دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 31290
از سوی حجت‌الاسلام رفیعی عنوان شد

انتقاد از گسترش بدحجابی در جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌‌ها

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه نسبت به برگزاری برخی از جشن‌ها و برنامه‌های شاد نظارت نمی‌شود، گفت: چرا در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها شرایط نامطلوبی شاهد هستیم؟
انتقاد از گسترش بدحجابی در جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌‌ها
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌ در ادامه تفسیر آیات سوره نور بیان کرد: باید در جامعه اسلامی نسبت به مسائل دینی از جمله حجاب توجه شود.

وی با بیان اینکه پهلوی به دنبال این بود که ایران را به ترکیه تبدیل کند و نظام بی‌مذهبی را سر کار آورد و برای این کار سال‌ها تلاش کرد، اظهار داشت: همسر و خواهر شاه بی‌حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شدند وقتی خبر به شیخ عبدالکریم حائری رسید ایشان بسیار ناراحت شد و یکی از علمای دیگر حوزه پیام داد و وقتی گوش ندادند خودش به حرم آمد که جلوی ورود اینها را بگیرد که او را دستگیر کردند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: ما نباید ۳۵ سال بعد از انقلابی که برای اقامه دین، نماز و حجاب کردیم و ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند شاهد بی‌حجابی و بدحجابی باشیم.

وی با بیان اینکه در برخی از مراکز پوشش را برداشته و هنجارشکنی کرده‌اند، گفت: مسئولان باید بخشی از سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود را به مسئله حجاب اختصاص دهند. اگر قرار است به قیمت ترویج بی‌حجابی رای بدهند آن رای ارزشی ندارد.

رفیعی گفت: دولت‌ها در طول دوران پس از انقلاب آنگونه که باید و شاید نسبت به مسئله حجاب توجه نداشته‌اند و مسئله دیگر از علل تشدید بدحجابی، بی‌تفاوتی خودمان بوده است.

وی با انتقاد از اینکه نسبت به برگزاری برخی از جشن‌ها و برنامه‌های شاد نظارت نمی‌شود، گفت: چرا در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها شرایط نامطلوبی شاهد هستیم و چه کسی مسئول فرهنگی این دانشگاه‌ها است؟ چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌ها و مراسم‌های فارغ‌التحصیلی بدحجابی و اختلاط باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید مسئله ترویج حجاب با حفظ کرامت و حساب شده دنبال شود تصریح کرد: باید آثار حجاب گفته شده و افراد متخصص باید حجاب را در جامعه ترویج کنند.

وی ادامه داد: باید گروه‌های تخصصی مذهبی از حوزه و دانشگاه تربیت شوند و مسئولیت آنها گسترش امر به معروف باشد و به ترویج حجاب بپردازند.

رفیعی ادامه داد: کتاب‌های خوبی در ارتباط با حجاب در جامعه ارائه شده است و باید این کتاب‌ها در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

وی یادآور شد: بسیاری از کسانی که حجاب بدی دارند فطرت پاکی دارند و اهل نماز و روزه هستند و بی‌حجابی و بدحجابی مساوی با فساد نیست و بسیاری از آنها افراد متدینی هستند و منتها در ساختار خانوادگی، اینگونه تربیت شده‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7w8x.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما