پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 30084
هشدار ۱۷ سازمان انسانی یمن

۱۶ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه‌اند

قم نيوز : قم نیوز: وضع معیشتی یمن رو به وخامت است و حدود ۱۶ میلیون نفر از مردم یمن که ۶۰ درصد کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهند نیازمند کمک‌های انسان دوستانه و ۱۳ میلیون نفر از ساکنان یمن نیز برای دسترسی به آب شرب مشکل دارند و این نیاز‌ها به سرعت در حال افزایش است.
۱۶ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه‌اند
به گزارش قم نیوز، ۱۷ سازمان و مؤسسه انسانی یمن در مورد خطر جلوگیری از رسیدن کمک‌های حیاتی به یمن هشدار دادند و تاکید کردند: نیازهای حیاتی مربوط به حفظ جان مردم تا پایان هفته آینده تمام می‌شود و این به خاطر بسته شدن راه‌های ارتباطی خشکی و دریایی و هوایی به یمن می‌باشد.

موضعگیری مدیر سازمان مبارزه با گرسنگی در یمن
در این زمینه جیر معلم مدیر سازمان مبارزه با گرسنگی ((ACF گفت: ما در آستانه اتمام ذخیره سوخت در چند روز آینده هستیم و این مشکل ممکن است منجر به تعطیلی اقدامات می‌دانی ما بشود، چون ما در طول روز حداقل نیازمند سه خودرو برای انتقال کادر پزشکی و امدادرسانی به بیش از ۱۶۰ کودک هستیم که از سوء تغذیه حاد در شمال یمن رنج می‌برند و اگر ما نتوانیم ظرف ده روز آینده به سوخت بیشتری دست پیدا کنیم، فعالیت ما متوقف خواهد شد و ممکن است زندگی این کودکان در معرض خطر مرگ قرار گیرد.

وی افزود: وضع معیشتی یمن رو به وخامت است و حدود ۱۶ میلیون نفر از مردم یمن که ۶۰ درصد کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهند نیازمند کمک‌های انسان دوستانه و ۱۳ میلیون نفر از ساکنان یمن نیز برای دسترسی به آب شرب مشکل دارند و این نیاز‌ها به سرعت در حال افزایش است.

معلم در ادامه سخنان خود گفت: طبق گزارش‌های سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ میلیون نفر از کمبود مواد غذایی اساسی رنج می‌برند، اما امروز این آمار‌ها روز به روز در حال افزایش است و حدود ۲۰ میلیون نفر از مردم یمن از این مشکل رنج می‌برند.

اظهارات مدیر سازمان نظارت بر کودکان یمن
از سوی دیگر ادواردو سانتیاگو مدیر سازمان نظارت بر کودکان یمن گفت: کمبود سوخت در یمن به مرحله‌ای حساس رسیده و با توجه به عدم واردات سوخت غیر ممکن خواهد بود که سازمان‌های انسانی بتوانند خدمات لازم را برای نجات جان آسیب دیدگان انجام دهند.

وی افزود: از زمان وخیم شدن اوضاع یمن توانسته‌ایم کمک‌هایی در زمینه تامین مواد غذایی و آب و مواد بهداشتی به مردم ارائه کنیم که حدود ۵۰ هزار نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند و ۲۱ هزار نفر آن‌ها کودکان بوده‌اند و با این حال هنوز هم نیازمند کمک‌ها و خدمات بیشتر هستیم و در این زمینه نیاز فوری به سوخت داریم؛ چرا که ذخیره سوخت ما رو به اتمام است.

ضرورت توقف فوری تجاوز به یمن
از سوی دیگر مدیر سازمان اوکسفام در یمن گفت اکنون نیازمند توقف فوری تجوز به یمن و باز شدن راه‌های خشکی و دریایی و هوایی برای رسیدن کالاهای اساسی مانند غذا و سوخت و کمک‌های پزشکی به میلیون‌ها نفر از مردم یمن هستیم.

باشگاه سازمان‌های غیر دولتی بین المللی نیز خواستار باز شدن راه‌های ارتباطی خشکی و دریایی و هوایی یمن شده تا مواد غذایی اساسی هرچه زود‌تر وارد یمن شود. این سازمان از همه نهادهای بین المللی خواسته برای حل و فصل فوری بحران یمن اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcee78x.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما