‌تر دو مقام ارشد طالبان گفته بودند «ملااختر منصور» به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شده است.

** ایران ۹۴/۵/۱۳
* بابک زنجانی دوم نداریم
محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره ادعای ارسال پرونده فردی موسوم به «بابک زنجانی دوم»به این کمیسیون گفت: «تا به حال اخباری مبنی بر پرونده مفاسد فردی موسوم به «بابک زنجانی دوم» به کمیسیون اصل ۹۰ واصل نشده است».
* اداره عملیات نظامی استان‌های جنوبی یمن به امارات سپرده شد
امارات اداره عملیات نظامی در استان‌های جنوب یمن علیه ارتش و نیروهای مردمی این کشور را برعهده گرفت.
دولت امارات با تشکیل اتاق عملیات در جنوب یمن حضور خود را در این منطقه پر رنگ‌تر ساخت. این اتاق عملیات قرار است با سه اتاق عملیات مشابه در اردن، ابوظبی و ریاض در ارتباط باشد.
* توقیف «۹ دی»، تذکر به «کیهان» و «رجانیوز»
با بررسی عملکرد رسانه‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای در هیات نظارت بر مطبوعات، یک هفته‌نامه توقیف شد و یک روزنامه، یک نشریه و یک پایگاه اطلاع‌رسانی هم تذکر گرفتند.
هفته نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع‌رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذکر داده شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱۳
* گروهک تروریستی تکفیری داعش ۱۹ زن را در موصل که با جهاد نکاح مخالفت کرده بودند، اعدام کرد.
پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز گزارش داد: سعید مموزینی مسئول رسانه‌ای حزب دمکرات کردستان عراق روز دوشنبه گفت: داعش این ۱۹ زن را طی دو روز گذشته اعدام کرده است.
* در فلسطین جان انسان‌ها ارزان است!
جورج گالووی با انتقاد از محوه پوشش رسانه‌ای غرب به اخبار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در توییتی با عنوان «خون در فلسطین ارزان است»، گفت: رسانه‌های غربی بیشتر از آنکه به سوختن یک نوزاد فلسطینی بپردازند مرگ یک شیر در زیمبابوه را مورد توجه قرار دادند.
* تحریف برخی کلمات و عبارات مقاله دکتر ظریف در روزنامه‌های عربی
روزنامه‌های عربی برخی از کلمات و عبارات را در مقاله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تحریف و مطابق با اهداف و سیاست‌های خاص خود ترجمه کردند. این روزنامه‌ها در ادامه سیاست‌های خود در استفاده از واژگان مجعول به جای واژه خلیج فارس، در چندین مورد از نوشتن عبارت خلیج فارس طفره رفته و در ترجمه از عبارت «منطقتنا» یعنی «منطقه ما» بجای واژه خلیج فارس(مندرج در مقاله آقای ظریف) استفاده کرده‌اند.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱۳
* تیم مذاکره‌کننده مثل کنگره آمریکا پاسخگوی کمیته نمایندگان ملت باشد
جبهه یکتا در نامه‌ای سرگشاده از رئیس‌جمهور خواست اجازه داده شود مثل کنگره آمریکا، تیم مذاکره‌کننده در چندین جلسه و با حضور دوربین‌های صداوسیما در برابر کمیته منتخب مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و به صورت زنده برای مردم پخش شود.
* کرملین طرح منطقه پرواز ممنوع را محکوم کرد
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع آمریکا در سوریه گفت: این طرح در واقع تلاش‌های دولت سوریه برای مبارزه با تکفیری‌ها را تضعیف می‌کند. کاخ کرملین تصریح کرد که طرح آمریکا برای حمایت هوایی از شورشیان سوریه تلاش‌های دمشق برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند. این در حالی ا‌ست که دولت آنکارا بار دیگر بر ایجاد منطقه پرواز‌ممنوع تاکید کرده است.

** جوان ۹۴/۵/۱۳
* تبعات توافق مهم‌تر از توافق است
غلامعلي حدادعادل شامگاه يك‌شنبه در نشست خبري در مشهد با تأكيد بر اينكه اصل مسئله هسته‌اي بهانه‌اي بيش نيست، ادامه داد: اختلاف امريكا با ما ربطي به فعاليت‌هاي هسته‌اي نداشته و از همان هفته اولي كه انقلابمان شروع شد، امريكايي‌ها دشمني را با ما شروع كردند و دشمني آنها با ما هيچ‌گاه حقوق بشر يا آزادي و دموكراسي نبوده است بلكه منشأ اختلاف آنها اصل اين انقلاب است.
حداد عادل افزود: همه امريكايي‌ها و عده‌اي در داخل كشور مي‌خواهند كه اين توافق وسيله‌اي باشد براي بزك كردن چهره امريكا و براي من آن چيزي كه دست‌كم به اندازه خود قطعنامه اهميت دارد، خيالاتي است كه غربي‌ها براي دوران پساتحريم در نظر گرفته‌اند و آنها انتظار دارند اين توافق وسيله‌اي شود براي بازگشت آنها به ايران.
* برجام كف خواسته‌هاي ماست
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه جمع‌بندي هسته‌اي پيروزي مطلق نيست، گفت: آنچه در جمع‌بندي هسته‌اي به دست آمد، نه چيز خوبي بود و نه چيز بدي و خواسته‌هاي حداقلي ما در آن لحاظ شده است. محمد حسین صفار هرندی اعلام كرد: اين پيروزي، مطلق نيست و به گفته خود آقاي ظريف چيزي نيست كه بخواهيم براي آن سوت و كف بزنيم، اما نسبت به آنچه آنان از ما انتظار داشتند، خوب بود.
صفارهرندي اظهار كرد: به فرموده مقام معظم رهبري واقعيتي كه به ايران قدرت مذاكره داد و آنان را پاي ميز مذاكره كشاند و خودشان هم گفته بودند، نفوذ جمهوري اسلامي و قدرت فزاينده آن در منطقه است.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱۳
* دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عمر کار سیاسی من تمام شده است و دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم نامزد نخواهم شد و علاقه‌ای به حضور در هیچ انتخاباتی ندارم.
ناطق نوری تاکید کرد: ما باید کنار بکشیم تا جوان‌ترها در انتخابات‌ها شرکت کنند و وارد مجالس سیاسی کشور شوند.
* صدا و سیما جرات انتقاد از احمدی نژاد را نداشت!
علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تفاوت رفتار صدا و سیما با دولت امروز و دولت گذشته را در این دانست که برنامه‌های چالشی برای بررسی عملکرد دولت قبل وجود نداشت.
برنامه‌های چالشی برای بررسی عملکرد دولت قبل در صداوسیما ساخته نمی‌شد زیرا صدا و سیما از آقای احمدی‌نژاد حساب می‌بُرد. ای کاش در دولت آقای احمدی‌نژاد هم این دست از برنامه‌های انتقادی تولید و روی آنتن می‌رفت؛ البته معتقدم صدا و سیما به دلیل ترس از آقای احمدی‌نژاد جرات این کار را نداشت.
* آل سعود درآستانه فروپاشی است
روزنامه الاخبار لبنان نوشت: آل سعود به دلیل بکار گرفتن سیاست‌های غیر عقلانی در منطقه و سیطره وهابیت بر این کشور و انباشت ثروت‌های رویایی در خاندان حاکم و فقر و بیکاری مردم عربستان، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

** رسالت ۹۴/۵/۱۳
* بررسي دقيق برجام وظيفه نمايندگان است
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس ضمن تاکيد بر اينکه برجام هسته‌اي يک امر ملي است، گفت: همه گروه‌ها و نمايندگان بايد دور از ذهنيت سياسي آن را دقيق، علمي، فني و منطقي بررسي کنند.
حسن کامران پيرامون جلسه اخير اين کميسيون با اعضاي ارشد دستگاه ديپلماسي کشور اظهار کرد: کميسيون امنيت ملي تا کنون چهار جلسه با صبر و حوصله با اعضاي تيم مذاکره‌‌کننده هسته‌اي پيرامون تشريح ابعاد برجام برگزار کرده است.
* انتخابات مجلس خبرگان محل دعواهاي سياسي و رسانه‌اي نيست
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: انتخابات خبرگان محل دعواهاي رسانه‌‌اي و سياسي نيست.
آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي با بيان اينکه مجلس خبرگان، جايگاه علمي، فقهي و ديني خاص خودش را دارد، گفت: رفتار برخي رسانه‌ها و جريان‌هاي سياسي در سياسي کردن انتخابات مجلس خبرگان و تنزل دادن آن به دعواهاي سياسي اصلا درست نيست.
* نقاط ابهامي درتوافق وجود دارد
رئيس قوه قضائيه گفت: من ازتيم مذاکره کننده تشکر مي‌کنم اما در عين حال بايد قبول کنيم که نقاط ابهامي وجود دارد واين نقاط بايد بررسي شود که البته نهادهاي مسئول درحال بررسي هستند واميدواريم اين نقاط ابهام هم تبيين وابعادش روشن شود.
آيت الله آملي لاريجاني درجلسه مسئولان عالي قضائي افزود: محدوديت‌های بسياري پذيرفته شده که برخي روشن است اما بايد ديد چيزي فراترازخطوط قرمزپذيرفته نشده باشد.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱۳
* ارادتمندان لاریجانی در هیات نظارت بر مطبوعات هستند
حمید رسایی نماینده مردم تهران در واکنش به توقیف هفته نامه ۹ دی گفت: شنیدن خبر توقیف هفته نامه ۹ دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست، این دولت نشان داده که بسیار کم تحمل‌تر از تراز یک دولت مدعی انتقادپذیری است. ترکیب اصلی هیات نظارت بر مطبوعات همواره در اختیار دولت و چند تن از ارادتمندان آقای لاریجانی است.
* برخی شجاعت ایستادن مقابل تخلف دوستان‌شان را ندارند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی: امام عزیز و بزرگوار ما یک معلم شجاع بود که توانست نسلی را شجاع پرورش دهد و با اتکا به شجاعت آن نسل تصمیم بگیرد. امام شجاعت ایستادگی مقابل شاه، استبداد، استعمار و آمریکا، صدام و شجاعت ایستادگی مقابل حرف متحجرین را داشت؛ بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم.

** آرمان ۹۴/۵/۱۳
* اقدام جالب رئیس کمیته امداد
شنیده شد که صدا نوشت؛ شنیده شده است پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی در اقدامی مثبت در سیستان و بلوچستان، مسئولیت کمیته امداد را به‌عهده یک فرد سنی گذاشته و برای جلسه تودیع و معارفه او نیز مولوی عبدالحمید (امام جمعه اهل سنت زاهدان) را دعوت کرده است.
* روابط تهران ـ رياض بايد به سطح طبيعي برگردد
حسين اميرعبداللهیان معاون عربي آفريقاي وزير امور خارجه اولويت اصلي جمهوري اسلامي ايران را تعامل با همسايگان عنوان كرد و گفت: هم‌اكنون فرصت مناسبي پيش روي همه كشورهاي منطقه براي برون رفت از بحران‌ها فراهم شده است.
ما معتقديم كه توسل عربستان به زور براي حل مشكلات منطقه خصوصاً مشكل يمن يك خطاي استراتژيك است و هر چند اين روش و رويكرد عربستان را قبول نداريم ولي معتقديم كه روابط تهران و رياض بايد به روابطي طبيعي و قابل قبول برگردد.

** آفرینش ۹۴/۵/۱۳
* سرمايه اجتماعي کشور به خاطر فساد دچار آسيب شده است
اسحاق جهانگيري با بيان اينکه اعتماد به عنوان سرمايه اجتماعي کشور به خاطر فساد دچار آسيب شده است گفت: بايد با فساد سياه سازمان يافته که مثل موريانه به جان اداره کشور افتاده است مبارزه کنيم و من لحظه‌اي در اين راه ترديد ندارم. البته معتقدم راه دشواري است و بايد هزينه آن را پرداخت.
* طرح ۷ بندي سازمان ملل براي حل بحران يمن
اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن با اشاره به دشواري‌هاي بحران يمن، طرحي هفت بندي را براي حل اين بحران ارائه و نسبت به موفقيت اين طرح بسيار اميدوار است.
نشست شوراي همکاري خليج فارس و کري پشت درهاي بسته
نشست وزراي خارجه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس با همتاي آمريکايي‌ آنها در قطر و پشت درهاي بسته آغاز شد.
خالد العطيه، وزير خارجه قطر پيش از آغاز رسمي اين جلسه محورهاي مورد بحث با همتاي آمريکايي خود را پرونده هسته‌اي ايران، مساله فلسطين، جنگ در يمن و سوريه و بحران عراق اعلام کرد.

** قدس ۹۴/۵/۱۳
* ساز و کار بازگشت تحریم‌های ایران شعار است
جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت بوش در مطلبی با رد کردن «برجام» نوشت که بازگشت تحریمها مثل وردخوانی اوباما درباره همه گزینه‌های روی میز است، شعار توخالی سیاسی است.
* ورود صنعت دفاعی ایران به بازارهای جهانی
سردار سیدمهدی فرحی، معاون آماد و امور تحقیقاتی و صنعتی دفاعی وزارت دفاع گفت: تحویل به موقع محصول و کیفیت بالا، مهمترین اصل در وزارت دفاع برای تولید تجهیزات است و با قدرت در حال ورود به بازارهای جهانی هستیم.
* امید به خارجی ها اشتباه است
کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به سفر هیأتهای غربی به ایران و رفتارهای هیجان زده نسبت به این سفرها، گفت: نگاه به خارج برای ایجاد تحول اقتصادی یک نگاه رؤیاگونه است و شاید هیچ‌گاه تحقق پیدا نکند.

** قانون۹۴/۵/۱۳
* نيازي به تصويب برجام در مجلس نيست
میر حسین میرمحمد صادقی، سخنگوی پیشین قوه قضاییه گفت: هر آنچه به عنوان معاهده یا توافق بین‌المللی به تصویب شورای امنیت ملی برسد، می‌تواند جایگزین مصوبه مجلس شود و نیازی به تصویب مجدد در مجلس نیست.

** خراسان ۹۴/۵/۱۳
* فرارو نوشت
حسن عابديني که شامگاه يکشنبه گذشته با رييس جمهور گفت و گوي زنده تلويزيوني داشت، به اين نکته اشاره کرد که پيش از انجام اين مصاحبه، درباره ارائه پرسش ها هماهنگي قبلي انجام نشده بود.
* پارس مدعي شد
اکثر اعضاي کابينه احمدي نژاد بنا دارند در انتخابات مجلس دهم شرکت کنند.
اين افراد اکنون در قالب گروهها و جبهه هايي چون جبهه «يکتا، گروه جبهه پايداري(گروه محصولي-آقا تهراني)، حلقه نزديکان احمدي نژاد و مشايي(ساختمان ولنجک) و... سازماندهي شده‌اند.

** اعتماد ۹۴/۵/۱۳
* داعش، مرزهاي ايران را تهديد نمي كند
رحمانی فضلی وزير كشور تصريح كرد كه داعش مرزهاي ايران را هيچ گونه تهديدي نكرده و نخواهد كرد.
* نبايد به بهانه معيشت مرزنشينان به قاچاق دامن زد
وزير دادگستري گفت: اخيرا در سازمان گمرك طرح‌های بسيار خوبي انجام شده، اما نام برخي دستگاه ها را كه با گمرك همكاري نمي‌كنند معرفي خواهيم كرد، چرا كه گمرك بدون همكاري سازمان ها نمي تواند موفق شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفي پورمحمدي با بيان اينكه نبايد به بهانه معيشت مرزنشينان به قاچاق دامن زد، افزود: نبايد اقتصاد را در كشور بخوابانيم و به جاي آن جوانان را سرگرم واردات يك سري كالاها كنيم، زيرا در اين صورت انرژي اين جوانان را به هدر داده ايم.

** شهروند ۹۴/۵/۱۳
* رهبری در برنامه ششم دولت را مکلف به تحقق رشد ٨‌ درصدی کردند
محمدباقر نوبخت، گفت: رشد متوسط ٨درصدی در تمامی حوزه‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تدوین برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است.
نوبخت، در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان توسعه را حرکت از وضع موجود به سمت شرایط مطلوب عنوان کرد و افزود: تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی با راهبرد و رویکردهای تعریف شده است.
* با تمام توان و قدرت در برابر گروه‌های مسلح می‌ایستیم
کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان به‌دنبال اظهارات سرکرده جدید طالبان، مبنی بر مخالفت با گفت‌وگوهای صلح و ادامه حملات در افغانستان اعلام کرد که از این‌ پس با طالبان و دیگر گروه‌های مسلح، تنها به‌عنوان «گروه‌های مسلح مخالف دولت» برخورد خواهد کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کنفرانسی با حضور علمای شیعه و سنی برای بررسی موانع وحدت برگزار شود

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به شبهه‎افکنی شیخ الازهر در برنامه ای که هر شب در ماه مبارک رمضان در شبکه المصریه پخش می‌شد، نامه‎ای به وی ارسال کرد.
در بخشی از این نامه آمده است: ‌ما بر این باوریم که برخی نکات بیان شده از سوی جنابعالی در این برنامه تلویزیونی در خصوص باورها و اعتقادات شیعه، قابل بحث و مناقشه است و طرح این مطالب از طریق رسانه‌ها، موجب افزایش اختلافات میان شیعه و سنی می‌شود ای کاش، این مسائل در جلسات علمی و غیر علنی و با حضور علمای دو مذهب شیعه و سنی، طرح و بررسی می‌شد، نه در رسانه گروهی.
از این رو، پیشنهاد می‌کنیم کنفرانس علمی با حضور برجسته‌ترین علمای دو مذهب شیعه و سنی برگزار شود تا مهم‌ترین موانع وحدت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و از سوی دیگر مهم‌ترین اقدامات لازم برای تقویت وحدت اسلامی طرح گردد.

راه رشدسرو گونه انسان تمسک به قرآن و پیامبر است
رسا/ آیت‌‌الله جوادی‌آملی تنها راه رشد سرو گونه انسان را تمسک به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم خواند و گفت: خدای سبحان فرمود من مایلم همه را بالا ببرم و اصلاً بهترین و عزیزترین نماینده‌هایم را فرستادم که مردم بالا بیایند. عضو جامعه مدرسین عقیده طیّب و عمل صالح را دو عامل اساسی رشد معنوی انسان برشمرد و بیان داشت: عقیده طیّب و طاهر از بالا دست انسان را می‌گیرد و بالا می‌کشد.

معرفی علما، کمک به رشد باورهای اعتقادی است
حوزه/ آيت‌الله حسيني بوشهری با اشاره به لزوم بزرگداشت علماء گذشته تصریح کرد: ما هرچه بتوانيم علما و بزرگان دين را به مردم معرفي كنيم، به رشد باورهاي اعتقادي آنان كمك كرده‌ايم.
مدير حوزه‌هاي علميه كشور با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله بهبهانی تصریح کرد: علما در عصر غيبت، نواب امام معصوم عليهم‌السلام هستند و شناخت آنها به شناخت امام معصوم منجر مي‌شود. در حقيقت، اسوه قرار دادن اين‌ها، اسوه دانستن پيشوايان دين است.

انتقاد آیت‌الله خاتمی از دروغ‌پراکنی نسبت به مراجع تقلید در فضاهای مجازی
رسا/آیت‌الله خاتمی در جمع مبلغان سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: از نگاه قرآن، فلسفه تشکیل حوزه علمیه آن است که تبلیغ دین صورت بگیرد وگرنه مهندسی عرصه تبلیغ دارای اشکال خواهد بود.عضو جامعه مدرسین درادامه با انتقاد از رواج دروغ پراکنی در جامعه گفت : دروغ‌پراکنی نسبت به بزرگان دین و مراجع تقلید در فضاهای مجازی شدت یافته و حتی دروغ‌هایی فراتر از بی‌تقوایی، بلکه متکی بر غیر عقلانی بودن ترویج می‌شوند.وی خواستار توجه طلاب و مبلغان دینی به شرایط زمان شد و عنوان داشت: این عالمان به زمان هستند که می‌توانند تبلیغ صحیحی داشته باشند وگرنه نمی‌توان در دنیای امروز به مقابله با هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان پرداخت.

روشهای مبارزه استكبار با جهان اسلام تغییر یافته است
حوزه/ آیت‌الله اراكی در گفتگو با شبكه المیادین تاکید کرد: به رغم تلاش دشمنان اسلام، "فلسطین" مسئله اصلی امت اسلامی باقی خواهد ماند.
عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به توطئه های همیشگی استكبار برای جهان اسلام،‌خاطرنشان كرد: روشهای مبارزه استكبار با جهان اسلام با گذشته تغییر یافته؛ درگذشته با روش آشكار به جنگ اسلام می‌رفتند و لذا دشمن در یك جبهه قرار می‌گرفت و امت اسلامی با همه طوایف و مذاهب خود در جبهه ای دیگر؛ و اكنون روش دیگری را انتخاب كرده اند.

مقاومت اسلامی در بحرین با حقوق بین الملل انطباق دارد
رسا/آیت‌الله اعرافی مقاومت مردم مظلوم بحرین را مشروع و بر اساس اصول تعریف شده بین المللی دانست و اظهار داشت: جریان فعال و پویای مقاومت در بحرین، حرکتی اسلامی و ملی است که با حقوق بین‌المللی نیز انطباق کامل دارد.عضو جامعه مدرسین ضمن تاکید بر همبستگی با مردم مظلوم بحرین ادامه داد: نهادهای مدعی حقوق بشر اگر حب و بغض‌های شیطانی را کنار گذاشته و همان دموکراسی ادعایی خود را نیز در بحرین اجرا کنند، خواست مردم این کشور محقق می‌شود.

تحولات کنونی منطقه نتیجه عوامل بیرونی است
فارس/رئیس مجلس دردیدار وزیر خارجه صربستان گفت: توسعه روابط دوستانه با کشورهای حوزه بالکان به ویژه صربستان مورد توجه مسئولین جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه،به مقایسه آن با تحولات بالکان در دهه گذشته پرداخت و افزود: تحولات کنونی در خاورمیانه نیز همانند بحران بالکان تا حد زیادی در نتیجه دخالت عوامل بیرونی است که نمی خواهند آرامش به منطقه بازگردد.

ایران قدرت بازدارنده مقابل دشمنان است
ایرنا/فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز ایران اسلامی به یک قدرت بازدارنده فعال و موثر در مقابل استکبار و دشمنان نظام تبدیل شده است.دریادار فدوی افزود: سال‌هاست که نیروی دریایی آمریکا فهمیده که قدرت انقلاب اسلامی در برابر شیطان بزرگ، یک قدرت بازدارنده است و در واقع‌، سالهای طولانی است که ایران از قدرت بازدارندگی برخوردار است.

مسکو کمک‌ نظامی به دولت دمشق را ادامه می‌دهد
ایسنا/ وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است واشنگتن و ریاض برای حل مناقشات و درگیری‌ها در سوریه کمک مفید و موثر ارائه دهند.وی درادامه افزود:مسکو همچنان به ارائه کمک‌های فنی و نظامی به دولت دمشق ادامه خواهد داد.

مقابله ایران با افراط گرایی یک امید بزرگ است
تسنیم/ وزیر خارجه ایتالیا گفت: کشورش شریک قابل اعتمادی برای ایران است.وی افزود: بدون تردید روابط اقتصادی ما با ایران در دوره تحریم آسیب دیده و متحمل ضرر شده است. اما توافقی که در وین حاصل شد به اعتقاد ما توافق بسیار مثبتی نیز بود. وی با ابراز خوشبینی درباره ادامه مقابله ایران با افراط گرایی ها، که صلح و ثبات را تهدید می‌کند افزود: این برای ما یک امید بزرگ است. ما امیدواریم توافق هسته ای به ما اجازه دهد هر چه بیشتر ایران را در تلاشهایمان برای تثبیت منطقه مشارکت بدهیم.

دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی است
تسنیم/ امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی مبتنی بر بازدارندگی است، گفت: قصد گروهک‌های تکفیری تروریستی نزدیکی به مرزهای کشور است، اما نیروهای مسلح آماده هستند.

عراقچی: اکثریت از برجام حمایت می‌کنند
ایرنا/ عراقچی معاون وزیر خارجه با اشاره به نتایج افکار سنجی ها گفت: اکثریت جامعه نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه ۱+۵) ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.

جلسه مونیز برای خبرنگاران صهیونیست
فارس/ «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا، خبرنگاران صهیونیست را در دفتر کار خود گردهم آورد و در خصوص ابعاد مختلف توافق ایران و ۱+۵، به آنها توضیح داد. وی دراین جلسه تاکید کرد اگر یک اسرائیلی بود حتمااز توافق هسته ای حمایت می‌کرد.

کاخ سفید: توافق وین منافع آمریکا را تامین می‌کند
فارس/ سخنگوی کاخ سفید گفت: کشورش نگرانی‌های جدی در خصوص رفتار ایران دارد و توافقی هم که با تهران امضا شده تنها بر اساس راستی‌آزمایی و از نوع توافق‌های محکم منعقده با دشمنان ایالات‌متحده است. جاش ارنست افزود: بر خلاف گفته‌های منتقدان، مفاد توافق وین در مسیر حمایت از منافع آمریکا، حتی نسبت به چارچوب سیاسی مورد توافق در لوزان هم بهتر بود و با توجه به این ویژگی‌های توافق هسته‌ای، رئیس‌جمهور معتقد است که می‌تواند رأی کافی را برای تصویب برجام در کنگره بیاورد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7v8x.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما