سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 52350
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم

تحول فضای سبز قم در دوره جدید مدیریت شهری محسوس است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با تاکید بر اینکه سال‌ها بود که در خصوص فضای سبز و توسعه آن صحبت می‌شد اما کار علمی انجام نمی‌شد، گفت: سال‌ها اعتبار قابل توجهی برای این امر اختصاص نمی‌یافت اما این دو اقدام با مدیریت شهری جدید در قم رقم خورده است.
تحول فضای سبز قم در دوره جدید مدیریت شهری محسوس است
تحول فضای سبز قم در دوره جدید مدیریت شهری محسوس است
به گزارش قم نیوز، حسن رضوی با بیان اینکه خدمات مدیریت شهری جدید و سازمان پارک‌ها قابل تقدیر است ضمن ارزیابی فعالیت‌های این سازمان، اظهار کرد: من در زمان مدیریت جدید شهری و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و مابقی واحدهای تابعه شهرداری، یک تحول در شهر را شاهد هستم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با تاکید بر اینکه سال‌ها بود که در خصوص فضای سبز و توسعه آن صحبت می‌شد اما کار علمی انجام نمی‌شد، خاطرنشان کرد: سال‌ها اعتبار قابل توجهی برای این امر اختصاص نمی‌یافت اما این دو اقدام با مدیریت شهری جدید در قم رقم خورده است.

رضوی خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها در ایجاد بوستان‌های محله ای، جنگلی، حاشیه ای و استفاده از عرصه‌های بلااستفاده ای که در مجاورت، انتها و ورودی رودخانه از قسمت جنوب قم بوده خوب کار کرده است و مسائلی که سال‌ها پیش گفته شده بود در این دوره عملیاتی شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که ضرورت توسعه کمربند سبز قم چیست و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است، گفت: قم در شرایطی قرار دارد که بخش زیادی از فضای سبز آن از دست رفته و با بحث ریزگردها مواجه است که این دو عامل شرایط خاصی را برای مردم این استان رقم زده است و ضرورت دارد تا شرایط جدیدی برای بهبود وضعیت بوجود آید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با بیان اینکه بیش از یک دهه است که موضوع ایجاد کمربند سبز در قم مطرح شده و حدود 5 هزار هکتار از اراضی قم در این مورد شناسایی شده است، افزود: در این مدت ایجاد کمربند سبز در اولویت کاری همه مسئولان مربوطه قرار گرفت و نزدیک هزار هکتار آن با ورود جدی شهرداری و منابع طبیعی به این قضیه در استان اجرا شده است.

رضوی با بیان اینکه هم اکنون 4 هزار هکتار شناسایی شده و قابلیت ایجاد فضای سبز را دارد، گفت: البته اگر بخواهیم به گذشته قم نگاه کنیم حدود سه برابر این مقدار باید اجرای فضای سبز را داشته باشیم که کار مشکل و به گمان برخی نشدنی است اما باید با تلاش همه مسئولان مربوطه این 4 هزار هکتاری که شناسایی شده به فضای سبز تبدیل شود.

وی به مزایای این امر اشاره و اضافه کرد: ایجاد کمربند سبز در تلطیف هوای قم و کاهش ریزگردها و ایجاد تفرجگاه‌ها برای مردم بسیار مؤثر است و رقم زدن این اتفاق جزء ‌برنامه‌های مدیریت شهری و مدیریت استانی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7x8n.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما