شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 29130
آیت‌الله نوری همدانی:

بیداری اسلامی در جهان به‌وسیله انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شده است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: امام خمینی(ره) با شجاعت خود توانست خودباوری و شجاعت را در همه جهان ایجاد کند و اکنون هر انقلابی در جهان رخ می‌دهد چه در آمریکا و چه در هر نقطه‌ای از جهان از اثر حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.
بیداری اسلامی در جهان به‌وسیله انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مجمع طلاب استان مرکزی، با اشاره به اعجاز قرآن که در همه زمان‌ها تازگی دارد، اظهار داشت: در آیه ۲۶ سوره انفال آمده: به یاد بیاورید که تعداد شما کم و گرفتار استضعاف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بودید که خداوند به شما کمک کرد تا او را شکر کنید.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری اینکه دنیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی به دو اردوگاه تقسیم‌شده بود، افزود: غرب و شرق مانند دو تیغه قیچی کشورهای دنیا را در اختیار گرفته بودند اما خداوند به مسلمانان ایران موقعیت داد و در نتیجه انقلاب نعمات زیادی به ما داد تا شکرگزار باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب در یک مرحله از عمر خود باید علم بیاموزند، گفت: در مرحله بعد باید در جامعه حاضر شویم و در عرصه اجتماعی نقش خود را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ شغلی بابرکت‌تر و بافضیلت‌تر از شغل طلبگی نیست، اضافه کرد: شغل طلبگی و تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) از طرف خداوند به ما داده شده است که باید شکرگزار آن باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز اینکه روایات فراوانی در مورد فضیلت طلب علم وجود دارد، خاطرنشان کرد: کسی که علم می‌آموزد مانند کسی است که همیشه در حال تهجد است و در هیچ شغلی در این حد به اهمیت و فضیلت آن حرفه تأکید نشده است.

مرجع تقلید شیعیان با اظهار اینکه دنیا امروز نسبت به گذشته به علما و تحصیل کنندگان دین احتیاج بیشتری دارد، افزود: در دنیایی که جولانگاه صهیونیست‌ها و آمریکاست و با همه قدرت در برابر اسلام ایستاده‌اند این اهمیت بیشتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه معارف اعتقادی در علم کلام از مهم‌ترین مواردی است که طلاب باید بیاموزند، گفت: در مرحله بعد معارف عبادی و معارف اخلاقی است که مربوط به ملکات ذهنی است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه معارف اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار هستند، تأکید کرد: معارف مدنی، معارف فرهنگی، مدیریت جامعه، معارف مربوط به حکومت‌داری و معارف قضایی نیز از مسائلی هستند که باید موردتوجه طلاب قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان اصل اول در طلبگی را اخلاص دانست و خاطرنشان کرد: ابتدا باید جوانی را با اخلاص در اختیار طلب دانش قرار داد و سپس با همت بلند در این راه گام برداشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز اینکه در راه طلبگی باید اراده قاطع و تصمیم جدی داشت، گفت: یکی از اصول مهم در طلبگی ادبیات است و بدون دانش صحیح از صرف و نحو نمی‌توان عالم شد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در جهانی کردن انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با شجاعت خود توانست خودباوری و شجاعت را در همه جهان ایجاد کند و اکنون هر انقلابی در جهان رخ می‌دهد چه در آمریکا و چه در هر نقطه‌ای از جهان از اثر حرکت امام خمینی(ره) است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیشرفت ایران در انرژی هسته‌ای نیز با همین خودباوری ایجاد شد، افزود: امام خمینی(ره) با اقدامات خود توانست چهره استکبار را در جهان منفور کند و نقاب را از چهره آنها بردارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اظهار اینکه امروز مردم مقابل جریان‌های استکباری ایستاده‌اند، افزود: این روند تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdce7z8w.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما