يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 50064
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

کمبود آب برای توسعه فضای سبز شهری قم وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در مجموع برای آبیاری ۵۵ درصد فضای سبز داخل شهر از ۲۶ حلقه چاه فعال به میزان ۵۰۰ لیتر در ثانیه استفاده می‌شود و مابقی از آب شرب شهری آبیاری می شود که با این حساب ۷۰۰ لیتر درثانیه کمبود آب برای آبیاری درختان در قم وجود دارد.
کمبود آب برای توسعه فضای سبز شهری قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان، با اشاره به حفر چاه‌های متعدد در شهر قم برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و درختان، اظهار کرد: برای ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال نیاز آبی که برای شهر قم برآورد شده، هزار و 400 لیتر در ثانیه آب برای هزار و 800 هکتار فضای سبز نیاز است و در مجموع هزار و 430 هکتار فضای جنگل کاری و ۴۰۰ هکتار فضای سبز درون شهری در قم است که برای آبیاری این مقدار فضای سبز ۴۰ حلقه چاه در نظر گرفته شده که هم اکنون ۲۶حلقه چاه با آبدهی تجمعی ۵۰۰ لیتر در ثانیه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۵ درصد فضای سبز داخل شهر از این ۲۶ حلقه چاه فعال به میزان ۵۰۰ لیتر در ثانیه استفاده می‌شود و مابقی از آب شرب شهری آبیاری می شود که با این حساب ۷۰۰ لیتر درثانیه کمبود آب برای آبیاری درختان در قم وجود دارد.

جوادیان با بیان اینکه دوره آبیاری که باید در جنگل کاری‌ها هفت روزه باشد در قم به دلیل کمبود منابع آبی در برخی مواقع به  ۳۵ روز هم می‌رسد، گفت: این امر موجب می‌شود از رشد و شادابی درختان کاسته شود. 

وی بیان کرد: برای حل این معضل و برای حفظ محیط زیست مجوز حفر ۱۴ حلقه چاه آب از سازمان آب منطقه‌ای اخذ شده که تا سال آینده حفر و به منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهری اضافه می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcee78n.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما